Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Finns det någon som är nöjd?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Svanis115, 5 januari 2015.

1. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

Ser dagligen trådar om vilken fattas, vad ska ska jag köpa, flippa denna osv...

Undrar helt enkelt om vi har någon som känner sig komplett eller åtminstone nöjd och i så fall vad sitter ni på?
    Förstår att detta har väldigt lite att göra med vilka klockor man sitter på men tänkte detta kunde vara en kul frågeställning.

Jag är 100% nöjd med en klocka jag har idag och det är Rolex 1680. Resten skulle jag kunna sälja och glömma. Frågan är då ska man?
    En liten del av mig blir väldigt sugen på att börja om:)

Hoppas att ni får ett gott 2015!

Bifogar en bild på den hittills enda rätta.

bild 1.JPG

R0B, par, StarMan och 7 andra gillar detta.
  2. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Jag måste erkänna att jag börjar bli rätt nöjd som det ser ut just nu. Fyra seriösa men väldigt olika klockor att rotera (en i veckan yonsson ... ;)). Är helt ärligt inte sugen på något specifikt just nu. Det enda jag kan komma på är att kanske byta till en svart tavla på min Exp II nästa höst, mest bara för att få lite variation. Snygg både som vit och svart. Weasel sa i en tidigare tråd jag startade att "Nöjd är någon form av nirvana som en tvättäkta klocknörd aldrig uppnår.". Fan vet om jag inte börjar närma mig i alla fall ... :cigar:

Samling 2+2.jpg

Frusciante, Affe, Eurenius och 6 andra gillar detta.
  3. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Jag är nöjd och varken förstår eller är en flippare.

Echo Delta, JayJay, David och 5 andra gillar detta.
  4. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Jag är nöjd med min samling. Däremot finns ett ha-begär som gör att jag vill ha fler klockor.

mega, yonsson och Svanis115 gillar detta.
  5. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Är förvånansvärt nöjd iom mitt senaste förvärv i form av en BLNR. Skön känslan måste medges.

kaell, R0B och Svanis115 gillar detta.
  6. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Nöjd, ja. Fattig, ja.

:D

Taxman, Eurenius, Svanis115 och 1 annan gillar detta.
  7. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Inte ens att det smyger sig in en tanke om ett 'bättre' eller 'roligare' ex av någon klocka? Typ '...det skulle ju vara kul med en straight hand 1655' eller 'en Stella vore roligt' eller liknande.

Grymt isf!

Är inte heller en flippare men tankarna smyger sig ju på ibland.

8. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Omättlig.

Aquaracer2, mega och Aurum gillar detta.
  9. Lowe92

Lowe92 Bonde

Jag är inte nöjd än men det är nog bara en tidsfråga. Hade jag haft ordentligt med pengar istället för att vara student hade det inte varit några problem tror jag.

10. Spencer

Nä IOM att en sekundvisare inte bär klockan. Visst en Stella men de kommer vara mycket svårare att bära. Jag försöker köpa det jag anser bäst inom den modell jag är intresserad av. Sedan kan jag iof tänka mig en 5510 eller 5508 men det innebär inte att några av mina keepers skall säljas. Säljer jag en keeper så är det för att finansiera något helt annat än klockor. Sist var det en motorcykel men det kan i framtiden bli en sommarstuga.

Kson, jakob.dala, JayJay och 7 andra gillar detta.
  11. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Nope, inte än.
    Två keepers har jag i samlingen, resten kan jag vara otrogen mot om tillfälle ges:)

vonbahr gillar detta.
  12. ZQT

ZQT The Banker

Jag känner mig fan rätt nöjd...

Foto 2015-01-05 11 01 57.jpg

13. Spindel

Spindel Biskop

Kag är nöjd och jag säger som spencer att jag varken förstår eller är flippare.

Just nu har jag dom här
    image.jpg

Den här
    image.jpg

Den här
    image.jpg

Den här
    image.jpg

Och den här
    image.jpg

De enda som egentligen inte används är Citizenen som däremot vårdas ömt eftersom den överlevt mina sena tonår och lumpen, det är mer än 10 år sedan den användes sist. Kvartsorienten används inte heller eftersom mekaniskt är roligare.

Den minst använda annars är väl SIIn som mer var ett roligt udda köp. I övrigt är det ständig rotation på de andra.

EDIT:// sen kan man klart bli sugen på att köpa någon ny då och då, men det första jag tänker är kommer den användas? Om ja köp, om nej låt bli.

vonbahr, Eurenius, Noami och 1 annan gillar detta.
  14. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Har man ork och råd, varför inte cirkulera i klocklådan.

För min del är jag trött.
    Så nu skall jag ha 3 klockor, hoppas bli nöjd då.

vonbahr, andheg och Svanis115 gillar detta.
  15. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

Jag har förstått det och tror ärligt det är rätt väg att gå. Var tidigare extremt duktig på att behålla klockor under 7 år såldes inget. Sedan en dag hittade jag något jag var sugen på, hade inte pengarna och orkade inte spara. Resulatet, ett flippande utan dess like. Var definitivt nöjd tidigare och känslan av att vänta på något är oslagbar. Att idag byta en Patek mot 3 rolex mot 2 ap tillbaka mot 1 patek lägg till 100 och ha 2 rolex, nej vänta säljer allt finns ju platinum? osv.... blir trött av att ens tänka på det:) Nej i år blir det nöjdheten som är i fokus!

TiE, Chrisse och Spencer gillar detta.
  16. Spencer

Tämligen nöjd med dessa.

image.jpg

Och med de andra som jag inte orkar fota..

Förutom Zodiac då kanske :D

Andersml, Affe, Aquaracer2 och 41 andra gillar detta.
  17. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

Du får väl tappa den i Kalkstenen så löser det sig. Då har du trots allt inte flippat den:)?

Spencer gillar detta.
  18. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Med den första kedjan skulle jag också vara nöjd:) Riktigt bra ministern!

Spencer gillar detta.
  19. Spencer

Fast om jag skall vara ärlig så vill jag ha en 1019 men då måste jag sälja Pateken. Den kan dock inte säljas efter Whedda s hyllning så det blir ingen milgauss på ett tag..

Snårtas och par gillar detta.
  20. MJ24

MJ24 Friends of KS

Sitter väldigt nöjd just nu med min SD 116600!:)

laketwig och Selvedge13 gillar detta.
  21. Xalle

Xalle Friends of KS

Jag är absolut inte nöjd, men jag är väldigt tacksam för mina klockor. Klockor ger mig mycket glädje i min vardag...Nöjd känns väldigt svenskt det är inte fel att vilja ha mer eller bättre dock är girighet en klocksynd...:D

Matts gillar detta.
  22. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Jag har två klockor som jag ser som början på en samling, en som hängt med länge och får vara kvar av sentimentala skäl och två som går att byta upp så småningom. Och det är jag nöjd med:)

Spencer gillar detta.
  23. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Jäklar, där finns många jag skulle vilja ha!
    Mkt fint Mr Minister.

Spencer gillar detta.
  24. Spencer

Tycker det är en tämligen komplett liten samling!

ZQT gillar detta.
  25. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Stolt.....men inte nöjd.....har orena tankar om en klocka som går emot mina rådande principer......ja det är en Hublot. Den här ggr ska det dock förbli endast en skimär dröm.

Kanske om jag tröttnar totalt att allt åker och endast en Hublot blir resultatet. Om en sådan situation uppstår så måste dock loggin till alla forum raderas och ett hundratal länkar och bilder delete:as.......men jag är inte mogen för det......tom lite skraj.......så jag är nog nöjd ändå......

Carolin, Aquaracer2, Wi och 7 andra gillar detta.
  26. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Man blir aldrig nöjd... Finns alltid något nytt eller bättre där ute. Accepterar man det kan man finna ett lugn med det man har och köra en långsam rotation på dussindinkorna.

Fixoflex, Galaxy, Jensab och 1 annan gillar detta.
  27. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag resonerade som dig när jag var yngre men har faktiskt ändrat mig en smula.

80s gillar detta.
  28. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Svaret är Nej här!
    Vissa delar av klocklådan börjar sitta säkert känns det som.
    Medan andra delar är kapital som omsätts för att prova nytt och känna på olika nya modeller.

Skulle dock vilja ha lite "bättre" ex av vissa modeller jag har samt någon riktig
    vintage-dräpare av fabrikat Rolex.

Jakten fortsätter med andra ord..........
    /j

andheg gillar detta.
  29. ZQT

ZQT The Banker

För att vara en fattig kyrkråtta till student så får det räcka för tillfället!

WHU, Boris Balkan, Snigel och 3 andra gillar detta.
  30. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Beror på vad man är ute efter. Jag samlar på armbandsur.

China och Xalle gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield