• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Pelarn

Patek
2-Faktor
Kanske old News men denna såg hård ut!
IMG_1383.PNG
Riktigt nice, jävligt nära att jag klickade hem en sådan.
 

marmot

Panerai
Var inne på sinn u3 sdr ett tag, men märkte i butik att vridringen glappade avsevärt mot underlaget. Gav ingen känsla av kvalitet direkt. Jag kan väl inte vara den förste?
 

Perkf

Omega
Efter att ha tittat runt i evigheter, så känns det som jag har hittat rätt, Sinn 556i.
det är klockan för mig.. lagom stor, elegant sportig ett läckert minimalistiskt utseende
till ett bra pris.
hur upplevs klockan på armen? har tyvärr bara sett den på bild. men det räcker för mig att slå till.
 
Efter att ha tittat runt i evigheter, så känns det som jag har hittat rätt, Sinn 556i.
det är klockan för mig.. lagom stor, elegant sportig ett läckert minimalistiskt utseende
till ett bra pris.
hur upplevs klockan på armen? har tyvärr bara sett den på bild. men det räcker för mig att slå till.

Jag har 556A och den sitter mycket bekvämt på min arm, skön tyngd med länken. Om jag hade fått välja hade jag dock varit utan glasbaksidan då jag upplever att det kan bli lite klibbigt jämfört med stål.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Efter att ha tittat runt i evigheter, så känns det som jag har hittat rätt, Sinn 556i.
det är klockan för mig.. lagom stor, elegant sportig ett läckert minimalistiskt utseende
till ett bra pris.
hur upplevs klockan på armen? har tyvärr bara sett den på bild. men det räcker för mig att slå till.

Som alltid rekommenderar jag att du tar en tur till @ERIKSON URHANDEL om du bor i närheten av Stockholm. Du får då utöver i princip samma pris som på Sinn´s hemsida, dessutom finfin service och kan prova klockan i lugn och ro, (plus att prova dig igenom det övriga Sinn-sortimentet :) )
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Efter att ha tittat runt i evigheter, så känns det som jag har hittat rätt, Sinn 556i.
det är klockan för mig.. lagom stor, elegant sportig ett läckert minimalistiskt utseende
till ett bra pris.
hur upplevs klockan på armen? har tyvärr bara sett den på bild. men det räcker för mig att slå till.
Har testat klockan ett par gånger och den ör helrätt. Gillar inte heller glasbaksidor men annars är den ju perfekt!
 
Hmmm... Inser nu att det var riktigt korkat att sälja min. Den där ser riktigt fin ut! Problemet jag hade var att den var lite topptung så jag hade svårt att få den att sitta skönt. Men väldigt fin är den!

/Henrik
Äh, du kan ju alltid köpa en till! :) Faktum är att när jag provade den första gången så tyckte jag att den kändes ganska klumpig, förmodligen för att jag strax innan haft EZM3:an på armen, som ju är betydligt lägre. När jag väl fick hem den kändes den dock helt rätt. Självklart är det en smaksak, men jag har inte alls upplevt den som påtagligt topptung. Vad jag vill ha sagt är att om någon som funderar på att skaffa en EZM13, så prova och låt er inte bli avskräckta av höjden som jag nästan höll på att bli. Har inte ångrat beslutet en sekund.
 

engst

Cartier
Vad jag vill ha sagt är att om någon som funderar på att skaffa en EZM13, så prova och låt er inte bli avskräckta av höjden som jag nästan höll på att bli. Har inte ångrat beslutet en sekund.

Instämmer! Jag justerade länken tills min ezm13 satt tight, men inte hårt, och är numera helnöjd! Kan iofs tänka mig att dess tyngd/höjd är mer svårhanterad för den som föredrar klockor som sitter litet lösare.

Dock: på en i övrigt så förträfflig klocka tycker jag att +10s/dag är i mesta laget, om jag nu skall peka på någon faktor med förbättringspotential ;-)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_0573.JPG

Sinn in the sun. 556i. Jag fortsätter att förvånas över hur vacker den är i all sin enkelhet. Det är såklart subjektivt, men denna klocka har allt för en vanlig vardag.
Under året ska nästa Sinn inhandlas.
104, 144, 356?
Är sugen på en kronograf...
Är du fortfarande nöjd med din 144 @Clark Kent ? :)

Helt ärligt så är jag larvigt nöjd och det är i princip den enda klocka jag har använt sedan den landade. Köpte till läderbandet från Sinn, men länken åkte snabbt på igen och det var en dåligt investerad dryg tusenlapp :) Den ser riktigt vass ut med läder på bild, men klickar inte helt för mig. Här är några gamla bilder på den med läder.

På länk så uppfattar jag den som enormt mångsidig och den passar till så gott som allt, (jag är ingen kostymkille dock). Länken är av samma typ som till min U1, med skillnaden att den är 20mm samt att den smalnar av mot låset. Hittar inte skjutmåttet nu, men gissar att den är 17-18mm vid låset. Både U1 och min Sjöö & Sandström Chronolink har raka länkar men det var en angenäm upplevelse med en något nättare länk, utan att den på något sätt känns underdimensionerad.
Jag tycker att det är skönt att pushers inte är skruvade, och den har ju en vattentäthet till 20 bar vilket är mer än tillräckligt för mig och riktigt bra för en sportkronograf.

Så på det hela taget en grym klocka till ett i mitt tycke skäligt pris. Köprekommendation från Clark Kent :)

IMG_20161122_144223.jpg
IMG_20161122_150639.jpg
IMG_20161122_150655.jpg
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Helt ärligt så är jag larvigt nöjd och det är i princip den enda klocka jag har använt sedan den landade. Köpte till läderbandet från Sinn, men länken åkte snabbt på igen och det var en dåligt investerad dryg tusenlapp :) Den ser riktigt vass ut med läder på bild, men klickar inte helt för mig. Här är några gamla bilder på den med läder.

På länk så uppfattar jag den som enormt mångsidig och den passar till så gott som allt, (jag är ingen kostymkille dock). Länken är av samma typ som till min U1, med skillnaden att den är 20mm samt att den smalnar av mot låset. Hittar inte skjutmåttet nu, men gissar att den är 17-18mm vid låset. Både U1 och min Sjöö & Sandström Chronolink har raka länkar men det var en angenäm upplevelse med en något nättare länk, utan att den på något sätt känns underdimensionerad.
Jag tycker att det är skönt att pushers inte är skruvade, och den har ju en vattentäthet till 20 bar vilket är mer än tillräckligt för mig och riktigt bra för en sportkronograf.

Så på det hela taget en grym klocka till ett i mitt tycke skäligt pris. Köprekommendation från Clark Kent :)

IMG_20161122_144223.jpg
IMG_20161122_150639.jpg
IMG_20161122_150655.jpg
Tack!
Den är så läcker!
Enda jag kan undra över är höjden. Jag får ta en sväng förbi Sumpan, men undrar också hur du upplever den?
Tack. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack!
Den är så läcker!
Enda jag kan undra över är höjden. Jag får ta en sväng förbi Sumpan, men undrar också hur du upplever den?
Tack. :)

Det låg ett par 144:r ute på köp & sälj, (eller om det var samma?), och varje gång var jag sugen men backade just på grund av höjden. Tog ett par bilder men det ser ju ofta "värre" ut på bild än i verkligheten.

Hur som helst så tycker jag att den ligger toppenfint på armen och inte en enda gång har den känts klumpig eller topptung.

IMG_20170112_103705.jpg
IMG_20170112_103600.jpg
IMG_20170112_103624.jpg
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Det låg ett par 144:r ute på köp & sälj, (eller om det var samma?), och varje gång var jag sugen men backade just på grund av höjden. Tog ett par bilder men det ser ju ofta "värre" ut på bild än i verkligheten.

Hur som helst så tycker jag att den ligger toppenfint på armen och inte en enda gång har den känts klumpig eller topptung.

IMG_20170112_103705.jpg
IMG_20170112_103600.jpg
IMG_20170112_103624.jpg
Personliga upplevelser! Precis varför jag älskar detta forum. Den ser väldigt bra ut på din arm.
Tack Clark.
 
Topp