• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller på att bygga ihop ett litet förstahjälpen-kit för att ha med mig när jag cyklar.

Har beställt en Kershaw Cinder som kniv att ha med för att skära kläder men vill helst hitta en smidig sax som man kan fälla ihop så den inte riskerar att stickas i väskan. Några tips?
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Håller på att bygga ihop ett litet förstahjälpen-kit för att ha med mig när jag cyklar.

Har beställt en Kershaw Cinder som kniv att ha med för att skära kläder men vill helst hitta en smidig sax som man kan fälla ihop så den inte riskerar att stickas i väskan. Några tips?
Letherman raptor är grym. Har en på jobbet som jag är riktigt nöjd med.
960F0616-857A-4075-8A7E-98F8F43041D8.jpeg
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Håller på att bygga ihop ett litet förstahjälpen-kit för att ha med mig när jag cyklar.

Har beställt en Kershaw Cinder som kniv att ha med för att skära kläder men vill helst hitta en smidig sax som man kan fälla ihop så den inte riskerar att stickas i väskan. Några tips?

12-27-02-57_product_alt_1__68073__63966.1579037232.jpg

https://sogknives.com/parashears-black/

Kanske likt en Leatherman är överkurs men ett alternativ.
 

snajgel

Panerai

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Letherman raptor är grym. Har en på jobbet som jag är riktigt nöjd med.
960F0616-857A-4075-8A7E-98F8F43041D8.jpeg

12-27-02-57_product_alt_1__68073__63966.1579037232.jpg

https://sogknives.com/parashears-black/

Kanske likt en Leatherman är överkurs men ett alternativ.

Bra tips! Har tänkt på alla de tre samt SOG Q1. Får se hur mycket plats det är kvar i väskan när allt kommit hem.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en sådan här.
Känns väldigt kvalitet.

32357B0C-E65B-45FC-93CD-1DA0D20564D8.jpeg

Jag har en sådan här rackare som jag köpte från kina för typ 59kr för nästan 10 år sedan. Tar emot att lägga 600kr på något liknande men det kanske är ett jäkla tryck i den där…?

Edit: Hittade en hos batteriexperten för 150kr, det får räcka för frun. :)
 
Senast ändrad:

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
32357B0C-E65B-45FC-93CD-1DA0D20564D8.jpeg

Jag har en sådan här rackare som jag köpte från kina för typ 59kr för nästan 10 år sedan. Tar emot att lägga 600kr på något liknande men det kanske är ett jäkla tryck i den där…?

Edit: Hittade en hos batteriexperten för 150kr, det får räcka för frun. :)
Vet inte om det är liknande, men den här känns väldigt hög kvalitet. Tillverkad i aluminium och stål. Duger för att kicka igång lume och kontrollera märkliga fläckar i badrum. Ganska stark. ☺️
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Bra grejer. Minstingen får alltid följa med medan den mellersta och stora får samsas om plats beroende på aktivitet. Alla är bra men den stora levererar "månljus" i 60 (!) dagar. Inte så hemskt svag ljusstråle, det går att läsa en bok utan problem.

PXL_20220718_192351544.jpg
Jag har exakt samma uppställning. 😁 Jag är väldigt imponerad av hur bra Olights grejer levererar för de priserna, ruskigt bra. Man får bara vara noga med att sätta på knapplåset på dem för jäklar vad varma de blir om man råkar sätta igång den i fickan, det är en brandrisk.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag har exakt samma uppställning. 😁 Jag är väldigt imponerad av hur bra Olights grejer levererar för de priserna, ruskigt bra. Man får bara vara noga med att sätta på knapplåset på dem för jäklar vad varma de blir om man råkar sätta igång den i fickan, det är en brandrisk.

Prisvärda yes!
Ska kolla upp det där med knapplåset. Jag har aldrig satt på lampan av misstag men man ska aldrig säga aldrig.
Mina är alltid på "moonlight" så det är en liten extra säkerhet inbillar jag mig.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Prisvärda yes!
Ska kolla upp det där med knapplåset. Jag har aldrig satt på lampan av misstag men man ska aldrig säga aldrig.
Mina är alltid på "moonlight" så det är en liten extra säkerhet inbillar jag mig.
Jag har inte heller lyckats sätta på den av misstag men om man skulle lyckas göra det så blir det inte så bra tror jag. Man sätter på och stänger av det genom att hålla nere knappen några sekunder. Försöker man sätta igång den med knapplåset på så blinkar knappen rött så man ser det direkt.
 

Acos

Audemars
Jag har inte heller lyckats sätta på den av misstag men om man skulle lyckas göra det så blir det inte så bra tror jag. Man sätter på och stänger av det genom att hålla nere knappen några sekunder. Försöker man sätta igång den med knapplåset på så blinkar knappen rött så man ser det direkt.
Råkade slå på min klarus mi7, liten rackare men varm kunde den bli ändå😬
 

JayJay

Rolex
Dessa saker är alltid bra att ha med. Powerbanken är stor som en handflata och laddar min (eller mer sannolikt ungarnas) telefon två gånger alternativt den lilla ficklampan typ jättemånga gånger.
DD34C76F-6D1D-475F-9A4E-D7426C74AF67.jpeg

Resorbröret är tejpat för att inte blandas ihop med andra rör. I det ligger:
1xresorb
1xZyx
3xAlvedon
2xIpren
2xImodium (jäkligt bra om ngn familjemedlem oväntat blir dålig i magen)
2BF90D10-CDBB-49FC-8D2E-D6FE285C9786.jpeg

För mig är det mer eller mindre vitalt att alltid ha med Alvedon och Ipren eftersom ett av mina barn lider av migrän som kan slå till precis när som helst. Får han lindring direkt går det oftast över på en halvtimme. Om man väntar kan han ligga helt utslagen 24h. Röret är inte fullt. Det finns förmodligen andra smidigare förvaringslösningar. Tar gärna emot tips på sådana om de inte kostar skjortan).
 

honken166

Omega
2-Faktor
Svårt att vara originell, men det vill jag kanske inte heller när jag tänker efter, eftersom jag är så nöjd med setupen. I princip endast klassiker, men de är väl det av en anledning tänker jag.

Orbitkey
Olight i3e EOS
Fällkniven LTC
Leatherman Style PS
Field Notes (klippt till till A7-dimensioner, kommer bytas till en Leuchtturm-kalender A7 vid årsskiftet)
Fisher Space Pen Bullet

Saddler Carl korthållare (saknas på bilden)
Pixel 4a (saknas på bilden, pga. att den tar bilden)
Jobbtelefon iPhone (hade helst sluppit den)

Mest nöjd över att 3 av prylarna passar perfekt i jeansens myntficka, då är det faktiskt EDC som blir av, annars hade jag nog lämnat mycket hemma om de hade tagit upp plats i vanliga fickorna...
PXL_20220914_142415449.jpg
PXL_20220914_142320513.jpg
 
Senast ändrad:
Topp