• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det verkligen Keepers?

Finns det verkligen Keepers?

  • Ja, utan tvekan!

    Röster: 115 83.9%
  • Haha, nej nej, det går bara inte...

    Röster: 2 1.5%
  • Yes, men bara för stunden

    Röster: 20 14.6%

  • Totala väljare
    137

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Klart det finns keepers. Ärvda klockor som sagt men även min subc är en keeper. En helt vanligt stålsportis från rolex, vissa säger de är tråkiga men de Är sååå jävla bra till allt. Vardagsklocka som jag har ofta, den har fått battlescars och det är min sons årsklocka som han kommer få när han blir äldre. Den kommer aldrig lämna, subc Ftw!!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Rent allmänt alltså, syftade inte på dig :)
Nej, det är ett ord som jag är försiktig med även om det säkert har dykt upp här någon gång. Enda gången är nog min Longines Hydroconquest som jag köpte ny för 6000:- typ. Jag var helt säker på att det skulle bli en keeper, men till slut blev jag så förbannad på att länken inte gick att få som jag ville (har bara hela länkbitar) och att de envisades med 19 mm bandbredd så att det förstörde alla mina natoband.:hilarious:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nej, det är ett ord som jag är försiktig med även om det säkert har dykt upp här någon gång. Enda gången är nog min Longines Hydroconquest som jag köpte ny för 6000:- typ. Jag var helt säker på att det skulle bli en keeper, men till slut blev jag så förbannad på att länken inte gick att få som jag ville (har bara hela länkbitar) och att de envisades med 19 mm bandbredd så att det förstörde alla mina natoband.:hilarious:

Haha, då förstår jag varför du flippade den.
Nä, men, det känns som sagt lite lustigt, när folk skapar dedikerade trådar om sina "keepers", om hur rätt den är, och att de ska bli gamla tillsammans. Ett par månader senare ligger den här på Köp&Sälj.
"Keeper" missbrukas för mycket :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Haha, då förstår jag varför du flippade den.
Nä, men, det känns som sagt lite lustigt, när folk skapar dedikerade trådar om sina "keepers", om hur rätt den är, och att de ska bli gamla tillsammans. Ett par månader senare ligger den här på Köp&Sälj.
"Keeper" missbrukas för mycket :)
Jo, precis. Men det är svårt, det känns så galet rätt för stunden antar jag. Och med handen på hjärtat tror jag att klockorna endast går vidare för att de måste för att finansiera nästa projekt.
 
Topp