• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Han älskar den, antagligen för att jag tutat i honom var på armen klockor ska bäras( framför knölen) och därav förstått storheten i klockor med destro eller offset-krona. :)
5EE79CA8-9146-420A-9B6A-C0214DEFE90C.jpeg
Kul att han älskar den! Hur en klocka ska bäras är väldigt subjektivt. Vi ska nog inte väcka en björn som sover 😀
 

ML321

Omega
Finns en del i tråden om du går tillbaka till mitten på 2020 har jag för mig. Det var ett projekt jag drog igång i väntan på att göra Tactical Diver gen 2. Tog så lång tid (fortfarande inte klart) så för att stilla begäret så gjorde vi en Field Watch. Unik bl.a. för att dom inte hade gjort en destro tidigare samt att det var den första klockan dom tillverkade med en orange sekundvisare. Gjorde något som skulle vara perfekt enligt mina preferenser och hoppades på att det skulle finnas fler likasinnade 😊
Har denna field watch och gillar den skarpt! Kan man tolka inlägget som att det eventuellt kan komma en Tactical Diver gen 2? Om ja, finns det en lista man kan skriva upp sig på? @Jaggis
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fick hem denna idag. Kvalar mellan denna och en Citizen Aqualand. Tänkte mer ha den som vardaglig-klocka.

Någon mer som sitter på en likadana? Tydligen är det en limited edt. med endast 20 ex. Rätt så coolt.

65AA4853-AB2C-4047-828B-8A4A7E5EB7C5.jpeg

G10:an firar pensionen som lugn kontorskrigare.
220824 cwc 2.jpg

Två bra bilder på två helt olika stilar, gillar båda 😎 (Och måste nog testa en cwc snart, konstigt det aldrig gjorts under alla år 🤷)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Två bra bilder på två helt olika stilar, gillar båda 😎 (Och måste nog testa en cwc snart, konstigt det aldrig gjorts under alla år 🤷)
Håller verkligen med! Har varit så skeptisk till dessa utan någon förklarar. Kanske för att man inte har något militärtintresse… Är verkligen förtjust i min och att den är limiterad gör det bara roligare. Dock blir det en utmaning att vänja sig vid natoband 😉
 

Tappen

Omega
Hallå tråden!
Finns det något intresse för en GS Sapphire black med datum? Kan inte bestämma mig om vi trivs ihop eller inte:oops: Tänkte kolla lite här innan den eventuellt åker ut på annons.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Hej köpte du bandet tillsammas med hållaren? (Svenska flaggan) eller är det något eftermonterat? Kan du hjälpa mig hur jag ska kunna på tag på en likadan fast 18mm tänkte använda den på min city (kronmärka) Fitim
Du hittar dom här https://www.cwcwatch.com/collection...ducts/watch-strap-loop?variant=39495826276438, var ett gäng som gjorde ett gruppköp för ett tag sedan. Så det finns några i tråden, har du tur kanske någon vill sälja sin vidare…
 

Mskogman

Breitling
Har fått upp ögonen för g10orna nu. Sneglat på Cwc men också Precista. Vilken vill man ha och varför? Någon här kanske vet varför Cwcn är bättre av någon anledning? 😊 och mwc men det känns lite som homage?
 

Psykel

Patek
Har fått upp ögonen för g10orna nu. Sneglat på Cwc men också Precista. Vilken vill man ha och varför? Någon här kanske vet varför Cwcn är bättre av någon anledning? 😊 och mwc men det känns lite som homage?
CWC är originalet, tillverkade i Schweiz. Precista tillverkas i Kina av Timefactors. Personligen hade jag valt CWC pga historian och att det fortfarande är originalföretaget som tillverkar, medan Timefactors bara köpt varumärket Precista (precis som med Smiths och deras andra Kinaklockor).
 

finnirgens

Panerai
CWC är originalet, tillverkade i Schweiz. Precista tillverkas i Kina av Timefactors. Personligen hade jag valt CWC pga historian och att det fortfarande är originalföretaget som tillverkar, medan Timefactors bara köpt varumärket Precista (precis som med Smiths och deras andra Kinaklockor).
Jag håller med. CWC är originalet. Precisera är kul klockor men jag föredrar CWC.
 
Topp