• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Korspost.

Sen m-serie, orörd och 3186. Owg-material.
092E6FDB-9E39-4967-95C2-0FE1E837FFE7.jpeg
05FB1358-06B3-4F1C-A919-5C762753F599.jpeg

E97868C3-0654-48D2-9709-11C83C9B83EB.jpeg
 

NikArvi

Breitling
Hej alla lyckliga 16570-ägare,
jag har aldrig varit särskilt aktiv på forumet men börjar med att fräckt slänga ut en fråga.

Jag tittar på följande exemplar: https://www.chrono24.de/rolex/explorer-ii-stahl-automatik-mit-box-von-1999--id7984956.htm

Tycker priset känns OK för en nyservad klocka med 12 månaders garanti från butik med box fast inga papper.
Bor själv i Tyskland, inte långt från Hamburg, har vägarna förbi i veckan och tänkte pocka upp den.

Jag undrar såklart om det är något som ni, experterna, ägarna, ser i annonsen som jag borde vara vaksam över eller som gör att ni skulle avråda från köp?

Har pratat med butiken som säger att klockan är servad (April 2018) och polerad av deras egna urmakeri. Jag såg en Explorer på blocket som var så polerad att siffrorna "stod" på kanten istället för att "sväva" - ser ni något liknande här?

Tack på förhand från en Explorer-novis men framtida ägare
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hej alla lyckliga 16570-ägare,
jag har aldrig varit särskilt aktiv på forumet men börjar med att fräckt slänga ut en fråga.

Jag tittar på följande exemplar: https://www.chrono24.de/rolex/explorer-ii-stahl-automatik-mit-box-von-1999--id7984956.htm

Tycker priset känns OK för en nyservad klocka med 12 månaders garanti från butik med box fast inga papper.
Bor själv i Tyskland, inte långt från Hamburg, har vägarna förbi i veckan och tänkte pocka upp den.

Jag undrar såklart om det är något som ni, experterna, ägarna, ser i annonsen som jag borde vara vaksam över eller som gör att ni skulle avråda från köp?

Har pratat med butiken som säger att klockan är servad (April 2018) och polerad av deras egna urmakeri. Jag såg en Explorer på blocket som var så polerad att siffrorna "stod" på kanten istället för att "sväva" - ser ni något liknande här?

Tack på förhand från en Explorer-novis men framtida ägare
Inget större fel på den. Det främsta jag stör mig på med poleringar är hur de ofta förstör kronskydden som på denna
 

Nilson

Breitling
Grym tråd! En vit 16570 är följande på min lista, förhoppningsvis min sommarklocka. Det var länge en fight mellan pepsi GMT II (16710), men iom att jag har en sub så känns polaren rätt, plus att det är samma urverk som i GMT:n. Andra "lidit" av samma "problem"?
 

klevis

Omega
2-Faktor
Grym tråd! En vit 16570 är följande på min lista, förhoppningsvis min sommarklocka. Det var länge en fight mellan pepsi GMT II (16710), men iom att jag har en sub så känns polaren rätt, plus att det är samma urverk som i GMT:n. Andra "lidit" av samma "problem"?

Jag har haft ögonen på en 16760 så jäkla länge speciellt en från -88 samtidigt som Explorer II alltid varit långt ned på listan då de känts subpar i jämförelse. Men sen så helt plöttsligt fick jag känna och klämma på en Polar från -01 och det är en grym sommarklocka!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har haft ögonen på en 16760 så jäkla länge speciellt en från -88 samtidigt som Explorer II alltid varit långt ned på listan då de känts subpar i jämförelse. Men sen så helt plöttsligt fick jag känna och klämma på en Polar från -01 och det är en grym sommarklocka!

Kan bara hålla med dig, det är nice sommarklocka, go for it!!
 

Nilson

Breitling
Jag har haft ögonen på en 16760 så jäkla länge speciellt en från -88 samtidigt som Explorer II alltid varit långt ned på listan då de känts subpar i jämförelse. Men sen så helt plöttsligt fick jag känna och klämma på en Polar från -01 och det är en grym sommarklocka!
Tyckte samma många år och kollade inte ens på polaren.. Det var något med att den kan flyga under radaren och känslan på handleden som fick mitt intresse. Nu tycker jag att den är otroligt fin :)
 

sinner

Panerai
16570 är fortfarande en av väldigt få rolexmodeller som fortfarande går att köpa för en vettig peng. Det är också en av väldigt få rolexmodeller som flyger under radarn.
Kan det finns ett samband?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Bilderna kan inte bli annat än bra ;)
Den ihop med 1:an (36mm) är mina absoluta rolexfavoriter.
Min polar är inlämnad till Nymans för översyn och täthetsservice. Snart vågar jag njuta även under ytan.
Min ska iväg snart också på översikt och eventuell åtgärd. Jag har bara tidshållningen att gå på, som vid mätningen visade +-0. Får anses vara OK.
 
Topp