• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

Hallis

Panerai
2-Faktor
34mm med visst släktskap.
19F94B12-5D2E-4DEA-8AEE-9DDB958491C1.jpeg
 

Pater J

Omega
Där jag sitter i Afrika några mil söder om ekvatorn får jag roa mig med dessa tre musketörer.

Submarinern agerar allt-i-allo, Tudorn är mestadels reserv medan Omegan är min reseklocka då den har möjlighet att ställa timmen då man passerar tidszoner.


Trippel.png
 
Senast ändrad:

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Där jag sitter i Afrika några mil söder om ekvatorn får jag roa mig med dessa tre musketörer.

Submarinern agerar allt-i-allo, Tudorn är mestadels reserv medan Omegan är min reseklocka då den har möjlighet att ställa timmen då man passerar tidszoner.


Trippel.png
Nyfiken på reserv, när är den då tänkt att användas?
 

Pater J

Omega
Där jag sitter i Afrika några mil söder om ekvatorn får jag roa mig med dessa tre musketörer.
Trippel.png

Nyfiken på reserv, när är den då tänkt att användas?
Reserv som i betydelsen "om skiten hamnar i flakten och klockjakeln kraschar fullstandig". Du har en poang i att den inte anvands sarskilt mycket. Den har mest lanats ut till en kanadensare som initialt sprang runt och hanade mina mekaniska klockor och menade att hans smartwatch var sa mycket battre...kanske det tills hans laddare till klockan gick sonder.
 

HDK303

Omega
Här är min trippel!

EE7D7616-4810-42F8-A88D-FD1AD09949F2.jpeg


Från vänster:
Seikon bär jag till vardags, både på jobbet och hemma, arbetskläder på jobbet och oftast T-shirt hemma.

Rolexen bär jag på helg, middagar och fester, främst till oxfordskjorta eller snyggare piké.

Certinan använder jag på högtider, främst till kostym.
 
Topp