• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

B1884

Audemars
2-Faktor
Otroligt. Vet inte vad jag ska svara längre. Får väl erkänna mig fullständigt besegrad.

Ni har ertappat 2 personer som försöker göra klockaffären för att kunna finansiera sin hobby. Då annonsen har rört om så mycket känslor så tar jag genast bort den.
Men du förstår ju inte varför så många reagerade... :)

Det har absolut ingenting med själva annonsen eller priset att göra
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Om jag förstår rätt, alla ni som gör klockaffärer går alltid minus på era köp? Ni har aldrig gått plus någon gång? Det har jag väldigt svårt att tro.
Om man får kliva in och peta i detta getingbo: Tycker det är avsevärd skillnad på vilket sätt man går plus. Snabb köp sälj endast i syftet att casha in på forumkompisar eller att marknaden utvecklats över tid.
Exempel: Om du köpte en Sub för X år sedan och säljer den här med vinst utan att överprisa klockan kan det IMHO vara högst rimligt.
Att köpa den och sälja den direkt med enda avsikt att tjäna pengar på forumkamrater och att låtsas något annat är en annan sak.
Om du gör några kronor extra för att täcka dina omkostnader är ok men att dra en valks kring att du råkar ha en över eller "med sorg i hjärtat säljer jag" eller nåt i den stilen känns inte ärligt mtp underliggande syfte.
Även noterat förekomst att man köper en klocka, döljer det faktum att man köpt den nyligen (vilket de flesta KS medlemmar kan inse och spåra upp källan), använt och repat den och sedan försöker kränga den avsevärt mycket dyrare än man köpt den för, och sedan vartefter justera i sin annons och komma med förklaringar i PM som inte stämmmer med det man suddat ut i annnons gör att trovärdigheten och möjigheten att sälja mer på sikt försämras. Folk här är inte korkade.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Ska vi försöka komma tillbaka till trådens syfte? Tror vi alla konstaterat att det inte handlar om att någon försöker göra sig en hacka (om det kan man tycka vad man vill) utan om faktumet att säljaren i viss mån (eller totalt beroende på synsätt) hycklar om det. Nu ställer vi lite frågor om andra annonser.
 

JosephA

Omega
Denna var också rolig :)

@JosephA

9157A4CB-04D6-4C8C-8F6C-76DBB1249A5B.jpeg
0A522D92-B844-44F6-9A1F-9E4B96BC7F15.png

Förstår helt att detta väcker blandade känslor. Jag skrev detta innan jag reste och förstod att det var en sådan skillnad på respektive Sub modell.
Väl där hade jag tur och hittade jag en Hulk och köpte den. Att jag sedan lägger ut den för det priset kan uppfattas olika av vissa.

Det är dock inte mitt fel att priserna ser ut som de gör. En vara är alltid värd vad köparen är villig att betala, inte vad säljaren drömmer att få. Och köparna har idag gjort att priserna på Sub är lite för höga pga det låga tillgången (flera års väntetid). När jag sedan ser att jag kan få ut en del av denna affär så vill jag ju självklart passa på. Skulle någon lägga ut en vara för säg 90k när alla andra lägger sig för 105-110k? Lite orimligt.

Tanken med köpet var att behålla klockan, men känner mer att jag vill ha en 116610LN eller 114060, därav står det i min annons att jag kan vara intresserad av byte.
Så jag är inte här endast för att tjäna pengar. Men och andra sidan skulle jag inte må dåligt av att tjäna på den affären.

Med det sagt vill jag be om ursäkt om någon tog illa vid sig pga priset och/eller annonsen.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Förstår helt att detta väcker blandade känslor. Jag skrev detta innan jag reste och förstod att det var en sådan skillnad på respektive Sub modell.
Väl där hade jag tur och hittade jag en Hulk och köpte den. Att jag sedan lägger ut den för det priset kan uppfattas olika av vissa.

Det är dock inte mitt fel att priserna ser ut som de gör. En vara är alltid värd vad köparen är villig att betala, inte vad säljaren drömmer att få. Och köparna har idag gjort att priserna på Sub är lite för höga pga det låga tillgången (flera års väntetid). När jag sedan ser att jag kan få ut en del av denna affär så vill jag ju självklart passa på. Skulle någon lägga ut en vara för säg 90k när alla andra lägger sig för 105-110k? Lite orimligt.

Tanken med köpet var att behålla klockan, men känner mer att jag vill ha en 116610LN eller 114060, därav står det i min annons att jag kan vara intresserad av byte.
Så jag är inte här endast för att tjäna pengar. Men och andra sidan skulle jag inte må dåligt av att tjäna på den affären.

Med det sagt vill jag be om ursäkt om någon tog illa vid sig pga priset och/eller annonsen.
Betalade du momsen när du tog in den i Sverige eller?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Förstår helt att detta väcker blandade känslor. Jag skrev detta innan jag reste och förstod att det var en sådan skillnad på respektive Sub modell.
Väl där hade jag tur och hittade jag en Hulk och köpte den. Att jag sedan lägger ut den för det priset kan uppfattas olika av vissa.

Det är dock inte mitt fel att priserna ser ut som de gör. En vara är alltid värd vad köparen är villig att betala, inte vad säljaren drömmer att få. Och köparna har idag gjort att priserna på Sub är lite för höga pga det låga tillgången (flera års väntetid). När jag sedan ser att jag kan få ut en del av denna affär så vill jag ju självklart passa på. Skulle någon lägga ut en vara för säg 90k när alla andra lägger sig för 105-110k? Lite orimligt.

Tanken med köpet var att behålla klockan, men känner mer att jag vill ha en 116610LN eller 114060, därav står det i min annons att jag kan vara intresserad av byte.
Så jag är inte här endast för att tjäna pengar. Men och andra sidan skulle jag inte må dåligt av att tjäna på den affären.

Med det sagt vill jag be om ursäkt om någon tog illa vid sig pga priset och/eller annonsen.
Oavsett vad man tycker så var det där rakryggat, och det uppskattar iaf jag.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Nu handlar det väl iof inte huruvida en eller ett par personer tjänar pengar på sina försäljningar eller inte utan det faktum att de gått ut och hånat/ifrågasatt andra som lagt ut till "överpris" bara för att dagar senare göra detsamma. Bryr mig inte om folk tjänar pengar på att köpa billigt och sälja dyrt men hycklare har jag ingen respekt för. Godnatt
 

Bas

Patek
Nu handlar det väl iof inte huruvida en eller ett par personer tjänar pengar på sina försäljningar eller inte utan det faktum att de gått ut och hånat/ifrågasatt andra som lagt ut till "överpris" bara för att dagar senare göra detsamma. Bryr mig inte om folk tjänar pengar på att köpa billigt och sälja dyrt men hycklare har jag ingen respekt för. Godnatt
Kunde inte sagt det bättre själv :)
Dom framstår som hycklare och bränner sig i mångas ögon!
Shitlist people helt enkelt :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp