• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Greven

Audemars
Passar på att posta en bild på min 103 Klassik på ett Rios President Alligator

IMG_0780.JPG
Mycket bra!
 

seikoswede

Panerai
Jag är mest nervös över slitage och att den ska se ut som en bil med parkeringsskdor efter ett tag där metallen lyser igenom. Riktigt fin dock.

Samma tankar här! Jag använder dessutom mina klockor hårt så skador är helt klart något jag oroar mig för när det gäller svarta klockor. Sinn gör väl iofs stryktåliga varianter men ändå?

Någon här som har egen erfarenhet hur stryktåliga Sinns svarta verkligen är?

Trevlig helg!

Jim
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Samma tankar här! Jag använder dessutom mina klockor hårt så skador är helt klart något jag oroar mig för när det gäller svarta klockor. Sinn gör väl iofs stryktåliga varianter men ändå?

Någon här som har egen erfarenhet hur stryktåliga Sinns svarta verkligen är?

Trevlig helg!

Jim
Samma tankar här! Jag använder dessutom mina klockor hårt så skador är helt klart något jag oroar mig för när det gäller svarta klockor. Sinn gör väl iofs stryktåliga varianter men ändå?

Någon här som har egen erfarenhet hur stryktåliga Sinns svarta verkligen är?

Trevlig helg!

Jim
Jag har erfarenhet:).
Haft två st varav ena (den ovan) i ca två år (köptes ny utav mig).
Skicket är kanon efter två år, kan inte hitta många märken som överhuvutaget syns.
Klockan har använts i rotation med andra klockor.

Samt har en U1:a nu med svart ring (samma material som klockorna), den verkar omöjlig att repa.
 

seikoswede

Panerai
Jag har erfarenhet:).
Haft två st varav ena (den ovan) i ca två år (köptes ny utav mig).
Skicket är kanon efter två år, kan inte hitta många märken som överhuvutaget syns.
Klockan har använts i rotation med andra klockor.

Samt har en U1:a nu med svart ring (samma material som klockorna), den verkar omöjlig att repa.

Tack Hoffa!!

Har ju sett svarta klockor från andra tillverkare som ser helt för jävliga ut efter ett tag så därav min skepsis.

Men riktigt fin är den och sugen är jag men inte riktigt köpläge just nu. Typiskt när det är flera fina Sinn ute till försäljning nu.

Här är förresten en länk till Sinns Uhren Archiv med info om din limiterade (300ex) klocka: http://www.sinn.de/de/Modell/144_St_S_Jubilaeum.htm

Jim
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Fick precis hem en Sinn 556i, problemet är dock att verktyget som brukar följa med hade försvunnit. Hur bär jag mig nu åt för att korta länken? Några tips?
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Bästa Klocksnackare, som har den goda smaken att gilla Sinn;-)
Hos oss säljer 556I, 104I, 103 plexi, U1 och 856 bättre än övriga modeller.
Några andra verkligt fina Sinn är den första modellen, som fortfarande finns kvar i sin orginalskepnad är 356 med plexi. Utöver den är 757 stenhård och 903 underbar som "orginalets" Navitimer. 903s ämnen, verktyg och modell köpte Helmut Sinn 1978 under "slakten" av Breitlingfabriken.
Richard
Kan bara hålla med om 903. Perfekt storlek på 41mm. 100m wr. Snygg custom (?) datumskiva perfekt integrerad kl 4:30. Tavlan är extrem välgjord och klarar granskning under lupp galant. Och inte alls lika "blingig" som Breitlings modeller. Grym klocka. Måste återkomma med bilder! Stulen från www:
SI-022.jpg
 

seikoswede

Panerai
Är det någon som gullat med denna?
Sinn U1000 sdr har samma mått som U1 men höjden är 18 mm mot U1:ans 14,3 mm.


P1020609.jpg


9f9790e00ed4c50d45c9fe6897702c14.jpg

Sinn levererar som vanligt!

Riktigt cool tool med fin tavla men måste väl ändå bli lite topptung?

Har inte sett modellen IRL och har väl aldrig tyckt den var särskilt snygg utan lite klumpig med för stora pushers men är inte sämre än att jag kan ändra mig!:cool:

Vill ha!:p

Jim
 

seikoswede

Panerai
Mellan tummen och pekfingret, vad är svenskt/tyskt listpris på en bezel till en U1? SDR eller tegiment?

Visst, kan ringa Eriksson men det är trevligare att fråga här!:)

Trevlig helg!

Jim
 
Topp