• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dive Master 500

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
IMAG1218-1-1-1_zps9cbd4302.jpg


Modellnamn: Dive Master 500 Black Ice
Tillverkare: Victorinox
Referens: 241561
Årsmodell: 2011
Urverk: ETA 2829-A2
WR: 500M

Allmän beskrivning:

En färgskiftande klump som mäter 43x14mm, 22mm luggar, triple AR safir och en länk som man kan slå ihjäl påkörda renar med. En enligt mig rolig detalj är att den har dubbla uppsättningar lugghål vilket gör att man kan välja själv beroende på tjocklek på gummi/strap, hur tajt man vill att det ska sitta mot klockan. Färgen heter Black Ice eller Gun Metal och den skiftar beroende på ljus mellan nästan helt svart, till brun till ljusgrå. Den har glasbaksida, bra tryck i lysmassan och jättestora visare :)

Dive Master 500 kommer i en del olika färger på tavlan, bla orange, röd, blå och svart.

victorinox-500-mecha_zps3b090c3e.jpg


Mina intryck:

Jag blev kär i den här klockan första gången jag såg den, och det blev min första mekaniska klocka. Enlig mina referensramar är den otroligt välbyggd med bra tyngd och en rejäl krona som känns väldigt stabil. Länken är väldigt kraftig och rasslar inte ett dugg. Varvar mest mellan gummi och olika band och jag tycker att den passar bra med lite "militära" färger.

DM500Face2-Copy_zpsd38f9035.jpg

DM500Back2-Copy_zpsb169a7a6.jpg


Jag tycker att den här klockan är en udda fågel som har en helt egen design (rätta mig gärna om jag har fel). Jag gillar djupet i tavlan som jag tyvärr inte lyckats fånga på bild, de stora visarna som lyser som Skywalkers svärd och urverket som går +/- 4sek veckan!

product_8375_zpsaf5a40ec-1_zps35a7e63c.jpg

IMAG0606_zpscfde60dc.jpg

IMAG1052-1-1-11_zpsd2329241.jpg

IMAG0496-1_zps13c65d3c.jpg

IMAG0735-1-1-1-1_zps449f6e5d.jpg

IMAG0595-1_zps53951909.jpg

IMAG0072-1_zpsc4454911.jpg

IMAG0617_zpsd41f2701.jpg


Som ni ser så tycker jag i alla fall att den passar med en hel del olika kläder, banden är från Hadley Roma ifall någon undrar. Gummit som kommer med klockan är otroligt bekvämt och nyper inte skinnet. Gummit och länken sitter på de yttre lugghålen och condurabanden på de innre.

Jag har säkert glömt en massa saker som kanske är viktiga men fråga på om ni undrar något. Jag är supernöjd med klockan och hade den funnits i en SS-variant så hade jag nog köpt den också.

Mvh
Eurenius
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dive Master 500

Skön klocka, ser rätt stadig ut! Riktigt bra idé med dubbla lughål också, det hade varit användbart på flera av mina!
Tack för trevlig läsning och schyssta bilder! :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kul att ni gillar den! På chrono24 så ligger den på dryga 8000sek och på några svenska sidor dryga 12000sek.

Det är en stadig klocka men har märkt att mina skeva bilder får den att se ut som ett väggur. Tog en bild i spegeln på lite avstånd och då blev det mer rättvist. Kan ladda upp bild vid tillfälle.
 
C

Crowolf

Guest
Ser riktigt grabbig ut, på ett bra sätt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
V

Viggen

Guest
Tackar för en bra recension!

J*kla fin klocka! Måste erkänna att den skapar ett ha-begär hos mig. :D
 
Topp