• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

DRW

Panerai
2-Faktor
Ångrar väldigt mycket och dagligen att jag sålde min Globemaster.
20220404_155936.JPG
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Inte sålt så mycket, men den klocka som jag saknar är 42mm sub från Panerai. Kommer garanterat bli en till.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Utveckla hur Valfleurier är ”skiturverk” i förhållande till 9010-verket.
Tja det är ju bra ta P.9200 som exempel, ett ETA-verk med Dubois-Dépraz-modul i klockor från 300k. Sen kan vi ju nämna Brooklyn Bridge-skandalen med PAM318 som innehöll ett standard ETA6497. Eller ”nya” P.9010 som ju är ett i princip odekorerat enklast möjliga Baume Mercier-urverk utan ens hacking seconds. Jag tycker verkligen om designen på många Panerais men utöver boetten är det ju inte mycket man får för pengarna.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tja det är ju bra ta P.9200 som exempel, ett ETA-verk med Dubois-Dépraz-modul i klockor från 300k. Sen kan vi ju nämna Brooklyn Bridge-skandalen med PAM318 som innehöll ett standard ETA6497. Eller ”nya” P.9010 som ju är ett i princip odekorerat enklast möjliga Baume Mercier-urverk utan ens hacking seconds. Jag tycker verkligen om designen på många Panerais men utöver boetten är det ju inte mycket man får för pengarna.

Fast det var ju Valfleurier som tillverkade 9010 också. Skillnaden är att det tillverkades enkom för Panerai. Den nya basen används bara av fler inom Richemont.
Är det odekorerat?
Ja, men inte mer än vilket annat Rolex-verk som helst.
Rörande 318 så är det väl ingen som vet vad som faktiskt hände. Om det var ett medvetet drag av Panerai (vilket faktiskt låter fullständigt osannolikt även med deras mått mätt) så är/var det en katastrof.
Jag tar inte Panerai i försvar för det är ett företag som aldrig upphör att förvåna när det gäller brist på taktkänsla.
Men det är ganska få tillverkare i mellanklass som levererar en produkt som faktiskt är ”prisvärd”.
 

F.G.

Omega
Ångrar lite att jag både min 116520 -08 full-set. Fick väl rätt ok betalt när det begav sig men är säkert värd det dubbla idag :sorry:
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fast det var ju Valfleurier som tillverkade 9010 också. Skillnaden är att det tillverkades enkom för Panerai. Den nya basen används bara av fler inom Richemont.
Är det odekorerat?
Ja, men inte mer än vilket annat Rolex-verk som helst.
Rörande 318 så är det väl ingen som vet vad som faktiskt hände. Om det var ett medvetet drag av Panerai (vilket faktiskt låter fullständigt osannolikt även med deras mått mätt) så är/var det en katastrof.
Jag tar inte Panerai i försvar för det är ett företag som aldrig upphör att förvåna när det gäller brist på taktkänsla.
Men det är ganska få tillverkare i mellanklass som levererar en produkt som faktiskt är ”prisvärd”.
Rolex har oändligt mycket bättre finishering. 3235 är för det första fulldekorerat, inklusive dolda ytor, med bland annat polerade kanter på bryggor, perlage mm. 9010 är bara helt sandblästrat, för att gissningsvis så billigt som möjligt få rena ytor. Sen går det såklart inte att jämföra ett BM-instegsverk med industrins förmodligen mest väldesignade urverk rent funktions-, hållbarhets- och reparationsmässigt (dock med viss reservation för att det verkar åtminstone ha varit lite barnsjukdomar med just 3235).
 

Carlhest

Omega
Sålde den inte, men lämnade tillbaka den till säljaren då det visade sig att två länkbitar var aftermarket. Tog någon månad och insåg att jag ångrade mig, men då var den redan borta. Så jäkla rolig klocka, men vet att den inte är för alla 😅
 

Bilagor

  • 371306215_f37aa9bf-f2a0-4003-acb7-5b2fc891223d.jpg
    371306215_f37aa9bf-f2a0-4003-acb7-5b2fc891223d.jpg
    406.5 KB · Visningar: 24

Chun

Omega
2-Faktor
Breitling Avenger GMT. Perfekt allroundklocka som dessutom inte är så hög trots 300 m. Kommer garanterat återvända till den 😊
 

MRA26

Omega
Sålde en Omega SMP här på KS för 5-6 år sedan. Det kan jag ångra ibland men förhoppningsvis gör den någon annan glad istället!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Brukar säga att jag aldrig ångrar en försäljning utan går vidare. Den här kollar jag dock ofta på i arkivet. Närmast perfekt patinerad tavla! Boetten med den platta baksidan har supersnygg profil och är precis lagom stor med sina 36mm. Sålde den till en trevlig tysk som säkert har glädje av den! Referens 2937-1 från 1959. Måste försöka få tag på en igen!
8262E7CA-69AA-4005-BD90-F71F2754166C.jpeg
6F4F8BFD-AE1A-41AD-81F2-E917012A164C.jpeg
CED499F8-DCA8-4CDA-B600-437E56AACC6B.jpeg
E053CA59-1DC7-4B03-A729-CC756D268D4D.jpeg
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Brukar säga att jag aldrig ångrar en försäljning utan går vidare. Den här kollar jag dock ofta på i arkivet. Närmast perfekt patinerad tavla! Boetten med den platta baksidan har supersnygg profil och är precis lagom stor med sina 36mm. Sålde den till en trevlig tysk som säkert har glädje av den! Referens 2937-1 från 1959. Måste försöka få tag på en igen!
8262E7CA-69AA-4005-BD90-F71F2754166C.jpeg
6F4F8BFD-AE1A-41AD-81F2-E917012A164C.jpeg
CED499F8-DCA8-4CDA-B600-437E56AACC6B.jpeg
E053CA59-1DC7-4B03-A729-CC756D268D4D.jpeg
Möjligen lite OT men slutade inte Omega med det där första S:et i Seamaster redan 1957?
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Möjligen lite OT men slutade inte Omega med det där första S:et i Seamaster redan 1957?

Du kan absolut ha rätt; kanske bra att jag blev av med den😇

Kan mycket väl komma ihåg helt fel också!

Har för mig att det var -62. Har också haft en -59:a med det s:et
Hittade en till 59:a i arkivet. 14704-4SC med samma form på S:et. Den ångrar jag inte att jag sålde;-)
5F8DD96E-7AF1-4021-9AFA-CA086A2233BD.jpeg
 

mouqvist

Rolex
Denna har jag saknat i några månader efter försäljning. Som tur var tog köparen kontakt med mig angående en annan klocka som jag sålde och påminde mig om att han köpt denna Victorinox av mig. Efter lite diskussion föreslog han ett byte, vilket jag nappade på direkt. Nu får den stanna ett litet tag hos mig.

IMG_9691.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Typ alla försäljningar utom möjligen av Tudorklockor, de har alltid varit en besvikelse efter köp.
Intressant. Med tanke på hur många som uppskattar märket och klockorna, frågar man sig vad du hade förväntat dig i samband med köpet, men som inte alls införlivades? Jag förstår att du haft flera av samma märke, men ingen(?) som mötte förväntningarna.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Detta sälj ångrar jag otroligt mycket.
Funderar på att köpa tillbaka men har väl stuckit i pris lite väl.
Foto 2020-02-22 12 30 41.jpg
 
Senast ändrad:
Topp