• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Field watch för vildmarken - köpråd

Alx

Omega
Finns också som quartz vilket är både billigare och lämpligare om den skall leva äventyrligt. Köp 38mm dom bär stort.
Trodde inte det fanns som Quartz men nu när du säger det så verkar det stämma. Känns som det står mellan den här och bertucci a-2t vintage (12075). Hamilton har nackdel i att kronan inte är skyddad och att den inte tål så mycket vatten.

Bertucci känns lite mer ”hardcore” men är istället svår att få tag på i Sverige vad det verkar.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Trodde inte det fanns som Quartz men nu när du säger det så verkar det stämma. Känns som det står mellan den här och bertucci a-2t vintage (12075). Hamilton har nackdel i att kronan inte är skyddad och att den inte tål så mycket vatten.

Bertucci känns lite mer ”hardcore” men är istället svår att få tag på i Sverige vad det verkar.
Bertucci är jag lite tuffare men å andra sidan kommer man långt med 100m wr. Skruvad krona är ju inte någon förutsättning för bättre vattenskydd egentligen. Jag har en grön Hamilton quartz som beater än så länge verkar den tålig.
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Timex Expedition North 36mm. Quartz med soluppladdning. 100mm vattentät med skruvad krona. Safirglas. Billig. Trevlig.
IMG_20220527_161732_2.jpeg
 

Alx

Omega
Timex Expedition North 36mm. Quartz med soluppladdning. 100mm vattentät med skruvad krona. Safirglas. Billig. Trevlig.
IMG_20220527_161732_2.jpeg
Kan helt klart vara ett alternativ om det kärvar med att köpa någon av de andra varianterna.

Hur känns kvalitén? En del gnäller ju på Timex. Men sen är det ju å andra sidan halva pengen.

Vad är det för art.nr?
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
  • Like
Reactions: Alx

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Bertucci kanske kan vara något annars. Är dock osäker om de finns att köpa från Sverige men har ett vagt minne att jag sett dom någonstans.

Hej på er! Jag/Sekvens.com är ÅF för Bertucci i Sverige.

En detalj jag gillar med Bertucci är att de flesta av deras modeller har nedsänkt glas, dvs glaset är skyddat från slag/stötar som kommer "från sidan".

Kör en sommarkampanj nu, 15% rabatt på allt i lager (utom redan prissänkta klockor). Kampanjkod: KS-SOMMAR22

Bertucci-modeller i lager 👇

Är även ÅF för BOLDR 👇


bertucci-a-2t-super-classic-12722-sekvens.com-4.jpg
 

2tac

Breitling
Har funderingar på samma, har tidigare använt mig av Alpinisten

Snapchat-22072300.jpg


Börjar tänka om nu dock och kikar på Casio G-shock GW-M5610-ER. Solcellsladdning samt radiokontrollerad tid för typ 1.700:- känns grymt prisvärt!
 

BadgerIV

Breitling
Om du kör på med friluftslivet även under de kalla delarna av året rekommenderar jag en klocka som inte är helt av metall. Detta då de leder kyla. Jag har en Luminox för dessa ändamål. Kanske inte den klassika stil du är ute efter, men det är ändå en field watch. Kolfiberboetten leder inte alls kyla på samma sätt och som någon skrev innan, så är tritiumtuberna väldigt behjälpliga när det är becksvart ute.
 

Ivil

Omega
2-Faktor
Nitewatches.com har klockor med bra lume med hjälp av tritium och fältmässigt utseende.
 
Topp