Det där är ingen Supercompressorboett, känns inte kosher.
Hur ser man ifall det är en supercompressorboett? Har du bilder på din egna för att jämföra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är ingen Supercompressorboett, känns inte kosher.
Tycker den ser likadan ut som den vi dömde ut precis. Du har ingen bild på boettlocket jakob.dala ?
Kan det vara så att fortis gjort ett gäng till men annorlunda än de första 90?
jag bifogade bilder på min klocka när jag mailade fortis men fick ingen kommentar på det, bara "enjoy your watch". Nu vet jag ju inte om dom ens kollade på bilderna eller om personen ifråga hade kunskap att bedöma, men borde inte fortis själva agerat mot dessa "kopior".
Hur ser man ifall det är en supercompressorboett? Har du bilder på din egna för att jämföra?
Har inga bilder här, men dessa boettlock har speciella fjädrande gängor som de tog patent på. Sedan var texten i locket etsad/lasrad vilket den inte skall vara.
Fjortisklocka
Tack. Vet du om det även gäller graveringen för limitering/nummer?
Nej, det vet jag inte. Jag syftade på insidan av boettlocket, inte utsidan då jag inte vet hur de skall se ut. Den enda riktiga kunskapen jag sitter på är hur supercompressorboetterna borde se ut, typ. Just denna Fortismodell kan jag typ inget om, bara intresserad av det orimliga tillflödet av nya ur. Dock skrämmande att det finns så lite om dessa fulingar ute på nätet.
Nej, det vet jag inte. Jag syftade på insidan av boettlocket, inte utsidan då jag inte vet hur de skall se ut. Den enda riktiga kunskapen jag sitter på är hur supercompressorboetterna borde se ut, typ. Just denna Fortismodell kan jag typ inget om, bara intresserad av det orimliga tillflödet av nya ur. Dock skrämmande att det finns så lite om dessa fulingar ute på nätet.