• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

det här med lume?

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att min SKX007 slår min SubC vad gäller iaf lysstyrka. Vilken som lyser längst kan jag inte svara på. Får väl göra ett jämförande test.

Förövrigt en intressant tråd med en hel del bra fakta!
 
Jag är riktigt nöjd med min 114060. Man läser smidigt av tavlan oavsett när man vaknar på natten, samtidigt är det inte så starkt att man blir bländad.

Har en Luminox med blå tuber som också är riktigt, riktigt bra!

IMG_8555.JPG
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag är riktigt nöjd med min 114060. Man läser smidigt av tavlan oavsett när man vaknar på natten, samtidigt är det inte så starkt att man blir bländad.

Har en Luminox med blå tuber som också är riktigt, riktigt bra!

IMG_8555.JPG

Riktigt snygg bild! Håller med om att Rolex blå lysmassa ger ett behagligt (och jävligt snyggt) ljus. Dock hade jag nog förväntat mig att det skulle vara något starkare.
 

wotan

Rolex
Känns som det finns en uppsjö av "fina" märken som inte ens kan lägga ner en spottstyver på att ge oss bra lume.
 
  • Like
Reactions: PCB

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tycker nog att SMPn sköter sig skapligt ändå. Brukar lysa tydligt ett antal timmar in på natten :)

DSC_0148.JPG
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tyckte min 116600 hade ganska basic lume, upplevde den absolut inte som bra.

Så här ser bra lume ut:

Visst, den är väl inte fantastiskt bra, men tycker absolut den är bra.

Ja Seiko har lyckats bra med sin Lumibrite - kanske bäst i världen!

Edit: såg nu att det var en Citizen, bra kräm i den också.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Seikos lumen är helt fenomenal.
Man går utomhus och ställer sig i en belyst hiss och kollar ner på handleden och där sitter Seikon med 1000w lampor och lyser en blind för fullt.
Helt sjukt!
 
Topp