• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

G-Shock: ja eller nej?

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har G-shock i fält och när jag åker skidor. I fält för att den mår bra av lite lera och rekyl, när jag åker skidor för att inte ha metall dikt an kroppen. Fantastiska dinkor.
 

Greven

Audemars
Byggde om min Riseman inatt så att jag fick på ett zulu, nöjd.
DSC_0107.JPG


J
Looking good!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har snöat in lite på G-shock endast pga alla coola funktioner, för egentligen är det en ganska ful klocka imo..
Men ändå vill jag på något vis ha en, det sägs ju att man måste ha en G-shock i sin samling ;)
Nu till min fråga, har fastnat för dessa två:
Mudman G-9300
G-9300-1ER.jpg


och Rangeman GW9400
Satellite


Någon som kan ge lite för och nackdelar med dessa två? vilken ska man satsa på? Största skillnaden vad jag kan se är väl priset och att Rangeman är radio-kontrollerad!
 

Sorubim

Audemars
Har snöat in lite på G-shock endast pga alla coola funktioner, för egentligen är det en ganska ful klocka imo..
Men ändå vill jag på något vis ha en, det sägs ju att man måste ha en G-shock i sin samling ;)
Nu till min fråga, har fastnat för dessa två:
Mudman G-9300
G-9300-1ER.jpg


och Rangeman GW9400
Satellite


Någon som kan ge lite för och nackdelar med dessa två? vilken ska man satsa på? Största skillnaden vad jag kan se är väl priset och att Rangeman är radio-kontrollerad!

Har inte någon av dessa två, men jag kan upplysa om att den där modellen av Mudman även finns med radiosynk. GW-9300 heter den då...
GW-9300-1JF.jpg

Med den lilla texten "MULTI BAND 6" nedtill på tavlan.
 

Tarkovski

Omega
Jag funderar på att skaffa en G-shock till jobbet, en riktig masochist som jag inte behöver vara rädd om. Annars är jag inte så förtjusta i dem som jag är i mina andra klockor.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har snöat in lite på G-shock endast pga alla coola funktioner, för egentligen är det en ganska ful klocka imo..
Men ändå vill jag på något vis ha en, det sägs ju att man måste ha en G-shock i sin samling ;)
Nu till min fråga, har fastnat för dessa två:
Mudman G-9300
G-9300-1ER.jpg


och Rangeman GW9400
Satellite


Någon som kan ge lite för och nackdelar med dessa två? vilken ska man satsa på? Största skillnaden vad jag kan se är väl priset och att Rangeman är radio-kontrollerad!
Kör på Rangeman. Grymt snygg, trippelsensor, extra allt. Rangeman och Mudmaster är de coolaste modellerna som finns just nu när det gäller G-Shocks om du frågar mig.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Du får besöka något ställe som har redigt med tidvatten och testa.
Jag har Göta Älv i sikte varje dag när jag cyklar till och från jobbet och jag tycker mig ana en viss variation från gång till gång. Och med tidvattenkomplikation vet jag ju om det beror på vind och regn eller tidvatten. Jag har inte klart för mig ännu vad jag ska göra med den kunskapen, men det känns himla coolt faktiskt. På riktigt. Helt utan ironi.
 

icalle

Friends of KS
Jag har Göta Älv i sikte varje dag när jag cyklar till och från jobbet och jag tycker mig ana en viss variation från gång till gång. Och med tidvattenkomplikation vet jag ju om det beror på vind och regn eller tidvatten. Jag har inte klart för mig ännu vad jag ska göra med den kunskapen, men det känns himla coolt faktiskt. På riktigt. Helt utan ironi.
Jobbar på tankafartyg och ibland upplever vi 5-8m tidvatten. Sjukt och se när man i van vid Sveriges tidvatten.
Hur mycket skiljer det sig i älven vanligtvis?
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jobbar på tankafartyg och ibland upplever vi 5-8m tidvatten. Sjukt och se när man i van vid Sveriges tidvatten.
Hur mycket skiljer det sig i älven vanligtvis?
Ursäkta min okunskap nu, och nu går jag helt off topic, men hur märks tidvatten ute tlll havs? Känns/syns/märks det eller noterar man det bara på instrumenten?
I hamnen i Göteborg skiljer det som mest 24 cm (och då är det ju kul med månfaskomplikationen för skillnaden är som störst två dagar före nymåne och fullmåne) och det är ju inte mycket och komma med, men när vinden ligger på och det regnar rejält kan det höja sig någon meter, om inte mer. Då känns det lite mer dramatiskt att cykla till jobbet.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kör på Rangeman. Grymt snygg, trippelsensor, extra allt. Rangeman och Mudmaster är de coolaste modellerna som finns just nu när det gäller G-Shocks om du frågar mig.
+1. Har själv en Rangeman som jag är tvärnöjd med. Blir en till är jag sugen på en Steelmodell som @yonsson har.
Har tyvärr inga nya bilder så det blir en gammal tyvärr.
20150708_102131.jpg
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Lätt överväldigad av alla funktioner som verkar finnas och dessutom blev jag sugen på en med höjdmätare.
Undrade om det inte var någon här som hade en tabell med sammanställning över modeller och funktioner, men tänkte att jag får googla själv innan jag frågar, och se vad jag fann;
http://mygshock.com/wiki/G-Shock_Features_Chart
kanske gammal skåpmat för de flesta av er, men hoppas den kan glädja någon. Jag vet heller inte hur uppdaterad den är.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Jävla KS och intressanta trådar. Skulle inte beställa något mer klockrelaterat innan jul och så surfar man in här... Sagt och gjort. Uret.se hade den här skönheten för sjuhundra pix. Nu är det bara att vänta på att den dyker upp i brevlådan. Den får väl bli storebror till terrorklockan...

img1031759029.jpg

casio DW-5600E-1VER
 
Topp