• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

HerrKlein

Breitling
Badhus-trippel😊

20240110_065157.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Inte min bästa trippel men min bästa Sinn tripple. Sinn har äntligen fattat att subbar ska placeas i 3 6 9 0ch inte 6 9 12 som många med 7750 verk. Den sista bilden på Sinn 103 st ty hd är dessutom manuell vilket ger extra pluss poäng :)

Edit: ber om överseende med plasten på några av klockorna men jag måste nöta ut en i taget. Föresten är klockplast som mjölktäder, trillar av efer ett tag

IMG_0497 (2).JPG




sinn 103 klassik C 2.jpg




IMG_E2411 2.JPG
 
Senast ändrad:

Pater J

Omega
Kör du verkligen dessa på nato? Tycker nästan synd om globen
Ja, det gör jag. Jag har ju metallarbanden till Rolex och Omega men jag gillar Nato-band då de i princip inte väger någonting, de är lätta att tvätta, de tar minimalt med plats på handleden samt att de tonar ner blinget en hel del på annars dyra klockor. Rolex en bär jag dagligen då jag jobbar i Afrika. Omega är en suverän reseklocka och Blancpain...ja, det är ju en Blancpain 😉

Jag blir lite nyfiken på hur du menar att du tycker "synd" om globen?
 

johannesw

Breitling
2-Faktor
Ja, det gör jag. Jag har ju metallarbanden till Rolex och Omega men jag gillar Nato-band då de i princip inte väger någonting, de är lätta att tvätta, de tar minimalt med plats på handleden samt att de tonar ner blinget en hel del på annars dyra klockor. Rolex en bär jag dagligen då jag jobbar i Afrika. Omega är en suverän reseklocka och Blancpain...ja, det är ju en Blancpain 😉

Jag blir lite nyfiken på hur du menar att du tycker "synd" om globen?
Ok:)

Tycker den är så otroligt vacker på läder!!!
 
Topp