• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Yoko

Panerai
2-Faktor
Jaha.. Sinns släpp är ju uppe där bland höjdpunkterna varje år. Känner dock, helt ärligt, att det här var ett antiklimax.

103 St Ty Hd
1000006941.png

Den här är bra, och gillar att den är manuell. Men.. Den hade varit våldsamt mycket bättre om den kommit för tre år sedan, nu känns det mest som en i mängden av limiterade kronografsläpp från Sinn. Bra, ja, men typ samtliga dessförinnan är bättre. Saknar även glasbaksida.

U50 Hydro
1000006942.png

Förlåt, men standardkvarts i en klocka för 25 brak. Platt fall med tanke på att Sinn äntligen släppte den i 41. Om det är nåt man väntat på liksom..

Nya länken är intressant, men inte såld förrän jag testat den. Känns spontant som en lite billig lösning, lite liknande första Speedylänken som kom med 3861 - Funktion? Absolut. Utförande? Nja.. Men hoppas verkligen jag har fel, och att den ser bra ut på armen!
Håller i stort med i din analys MEN inte om avsaknad av glasbaksida, som för mig bara är positivt :) Bygger bara på höjden och vad ska man ha den till liksom 🤷‍♂️
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Riktiga bilder på uhrforum;


5573938-1a658949126e20a8e4e555d5b094233d.jpg
5574349-13ea1d995e3cf01064011b1d975df0fc.jpg

1000021187-jpg.5895421
 
Senast ändrad:

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Håller i stort med i din analys MEN inte om avsaknad av glasbaksida, som för mig bara är positivt :) Bygger bara på höjden och vad ska man ha den till liksom 🤷‍♂️
Köper helt klart resonemanget, har själv pendlat kring glasbaksidors vara eller icke vara, fram och tillbaka.. 🙂

På senare år har jag dock landat i att extrahöjden förlagd till bakboetten inte spelar någon egentlig roll, klockorna bärs ju fan likadant ändå..

Boettformen som sådan är viktigare än avståndet mellan lägsta och högsta punkten. Lite som diametern på klockor med glas- kontra vridring, det är urtavlans yta som gör det (mesta).

Kan fortfarande tycka att det är trevligt att titta på verken dock, i synnerhet om rotorn inte finns där och skymmer. Plus: bakboetten på denna var inte jätterolig. 😉
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Köper helt klart resonemanget, har själv pendlat kring glasbaksidors vara eller icke vara, fram och tillbaka.. 🙂

På senare år har jag dock landat i att extrahöjden förlagd till bakboetten inte spelar någon egentlig roll, klockorna bärs ju fan likadant ändå..

Boettformen som sådan är viktigare än avståndet mellan lägsta och högsta punkten. Lite som diametern på klockor med glas- kontra vridring, det är urtavlans yta som gör det (mesta).

Kan fortfarande tycka att det är trevligt att titta på verken dock, i synnerhet om rotorn inte finns där och skymmer. Plus: bakboetten på denna var inte jätterolig. 😉
Tycker glasbaksida "kladdar fast" mot huden på ett annat sätt än metall? Metall känns helt enkelt bättre på min arm :)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Nån med bättre koll än mig dock.. Varför har man satt Ronda 715 i U50?

Var tvungen att kolla dimensionerna och ETA-verket i UX är ju tom. mindre..



Snackar vi marginal/såld dinka, eller vad missar jag?
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Köper helt klart resonemanget, har själv pendlat kring glasbaksidors vara eller icke vara, fram och tillbaka.. 🙂

På senare år har jag dock landat i att extrahöjden förlagd till bakboetten inte spelar någon egentlig roll, klockorna bärs ju fan likadant ändå..

Boettformen som sådan är viktigare än avståndet mellan lägsta och högsta punkten. Lite som diametern på klockor med glas- kontra vridring, det är urtavlans yta som gör det (mesta).

Kan fortfarande tycka att det är trevligt att titta på verken dock, i synnerhet om rotorn inte finns där och skymmer. Plus: bakboetten på denna var inte jätterolig. 😉

To each their own, och det är mer än ok att tycka annorlunda än min åsikt :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nån med bättre koll än mig dock.. Varför har man satt Ronda 715 i U50?

Var tvungen att kolla dimensionerna och ETA-verket i UX är ju tom. mindre..



Snackar vi marginal/såld dinka, eller vad missar jag?
Det kan nog vara så...
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Nån med bättre koll än mig dock.. Varför har man satt Ronda 715 i U50?

Var tvungen att kolla dimensionerna och ETA-verket i UX är ju tom. mindre..



Snackar vi marginal/såld dinka, eller vad missar jag?
Med största sannolikhet, ja.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har vi förstått om den nya U50 har samma konstruktion i baklocket som originalet? Bilderna från Sinn visar att de ser liknande ut, men på UX är spalten för kolven större än utseendet hos U50. Är det rent av ett präglat lock på U50? Eller har den kolven?
Den har i a f inte D3-systemskronan som UX har.
Får lite av känslan att U50 har oljan för sakens skull, snarare än att den är en tuffing, som UX.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har vi förstått om den nya U50 har samma konstruktion i baklocket som originalet? Bilderna från Sinn visar att de ser liknande ut, men på UX är spalten för kolven större än utseendet hos U50. Är det rent av ett präglat lock på U50? Eller har den kolven?
Den har i a f inte D3-systemskronan som UX har.
Får lite av känslan att U50 har oljan för sakens skull, snarare än att den är en tuffing, som UX.
Lite som att klistra på ett AMG eller M märke på vissa tyska bilar
- 0ss lurar ni inte :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nej, det är mer än storleken som skiljer rimligtvis. 500 € mer för UX signalerar något...
Så mycket skiljer det inte men jag tycker att prissättningen på Sinns sida är väldigt märklig. Nedan priser är på länk.
UXU50Diff UX-U50
Standard2 590,00 €2 375,00 €215,00 €
Tegiment2 880,00 €2 790,00 €90,00 €
SDR2 680,00 €2 465,00 €215,00 €
SDR Tegiment2 970,00 €2 880,00 €90,00 €
S3 100,00 €3 010,00 €90,00 €
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så mycket skiljer det inte men jag tycker att prissättningen på Sinns sida är väldigt märklig. Nedan priser är på länk.
UXU50Diff UX-U50
Standard2 590,00 €2 375,00 €215,00 €
Tegiment2 880,00 €2 790,00 €90,00 €
SDR2 680,00 €2 465,00 €215,00 €
SDR Tegiment2 970,00 €2 880,00 €90,00 €
S3 100,00 €3 010,00 €90,00 €
Sant. Jämförelsen blev mellan standard U50 och tegimenterad UX 😖
 

_Kocken_

Breitling
2-Faktor
Hur ofta är det GSG9 kommer ut till salu på beggatmarknaden, jag tycker det är så rackarns sällan. Jag gick bet på en förra veckan men innan dess var det ett bra tag sedan jag såg en. Men jag har ju ingen insikt på hur ofta dom byter handleder bakom lykta dörrar.

Är det värt att vänta eller ska man bara köpa en ny för väntan kommer bli olidlig? Jag köper ju helst inte nytt då jag verkligen använder klockorna, "dyker", hugger ved, meckar båt, hamrar hus, gjuter fiskedrag, häller betong osv osv osv. Den tas liksom inte av för något så då gör det inget om den levt lite innan.

Men jag är också en otålig infallspojke 😊

Ni är ju uppenbarligen the proffs of the proffs så då kan man lika gärna störa er lite i eder vardag.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Hur ofta är det GSG9 kommer ut till salu på beggatmarknaden, jag tycker det är så rackarns sällan. Jag gick bet på en förra veckan men innan dess var det ett bra tag sedan jag såg en. Men jag har ju ingen insikt på hur ofta dom byter handleder bakom lykta dörrar.

Är det värt att vänta eller ska man bara köpa en ny för väntan kommer bli olidlig? Jag köper ju helst inte nytt då jag verkligen använder klockorna, "dyker", hugger ved, meckar båt, hamrar hus, gjuter fiskedrag, häller betong osv osv osv. Den tas liksom inte av för något så då gör det inget om den levt lite innan.

Men jag är också en otålig infallspojke 😊

Ni är ju uppenbarligen the proffs of the proffs så då kan man lika gärna störa er lite i eder vardag.
Här på K&S är det väl inte jätteofta den dyker upp, är du benägen att handla online? Isf finns uhrforum, Kleinanzeige mm mm som du kan botanisera på. Uhrforum har olika UX ute ganska ofta. Hojta om du vill ha hjälp, jag älskar att göra av med andras pengar! ;-)
 

_Kocken_

Breitling
2-Faktor
Här på K&S är det väl inte jätteofta den dyker upp, är du benägen att handla online? Isf finns uhrforum, Kleinanzeige mm mm som du kan botanisera på. Uhrforum har olika UX ute ganska ofta. Hojta om du vill ha hjälp, jag älskar att göra av med andras pengar! ;-)
Was für ein Zirkus

Jag har inga problem med att shoppa online, att handla från Tyskland är ju ofta rätt förmånligt, iallafall när man shoppar fiskesaker, någon klocka har jag icke köpt därifrån.

Testa att florera runt där, hittade inte ens en köp och sälj-kategori 🤷‍♂️.
 
Topp