• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömklockan för dig just nu, bild/kort motivation ett måste!

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Obs klockor som du inte äger men tänker på/vill ha (/måste skaffa)
Jag börjar med:
Patek philippe aquanaut ref 5167
EuI5CCT.jpg


Kort motivation, vattentät, incognito, patek.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Realistiska mål....

Grand Seiko SBGR051 (närmast till hands)
SBGR051.jpg

Rolex Submariner 114060 (ligger på gränsen till realistiska dock)
Rolex+114060+36+LR.jpg

Ouppnåeliga mål, (graalar)

Patek Philippe Aquanaut Rose gold
5167_6.jpg
 

AgE

Omega


Fast lutar mer åt den med svart tavla, hittade dock ingen bra bild.

ZWwoyd1.jpg


Motivering: Genta-klassiker. Snyggaste RO:n, älskar kombinationen med roséguld och det bruna bandet. Grymt djup i tavlan. Fantastiskt urverk som man dessutom kan se genom glasbaksidan. What's not to love liksom.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor


Fast lutar mer åt den med svart tavla, hittade dock ingen bra bild.

ZWwoyd1.jpg


Motivering: Genta-klassiker. Snyggaste RO:n, älskar kombinationen med roséguld och det bruna bandet. Grymt djup i tavlan. Fantastiskt urverk som man dessutom kan se genom glasbaksidan. What's not to love liksom.

Snikvariant..

V7yFjaj.jpg
 

JL72

Omega
Dream, dream, dream ...

Får man nu önska helt fritt blir det en Voutilainen. Våra grannar i öster kan :greedy:

Behöver jag verkligen motivera? Nåväl; det är den absolut vackraste klocka jag sett, det är en tourbillon och den är tillverkad för hand.

Tourbillon.jpg


Tilläggas bör att fotografiet är "courtesy of www.voutilainen.ch".
 

fredtiger

Cartier
Närmare presentation behöver inte göras. Min motivation är dock, att jag har insett att jag faktist har råd att köpa och äga en legend. Detta är klockan som skriker: Take your Rolex (eller annat valfritt märke) and your fake wannabe attitude, and stuff it up your ass! ;):D

Synd bara att man inte kan bada med den. Tar bort lite av mitt habegär, men inser att det inte var någon begränsning under månprogrammet!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Närmare presentation behöver inte göras. Min motivation är dock, att jag har insett att jag faktist har råd att köpa och äga en legend. Detta är klockan som skriker: Take your Rolex (eller annat valfritt märke) and your fake wannabe attitude, and stuff it up your ass! ;):D

Det är inte du då som är en wannabe med den på armen...:D
 

hans

Petrus Kenicius
Efter Aurums Cartier-entré för några dagar sedan så kanske en kantig klocka vore något.

88YWnk5.jpg
 
V

Viggen

Guest
Det är inte du då som är en wannabe med den på armen...:D

Faktist inte, har inget behov av att hävda mig själv i en sandlåda längre. Jag är dessutom inte insnöad på ett enda märke och försöker övertala alla andra om att den är bäst och allt annat är skit. ;) Skämt åsido.

Vad jag menar är att den inte är bling bling, och att den står på egna ben. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Närmare presentation behöver inte göras. Min motivation är dock, att jag har insett att jag faktist har råd att köpa och äga en legend. Detta är klockan som skriker: Take your Rolex (eller annat valfritt märke) and your fake wannabe attitude, and stuff it up your ass! ;):D
hrm - den där astronauten har väl ingen speedie på sig ens...?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
En submariner eller 45mm Planet Ocean orange (lite fördel PO:n, färg är trevligt) skulle göra sig bra i samlingen bredvid sarben och doxan och känns som realistiska mål :)
 

M74

Omega
Får bli klockan på bilden tv för stunden. Jag har tänkt att köpa en sådan 2007-2008, sen när jag äntligen fick arslet ur,hehe, japp seru sa expiditen den tillverkas inte längre. Vilket jävla antiklimax. Köpte mig istället för något år sen en Sub stål/guld med blå urtavla vilket också är en klocka jag velat ha en längre tid. Men nu har det dykt upp en gmt på radarn igen i nyskick som jag tror att jag ska slå till på. Förövrigt hur får man upp en bild? Ja ja vet jag helt rudis på sånt å internet har precis kommit hit till förorten!
/M
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Min är denna, motiveringen är att det måste vara den coolaste klockan i världen.

2OTQRsJ.jpg


/Andy7750
 
Topp