• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

almeyero

Panerai
Fredagstacos!
Skönt att det börjar ljusna på kvällarna. Nu behövs ingen pannlampa för att se det man grillar.
Idag blev det chilimarinerad rådjursstek. Tar ca 1 timme på grillen för 1 kg, tar av den vid 57 grader. Skivas sedan tunt och serveras på tortillabröd med syltad rödlök, fetaost, chili och avocado. Fantastiskt gott!
image.jpeg
image.jpeg

Jävlar vad det där såg gott ut!
 

joca

Patek
2-Faktor
Fredagstacos!
Skönt att det börjar ljusna på kvällarna. Nu behövs ingen pannlampa för att se det man grillar.
Idag blev det chilimarinerad rådjursstek. Tar ca 1 timme på grillen för 1 kg, tar av den vid 57 grader. Skivas sedan tunt och serveras på tortillabröd med syltad rödlök, fetaost, chili och avocado. Fantastiskt gott!
image.jpeg
image.jpeg
Ser grymt ut!
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Härligt! Själv ska vi grilla pizza! Blir otroligt gott på grillen. Vi brukar för enkelhetens skull köpa pizzadegen hos den lokala pizzeria sen kan man vara smacka på det man vill ha.

IMG_20160304_175519.jpg
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Ser bra ut! Vilken grad brukar du köra den till?
Kör nästan aldrig ryggbiff :). Körde till ca 58-59 grader denna gång men då grillen var rätt varm blev även efterstekningen hög. Lägre värme på grillen och den hade varit bra tror jag. (Mina mått mätt). Drog ut termometern ganska direkt efter grillen så vet inte vad jag landade på för sluttemp.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Första året med utekök så uppskattade jag det till att vi lagade inte mat inomhus från i princip april - okt non stop. Blev lite vardagslyx att få laga mat ut i det fria. Bästa "investeringen" jag gjort i mitt förhållande att bygga utekök :)
20120907_182000.jpg
20120909_181101.jpg


20120916_175552.jpg
20120916_175526.jpg
20120914_184638.jpg

Gillarna och röken blev Napoleon och har fungerat bra under ett par år nu. Blir att jag använder kolgrillen mest och gasolgrill när det bara ska gå fort eller stekas extremt varmt på sizzler zonen.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Första året med utekök så uppskattade jag det till att vi lagade inte mat inomhus från i princip april - okt non stop. Blev lite vardagslyx att få laga mat ut i det fria. Bästa "investeringen" jag gjort i mitt förhållande att bygga utekök :)
20120907_182000.jpg
20120909_181101.jpg


20120916_175552.jpg
20120916_175526.jpg
20120914_184638.jpg

Gillarna och röken blev Napoleon och har fungerat bra under ett par år nu. Blir att jag använder kolgrillen mest och gasolgrill när det bara ska gå fort eller stekas extremt varmt på sizzler zonen.
Ser kalas fint ut, rena drömmen att kunna ha det så. Hur kopplar du vattnet?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ser kalas fint ut, rena drömmen att kunna ha det så. Hur kopplar du vattnet?
Ja, det var värt all möda och ett av få projekt som frun ivrigt hejade på :)

Jag köpte en Gardena koppling och satte på vattenröret på blandaren. "Varmvattnet" pluggade jag tills energin att hitta en liten lättdemonterbar varmvattenberedare infinner sig.
Sen en gardenaslang (byttes rätt snart till en slang för dricksvatten) till utkastaren på huset. Då är det lätt att vintersäkra.
"Avloppet " drog jag ut i gräsmattan. Grävde ett litet dike och gjorde en liten stenkista av lite singel och hemtextil. Allt en mörk november natt när ingen såg ;) Gräset växer som fanken just vid utsläppet... ;)
 
Topp