• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hoagie

Omega
Någon som vet hur bonetto cinturinis gummistraps står sig jämnför med sinn original gummistrap? Tycker deras nya 400CT ser intressant ut och har bra pris, för sinns egna har väl en ganska saftig prislapp?
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Någon som vet hur bonetto cinturinis gummistraps står sig jämnför med sinn original gummistrap? Tycker deras nya 400CT ser intressant ut och har bra pris, för sinns egna har väl en ganska saftig prislapp?
Jag vet inte hur just 400CT är men deras 284 har jag provat. Det är lite hårdare gummi i Bonetto än i Sinn och det är inte lika benäget att dra åt sig damm. Luktar ganska mycket vanilj i början.
Sinns lösa gummi kostar 900:-, utan spännet.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Nu blir det bio.
IMG_20171216_165239886.jpg
 

Zee

Cartier
Tack! Det är ett MN band, och jag beställer mina från Erika som jag tycker håller bra kvalitet och servicenivå. https://www.erikasoriginals.com/
Elasticiteten i dom gör dom väldigt bekväma.
Riktigt snygga, men 50 ojrå till 130 ojrå för ett band tar ett tag att motivera sig inför köp. Vågar man se en vanlig, rationell människa i ögonen med en sådant på armen. #fofakksake

Ballt med lume i mittstrecket på en av varianterna.
 

leiden

Rolex
Nu ska jag fråga innan jag glömmer bort igen! Hur upplever du 356:an i storlek jämfört med 556:an?:)
De delar boett så diametern är samma och jag upplever det så också. Det är på höjden det skiljer, 11 mm för 556 och 14 mm för 356. Akrylglaset på 356 gör den lite högre och jag tror att även baklocket är något djupare men jag har inte kontrollmätt så kan ha fel där.
I vardaglig användning så märker jag faktiskt inte av höjdskillnaden så min upplevelse är att de är väldigt lika :)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
De delar boett så diametern är samma och jag upplever det så också. Det är på höjden det skiljer, 11 mm för 556 och 14 mm för 356. Akrylglaset på 356 gör den lite högre och jag tror att även baklocket är något djupare men jag har inte kontrollmätt så kan ha fel där.
I vardaglig användning så märker jag faktiskt inte av höjdskillnaden så min upplevelse är att de är väldigt lika :)
Är inte 356 15,5 mm på höjden?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
WTF, upptäckte precis detta som ser ut som fläckar på insidan av glaset på min UX..? Har någon sett något liknande förut? Har aldrig sett det tidigare o har ändå spenderat mycket tid tittandes på klockan i olika ljus. Det syns bara när en stark ljuskälla träffar nästan rakt påo_O:banghead:
4FAAC46B-3617-4B4C-9707-1034E2BEC34E.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
WTF, upptäckte precis detta som ser ut som fläckar på insidan av glaset på min UX..? Har någon sett något liknande förut? Har aldrig sett det tidigare o har ändå spenderat mycket tid tittandes på klockan i olika ljus. Det syns bara när en stark ljuskälla träffar nästan rakt påo_O:banghead:
4FAAC46B-3617-4B4C-9707-1034E2BEC34E.jpeg
Hade jag på min gamla också. Dock ett annat utseende. Men min var ju tömd på olja och det var nog rester av en dassig rengöring i det fallet. Men Sinn själva hade fått jobba för att rengöra den lät det som, när jag skickade ned den för service.
Lite mekigt är det eftersom den måste ner till dem...
What's been can't be unseen. Jobbigt. Men det finn ju bara två vägar att gå. Skit i det, eller skicka ner. 3000 bagis går det på med frakt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hade jag på min gamla också. Dock ett annat utseende. Men min var ju tömd på olja och det var nog rester av en dassig rengöring i det fallet. Men Sinn själva hade fått jobba för att rengöra den lät det som, när jag skickade ned den för service.
Lite mekigt är det eftersom den måste ner till dem...
What's been can't be unseen. Jobbigt. Men det finn ju bara två vägar att gå. Skit i det, eller skicka ner. 3000 bagis går det på med frakt.
Borde inte Sinn stå för detta?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hade jag på min gamla också. Dock ett annat utseende. Men min var ju tömd på olja och det var nog rester av en dassig rengöring i det fallet. Men Sinn själva hade fått jobba för att rengöra den lät det som, när jag skickade ned den för service.
Lite mekigt är det eftersom den måste ner till dem...
What's been can't be unseen. Jobbigt. Men det finn ju bara två vägar att gå. Skit i det, eller skicka ner. 3000 bagis går det på med frakt.
Fan vad skumt. Min har dessutom inte blivit öppnad någon gång. Har suttit med starkt ljus och inspekterat den flertalet gånger men inte sett detta förut vilket får mig att tro att det uppstått på senare tid? Fast iofs, hur skulle det gå till... Nu syns det bara vid väldigt speciella ljusförhållanden så trots min OCD kring sånt här kan jag nog leva med det.

Men håller med @Moorflax - Sinn borde väl stå för det kan man tycka?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Fan vad skumt. Min har dessutom inte blivit öppnad någon gång. Har suttit med starkt ljus och inspekterat den flertalet gånger men inte sett detta förut vilket får mig att tro att det uppstått på senare tid? Fast iofs, hur skulle det gå till... Nu syns det bara vid väldigt speciella ljusförhållanden så trots min OCD kring sånt här kan jag nog leva med det.

Men håller med @Moorflax - Sinn borde väl stå för det kan man tycka?
Inte omöjligt att de gör det, de har varit mycket tillmötesgående de gånger jag varit i kontakt med dem. Mejla dem ett foto.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag skulle störa ihjäl mig även om det knappt syns.:D
Har spenderat typ 95% av mitt liv hittills som ett offer för OCD-jobbigheter så orkar inte bry mig lika mycket längre.. ;) Men grejen är att det syns så lite så hittar det inte ens nu när jag letar med iphoneblixten. Har ju som sagt granskat den noggrant under bra ljus många gånger tidigare utan att ha märkt det - det säger hur svagt det är.

Funderar om det kan vara någon avlagring av oljan..:bored:
 
Topp