• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glasklocka från Hublot

Dt250

Rolex
Paneristi
Rätt sjukt att Richard Milles modell är tjugoåtta gånger dyrare än Hublots ($1,600,000 mot $57,000) :D

Hade turen att få testa en RM056 hemma hos en samlare ifjol. Postat den förut men för cool för att inte posta igen :)



Bärs rätt högt men så har jag väldigt tunna handleder också :(
den där samlaren skulle vara intressant att få ett reportage om
 

Sjobedan

Rolex
Rätt sjukt att Richard Milles modell är tjugoåtta gånger dyrare än Hublots ($1,600,000 mot $57,000) :D

Hade turen att få testa en RM056 hemma hos en samlare ifjol. Postat den förut men för cool för att inte posta igen :)



Bärs rätt högt men så har jag väldigt tunna handleder också :(

En miljon, två miljoner, tre miljoner +++. Va fan, jag som just har bytt jobb och dubblat lönen vill redan löneförhandla...
 

JohnDoe

Rolex
Nu när utvecklingen inom syntetiska diamanter gått framåt och de kan göra smyckeskvalitet så måste nästa hubbeboett bli i diamant.
 
  • Like
Reactions: Oew
Vrålful.
Känns lite som att alla ska hoppa på tåget efter Richard Mille, som förvisso är ANINGEN vassare då den är i ett enda stycke istället för flera.
 

BCKSTRM

Rolex
Nja inget fan. Skönt att få en ding = köpa ny klocka...? Kul också att allt smuts och alla fettfläckar kommer driva en vansinnig. Häftig konstruktion men inget för mig faktiskt. Tycker också att den ser ganska tråkig ut på handleden. Mer ett konstverk än en klocka imo. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Känns nog som om Swatch skulle ha spottat ut en transparent boett på 80/90-tal. Då vinner dom, eller?
En definitionsfråga som sagt. Detta är ju lite förlängningen av estetiskt pimpade urverk vi ser nu så om det är en utveckling av Swatch eller skeletterade klockor i allmänhet kan man orda om.
 

ScubaKing

Audemars
Hublot går ett steg längre än Richard Mille vad gäller att använda safirglas till att bygga klockor. Kolla på denna nya skapelse där inte bara glas och boett är safir, utan även en massa delar i klockan. Häftigt!
Kanske inte den bästa klockan vad gäller tydlig avläsbarhet... Men häftig som sagt. Hublot imponerar på mig mer och mer.

Big Bang Unico Sapphire;

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

(Bara jag som tycker wrist shotet var en riktig miss match? Gammal kraftig tweed till futuristiska glasklockan...)

http://www.hautetime.com/introducing-the-hublot-big-bang-sapphire-unico/73621/

Richard Milles som kom 2014 går inte av för hackor den heller;

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


https://monochrome-watches.com/richard-mille-rm-56-02-sapphire-tourbillon/

//Rozzy

Normalt avskyr jag Hublot men den där var cool :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Bara jag som stör mig på att Hublot struntar i hur skruvskallarna matchar varandra?
(Se armbandets infästning tex)

image-jpeg.260493
 

TCB

Cartier
Det är för att det är riktiga skruvar... Alla klockor som har matchande är bara fake-skruvar
Det har du förvisso en poäng i. Samtidigt så är det inte ett svårt hantverk att få till en symmetri där samtliga skruvar ligger likadant. Det handlar ju om antalet gängor/skruvens längd.

Jag vart faktiskt väldigt förvånad då jag såg bilden som Torsten postade. Ett märke som Hublot borde prestera bättre.
 

Oew

Rolex
Det har du förvisso en poäng i. Samtidigt så är det inte ett svårt hantverk att få till en symmetri där samtliga skruvar ligger likadant. Det handlar ju om antalet gängor/skruvens längd.

Jag vart faktiskt väldigt förvånad då jag såg bilden som Torsten postade. Ett märke som Hublot borde prestera bättre.
Tror tyvärr inte det är så lätt, tänk bara på ex Rolex krona. Tror att om det var lätt gjort skulle alla märken göra det.
 
Topp