• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tog en kaffe imorse.
20200612_084213.jpg
 
Uppdatering garantiärende hos Sinn:
Efter 2 veckor stannade min helt nya UX köpt genom Sinn i Frankfurt. Klockan skickades tillbaka med fraktsedel som jag fick från Sinn. Klockan ankom till Sinn förra fredagen enligt spårningsfunktionen på UPS. Först igår fick jag ett kvitto på att de mottagit reklamationen. Där skriver de att garantiärenden har en ledtid på ca 6 veckor. Suck! Jag mailade omedelbart den kontakt jag hade på inköp som hjälpt till med köpet. Jag skrev att en hanteringstid på 6 veckor för en klocka som stannade 2 veckor efter leverans inte var rimlig och frågade om de kunde korta den. Fick direkt ett svar att hon skulle kontrollera saken och återkomma på måndag. Vi får väl se vad de säger då. 6 veckor känns inte rimligt i detta läge. Eller är jag gnällig?
Så kom då klockan tillbaka från Sinn. Exakt två veckor tog det från att UPS hämtat upp den. Oklart vad som var fel. På följesedeln angavs garantiåtgärd samt trycktest. 2 veckor är helt okej. Oklart om mitt påpekande av orimligheten i 6 veckor hade någon inverkan. Nu sitter den på och får vara med under helgens byggprojekt!
20200612_123059.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Så kom då klockan tillbaka från Sinn. Exakt två veckor tog det från att UPS hämtat upp den. Oklart vad som var fel. På följesedeln angavs garantiåtgärd samt trycktest. 2 veckor är helt okej. Oklart om mitt påpekande av orimligheten i 6 veckor hade någon inverkan. Nu sitter den på och får vara med under helgens byggprojekt!
20200612_123059.jpg
Härligt! Kul att det löste sig snabbt och att Sinn överträffade sin indikation på tid!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så kom då klockan tillbaka från Sinn. Exakt två veckor tog det från att UPS hämtat upp den. Oklart vad som var fel. På följesedeln angavs garantiåtgärd samt trycktest. 2 veckor är helt okej. Oklart om mitt påpekande av orimligheten i 6 veckor hade någon inverkan. Nu sitter den på och får vara med under helgens byggprojekt!
20200612_123059.jpg
Samma som för mig. Fick också höra att det skulle ta tid, men fort gick det.
Sa ju det, :heart::sinn:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så kom då klockan tillbaka från Sinn. Exakt två veckor tog det från att UPS hämtat upp den. Oklart vad som var fel. På följesedeln angavs garantiåtgärd samt trycktest. 2 veckor är helt okej. Oklart om mitt påpekande av orimligheten i 6 veckor hade någon inverkan. Nu sitter den på och får vara med under helgens byggprojekt!
20200612_123059.jpg

2 veckor får nog anses bättre är bra :) Hoppas att den kommer sköta sig perfekt från och med nu.

103B på armen idag, med en liten strimma regnbåge i plexit.

IMG_20200613_093031-01.jpeg
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har kikat lite på Sinn UX men det framgår inte av informationen på hemsidan huruvida den är tegimenterad eller ej och priset verkar ligga mellan den vanliga varianten och tegimentvarianten om man jämför med Sinns hemsida så det gick inte att avgöra utifrån det heller. Om den inte är det, är det möjligt att välja till och vad blir i så fall prisskillnaden?
@ERIKSON URHANDEL
 
Topp