• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld och stål?

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hur gör ni? Bär ni samtidigt till exempel vigselring och eventuella halskedjor/armband i gulguld med en klocka i stål/vitguld/platina?

Om detta är ett big no no så kan man ju bara gå en väg så att säga om man bär vigselring. Om vigselringen inte är tt dvs ;)

Har ej ställts inför detta dilemma än men kanske gör det i framtiden. Har alltså själv inget svar på frågan.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Håller man sig enhetlig i övrigt funkar det... Guldbågar på glajjorna, guldring osv. Tycker dock det är big nono att exempelvis ha bältesspänne i stål och solglajjor med guldbågar till en G/S.
 

Tony

Omega
Vigselring: vitguld, Speedyn och Submariner: stål.
Ring på vänster och klocka på höger.
Kontrasten blir inte så stor. :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Halva vigselringen i vitguld och andra i gulguld. Bara att snurra :)
 

Mr Chance

Kalmar
En del jag snackat med verkar tycka det är fel att blanda gulguld med silver/stål, exempelvis ring i guld och klocka i stål. Samma personer tycker dock att en tvåton dj är ok. Lustigt tycker jag.

Jag tycker det är helt ok att blanda olika material med varandra, det beror lite på personens stil i övrigt. Casual = blanda, kostym = inte blanda. Typ.
 

David

Bödeln
Nu blir jag nästan intresserad, hur ser de metallerna ut brevid varandra? Vitguldet är obelagt?

Obelagt, ja. Tyvärr har det varit en hård sommar. Hade bestämt mig att den skulle få förbli opolerad, men nu är jag inte så säker.

vdbp.jpg



Det ser för övrigt ut som om juveleraren har lagt till några inspirerade modeller i ordinarie sortiment efter min beställning:
http://www.mdtdesign.com.au/category/mens-rings/
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vigselringen "räknas" inte in enligt mig, den är vad den är, och man kanske inte hade tänkt igenom hela sin framtida garderob innan man gifte sig!;)
I övrigt försöker jag hålla mig "i ton" så att säga...
 
Topp