• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag har bara jobbat med den nordiska marknaden. Hur det dom gör i resten av världen har jag inte en aning om. Dock kan jag inte se varför man vill sitta hemma med en lysande flaska. Blir ju mer effektfullt på nattklubb. Fast man kan ju släcka hemma ;).

Men DP flaskorna som jag förstod det laddas väl upp precis som en klockas index? :p alltså inte en switch som på moet
 

WBergdahl

Panerai
Testade två flaskor champagne idag :)
IMG_20160415_233958.jpg
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Då kör vi en Taittinger från 92 mitt födelseår.
Generellt rekommenderar jag aldrig Taittinger då de håller för låg kvalité på de nya årgångarna.
Och generellt så spelar de e B-laget.
Men, får de ligga till sig så blir de ofta bra.

Denna 92 var en mycket rolig överraskning, mycket smak av mandarin vilket är ovanligt när det gäller champagne.
Brukar ofta vara äpplen eller ruttna äpplen på äldre champagne.

Får du tag i en sån här, så kör. Mycket trevlig för att vara så ung.
Betyg 4,23 av 5.00

20160418_194838.jpg
20160418_200009.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag har bara jobbat med den nordiska marknaden. Hur det dom gör i resten av världen har jag inte en aning om. Dock kan jag inte se varför man vill sitta hemma med en lysande flaska. Blir ju mer effektfullt på nattklubb. Fast man kan ju släcka hemma ;).
Har en tom flaska av den gamla designen med lysande etikett hemma från visby v29 2012. Vill ha en till och använda som ljusstake och låta det samlas stearin runt om flaskan :facepalm:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Inför min 40 årsdag (år 2013) knatade jag in på ATVR (isländska Systembolaget) och ville beställa en flaska Dom Perignon.
Hör om min häpnad då det inte gick att beställa, det är ju ändå världens mest välkända champagne...
Fick dåndimpen !
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Skrivs det enbart för att gnällas kan man väl lika gärna låta bli och hitta en annan tråd som uppskattas??

Denna tråd har hjälpt mig iaf. :)

Även om jag köper tråkig champagne. Haha
 
Topp