• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Dagens första. Är det grabbhelg så är det…
IMG_3661.jpeg
Hoppas ni fortsätter i samma spår!
 

Hawk100

Rolex
Tips på bästa nyårschampagnen 2023? 😊
Nästan lika svårt att svara på som ”Vilken är den bästa klockan?”

Men svarar du på frågorna nedan blir det nog lite lättare för någon att föreslå något lämpligt till nyår…..

  • Vad tänker du för prisklass?
  • Ska du ha den som fördrink på kvällen, som dryck till maten eller för spruta vilt med och skåla vid 12-slaget?
  • Brukar du o ditt sällskap ofta dricka champagne och gillar mer komplexa champagner som har lagrats länge och med stor del andra druvor än Chardonnay, eller vill ni ha en god, spritzig champagne som slinker ner lätt med lite snacks eller annat lättare tilltugg….?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Såg det förra veckan men hoppade det då. Kollade lite mer nu och de verkar ha fått smaka ek också, så beställde fyra.
Det var när jag såg att det fanns ek i bilden som jag bestämde mig för att testa. Hittade lite äldre omdömen som verkade rätt bra och beskrev den då som prisvärd kostade mellan 400-500 och priserna har ju inte direkt sjunkit dem senaste åren…
 

Ola G

Cartier
Hämtade ut dessa idag och hoppas att 12 år på jästfällning ska ha rundat av dem en del…..
1701190677256.png

Jag är dock lite orolig när det bara är 1 gram socker…..🤔
Tror inte du ska bekymra dig om det, drack nyligen några extra brut 08:eek:r (bla En Oenofil från Gimmonet) och de var fortfarande på väg "upp", 09 var också ett bra år om än ngt mer snabbutvecklade och borde håller ett tag till
Mvh
Ola G

Mvh
Ola G
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Häromdagen fick jag prova två intressanta champagner. Drack dem blint.
Båda smakade bra och övertygade men de behövde mer tid båda två, speciellt den ena som kändes alldeles för ung ännu.

1702911832004.png


Jag tyckte Piper-Heidsieck Cuvée Rare 2008 var godare än Cristal 2008 men båda blommar nog ut om en 10 år eller så.
Hur som helst väldigt roligt att prova denna typ av dryck.
 
Topp