• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Socker

Cartier
2-Faktor
96BBD6E3-9777-429D-B85C-BCF2D17BB3BC.jpeg


Inväntar det gröngrå textilbandet. Gillar verkligen länken men ska bli kul att testa något nytt. Känns som ett strapmonster likt speedyn.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag provade förresten precis Sinn gummi och blev tyvärr inte alls imponerad.
Gummit känns nästan klibbigt och även efter en tvätt med vatten och lite tvål så fastnar det allt möjligt damm och skit på den.
Är detta typiskt för alla Sinns egna gummin, eller är det bara jag som har otur och fick med ett gammalt som är slitet?

IMG_0964.jpeg


IMG_0965.jpeg
Några sidor bakåt i tråden var det någon som testade med sköljmedel som fick torka in i ytan. Fick uppfattningen att det blev lite bättre då. Sen är det inte en permanent behandling, så det där får man nog leva med som en konsekvens av materialvalet, tyvärr.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Några sidor bakåt i tråden var det någon som testade med sköljmedel som fick torka in i ytan. Fick uppfattningen att det blev lite bättre då. Sen är det inte en permanent behandling, så det där får man nog leva med som en konsekvens av materialvalet, tyvärr.
Tror jag lägger ner det projektet. Tycker inte gummit satt så bra ändå, och det finns ju massvis med annat bra :)
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Har precis lagt en beställning på en 856 B-Uhr! Det fick bli en ny via Chrono24, så min trend med att köpa överprisade klockor via C24 håller i sig. 😁 Tröttnade helt enkelt på att vänta eftersom 856 verkar vara en modell som alla håller hårt i. Jaja, det är alltid skönt med 3 års garanti (som jag ju lärde mig igår gäller för Ar-modeller). Jag valde expressfrakt, så har jag tur är den här redan på fredag. Väntan är lååång...

Ps. Allt är ditt fel @Dr. D! Det är dina bilder som gjorde att jag inte kunde släppa B-Uhr.
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Har precis lagt en beställning på en 856 B-Uhr! Det fick bli en ny via Chrono24, så min trend med att köpa överprisade klockor via C24 håller i sig. 😁 Tröttnade helt enkelt på att vänta eftersom 856 verkar vara en modell som alla håller hårt i. Jaja, det är alltid skönt med 3 års garanti (som jag ju lärde mig igår gäller för Ar-modeller). Jag valde expressfrakt, så har jag tur är den här redan på fredag. Väntan är lååång...

Ps. Allt är ditt fel @Dr. D! Det är dina bilder som gjorde att jag inte kunde släppa B-Uhr.
Skulle du, mot all förmodan, ångra dig så är vi minst en i tråden som gärna avlastar dig från detta uhr (f-låt)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Har precis lagt en beställning på en 856 B-Uhr! Det fick bli en ny via Chrono24, så min trend med att köpa överprisade klockor via C24 håller i sig. 😁 Tröttnade helt enkelt på att vänta eftersom 856 verkar vara en modell som alla håller hårt i. Jaja, det är alltid skönt med 3 års garanti (som jag ju lärde mig igår gäller för Ar-modeller). Jag valde expressfrakt, så har jag tur är den här redan på fredag. Väntan är lååång...

Ps. Allt är ditt fel @Dr. D! Det är dina bilder som gjorde att jag inte kunde släppa B-Uhr.
Sååå kul! Grattis 🫶
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Skulle du, mot all förmodan, ångra dig så är vi minst en i tråden som gärna avlastar dig från detta uhr (f-låt)
Jag ska ha det i åtanke. 😁 Men förhoppningsvis blir detta en av mina få keepers...
Kanske ska sälja min.... NOT!! 😀
Just ja, du har ju en också! Men du har så många Sinn att man glömmer! 😉 Är det några fler B-Uhr i tråden?
Sååå kul! Grattis 🫶
Tack! En klocka jag suktat efter i ett par år nu faktiskt...
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag ska ha det i åtanke. 😁 Men förhoppningsvis blir detta en av mina få keepers...

Just ja, du har ju en också! Men du har så många Sinn att man glömmer! 😉 Är det några fler B-Uhr i tråden?

Tack! En klocka jag suktat efter i ett par år nu faktiskt...
Jag vet att dessa har var sin B-uhr. @Jamterik
@Dr. D @R.Capac

Sedan tror jag även att dessa två herrar har (eller i vart fall har haft)
@Abben @FatherNorth
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor

5141877-4f229149273623e9cdd777eb22a52dbc.jpg
@perhog har en sådan om jag minns rätt. Han kanske minns vad en sådan kostar ny isåfall?
 
Topp