• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden där vi lyfter och snackar flexlänk.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Testar flexlänk för första gången(!) idag, hittade en i gömmorna som följt med vid något klockköp. Gillar det mer och mer måste jag säga! Även om jag inte är helt övertygad än.
C9379C8B-78A6-4847-9BB4-F25C8610D9D1.jpeg
DS-flex ftw!
IMG_7400.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Säljaren timesofplenty på ebay har massor av kul NOS-band. Man blir ju lite sugen när man fönstershoppar... Den här besten vore ju nåt, exempelvis!
16mm stål-och-alligator-flex från Admiral USA, 50-tal. Skulle sitta fint på en liten sportis. :D
s-l1600.jpg
Fy fan va ball!! Hade jag haft en KISS klocka var det ett givet armband :cool:
 

Psykel

Patek
Välbehövd gubb-bump! Min nuvarande samling JB Champion flexlänkar. Ett klart favoritmärke när det kommer till flex! Lite jobbigt bara när man har fler länkar än vad man har passande klockor...
C14D272D-2959-4D97-9A24-B9CC8D1AC062.jpeg

Edit: kom på att jag har en NOS i originalask guldpläterad JB Champion med läderinlägg också! Den har ”tyvärr” 19mm bredd och rundat avslut, så den får ligga tills jag hittar en passande klocka. Dom tre länkarna ovan som inte sitter på nån klocka behöver även kortas, vilket är lättare sagt än gjort.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Inser att jag var lite tidigt ute i denna gamla tråd https://klocksnack.se/threads/nyinköpt-börjar-det-bli-inne-med-flexlänk-igen.3274/ Och den var ju lite halvt på skämt... Men idag, 6 år senare, är det en helt annan femma!

Jag är nu helt fast i flexlänkträsket, och vågar påstå att det är bland det tyngsta du kan fastna i som klockberoende ;) Sen är det såklart skillnad på "skit och skit". Nedan några av mina favoriter... Från vä till hö...

JB champion pat. 3,030,666
Tessuflex pat.
Empire Product, stainless steel
Gay Freres tapered
S.LTD. rustless steel, made in Sweden
Rolex 6635
No-name tapered, stainless steel

20190119_205504.jpg
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Inser att jag var lite tidigt ute i denna gamla tråd https://klocksnack.se/threads/nyinköpt-börjar-det-bli-inne-med-flexlänk-igen.3274/ Och den var ju lite halvt på skämt... Men idag, fyra år senare, är det en helt annan femma!

Jag är nu helt fast i flexlänkträsket, och vågar påstå att det är bland det tyngsta du kan fastna i som klockberoende ;) Sen är det såklart skillnad på "skit och skit". Nedan några av mina favoriter... Från vä till hö...

JB champions pat. 3,030,666
Tessuflex pat.
Empire Product, stainless steel
Gay Freres tapered
S.LTD. rustless steel, made in Sweden
Rolex 6635
No-name tapered, stainless steel

20190119_205504.jpg
Grymt bra, allihop! Skulle gärna ha ett flex-oyster till nån klocka!
Själv är jag rätt inne på JB Champion, vilka kan ses några poster längre upp.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grymt bra, allihop! Skulle gärna ha ett flex-oyster till nån klocka!
Själv är jag rätt inne på JB Champion, vilka kan ses några poster längre upp.
Tack :) Ja, flex-oysters är riktigt nice! JB Champions "sax-/korslänkar" är bra grejer, och nog bland de skönare flexlänkarna, men som du säger, bökiga att korta.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Är något av en glad amatör vad gäller flexlänkar (och ska man vara ärlig det allra mesta i tillvaron men det har ju gått hyfsat ändå) och är lite på jakt efter en skön 16mm länk med 20 mm endlinks. Vad skulle ni rekommendera? JB Champion?
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Är något av en glad amatör vad gäller flexlänkar (och ska man vara ärlig det allra mesta i tillvaron men det har ju gått hyfsat ändå) och är lite på jakt efter en skön 16mm länk med 20 mm endlinks. Vad skulle ni rekommendera? JB Champion?
Jag kan kolla av i min hög vid tillfälle om det kan finnas något passande. Samt kolla om det finns något JB.
 
Topp