• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kmg

Patek
2-Faktor
Få som kan garantera det utan att ha lämnat in till en skicklig värderingsman. Bra då att skriva ut att man står för eventuella knasigheter med uret.
Gäller det även nya klockor man köpt nya själv för något år sedan från AD? Det var ett sådant fall som startade denna diskussion.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Knasigheter är en sak men det handlar det ju inte om. Har man sålt något som en Rolex ska det vara en Rolex annars har man all rätt att häva köpet. Rätt slappt att överlåta kontrollen av ev äkthet på en köpare kan jag tycka.
Frågan är hur mycket Rolex en klocka måste vara för att vara en Rolex.
Gäller det även nya klockor man köpt nya själv för något år sedan från AD? Det var ett sådant fall som startade denna diskussion.
Inte det jag uppfattade diskussionen handlade om men då är uttrycket lite mindre bra. Ser dock fortfarande inte problemet.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Frågan är hur mycket Rolex en klocka måste vara för att vara en Rolex.

Inte det jag uppfattade diskussionen handlade om men då är uttrycket lite mindre bra. Ser dock fortfarande inte problemet.
Det började så denna gång. Inte jättetydligt. Det är dels den höga tramsfaktorn, dels att att säljaren inte går i god för äktheten på ny klocka.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Inte så snyggt det som sker på alla nya Kölex. Men om det är enkelt att göra 40k så ja.

Bästa folk kan göra är sluta köpa över list men det lär ju aldrig ske heller.

Nu pratar vi om klockor som är alldeles för dyra för mig själv så egentligen borde jag inte bry mig men tycker ändå utvecklingen är lite trist. Men som man fick lära sig i skolan, Utbud och efterfrågan
 
Senast ändrad:

gonza

Panerai
Hej @gonza
I din annons (https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-100-l-uppdaterad-text-endast-20k.89700/) skriver du att det kan vara 2 olika referenser på klockan. Varifrån har du fått att klockan skulle ha ref W20073X8?
Om du tittar på baksidan ser du serienummer samt referens.
Denna info kom från tidigare säljare (köpt på KS) har försökt googla mig fram och det verkar som att båda på nått sätt stämmer. Står dock 2878 på baksidan. Så som jag förstått det kan en 2878 vara en W20073X8? Rätta mig gärna om jag har fel. Har dragit in 5-6 ks:are i detta och ingen verkar lyckas få klarhet i Cartiers ref jungel
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Denna info kom från tidigare säljare (köpt på KS) har försökt googla mig fram och det verkar som att båda på nått sätt stämmer. Står dock 2878 på baksidan. Så som jag förstått det kan en 2878 vara en W20073X8? Rätta mig gärna om jag har fel. Har dragit in 5-6 ks:are i detta och ingen verkar lyckas få klarhet i Cartiers ref jungel

Det är 2 helt olika referensnummer. Din klocka har referens 2878 och är ca 33mm skulle jag tro. W20073X8 är en större klocka, 38mm om jag inte missminner mig.
Lycka till med försäljningen!
 

Subsec

Rolex
2-Faktor

Subsec

Rolex
2-Faktor
Köpte en helt ny 2018 inplastad för 30k
Har inga som helst kontakter :D

Sett två helt nya gå för mindre än det där nyligen. Runt 30k gick båda för.

Slutsats: vissa har fått tag i Speedmastern till riktigt bra priser och vissa inte. I slutändan så är det marknaden som bestämmer vad som uppskattas och om priset är rätt eller fel.

Tack för inputen mina herrar/damer.
 

Bas

Patek
Slutsats: vissa har fått tag i Speedmastern till riktigt bra priser och vissa inte. I slutändan så är det marknaden som bestämmer vad som uppskattas och om priset är rätt eller fel.

Tack för inputen mina herrar/damer.
Självklart är det så! Inget illa och hoppas försäljningen går snabbt!

Trevlig kväll
 

xmb216bc

Panerai
Varför en glad smily, när du påpekar en bump per dag, det är ju inte världens svåraste regel att följa. Bara ren slapphet att inte läsa reglerna innan man postar i tråden. Annars väldigt trött på dessa analfabeter som lägger ut sina klockor till försäljning, som får andra medlemmar att påpeka skit. Annars skulle vi ju kunna lära oss av varandra av dessa klockfrågor.
Men nej @John.Markstrom tycker det låter bättre att skapa tillfälle till diverse skav på hans annons. Måste gilla offerkoftan
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Slutsats: vissa har fått tag i Speedmastern till riktigt bra priser och vissa inte. I slutändan så är det marknaden som bestämmer vad som uppskattas och om priset är rätt eller fel.

Tack för inputen mina herrar/damer.
Absolut. Min input är inte bara till dig utan även till en potentiell köpare. Här på KS är vi en enda stor familj vet du. Lycka till!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp