• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Häftig pjäs - Jacob & Co. Astronomia Tourbillon

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tror det var en sk ”retorisk fråga” som inte ska tolkas bokstavligen.
Vad skulle du gissa att mitt första svar var? Jag hoppas han skojade då den urtavlan är lika stor som normala urs är. Tror dock det är en fråga som denne användare själv får svara på.
 

PNM

Panerai
Vad skulle du gissa att mitt första svar var? Jag hoppas han skojade då den urtavlan är lika stor som normala urs är. Tror dock det är en fråga som denne användare själv får svara på.

Att ”denne användare” tycker att man försakat funktion för glitter och plotter är en skapligt rimlig teori. Går ju då att formulera varför man inte håller med. Eller så vet man inte vad ”denne användare” menade och då kan man fråga.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oslagbar mikromekanik. Fullständigt obärbar. Lite som att tillverka en hammare i Swarovski-kristall. Ett konstverk? Nja, men ett rätt kreativt ingengörsarbete.
 

ScubaKing

Audemars
Jacob the jeweler är även känd för pengatvätt. Han omnämns av ganska många inom hip hop, bland annat i låtar av Clipse och Jay Z. Fula klockor gör han. Blä.

Angående Jacob Arabo så finns även misstankar om narkotikahandel i större skala, beställningsmord m,m. Han är en gangster som visat sig svår att sätta dit ordentligt, dem har satt honom på en del grejor men allt stort försvinner.

Vittnen ångrar sig, försvinner (ja på riktigt) o.s.v. Det har till och med talats om kopplingar till SINALOA-kartellen.
Visst, mycket kan vara snack/rykten från konkurenter och så, men då han faktiskt åkt dit på en del av dem mindre brotten, och att vittnen faktiskt har försvunnit spårlöst så tror jag det finns grund för det.

När det gäller penningtvätten så erkände han sig skyldig rätt snabbt och gjorde en deal med åklagaren.

Skulle personligen inte gynna hans verksamhet. Nu har jag inte råd ändå, men om pengarna fanns så att säga....

pEJTfrTC2SBl.jpg
 
Senast ändrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Angående Jacob Arabo så finns även misstankar om narkotikahandel i större skala, beställningsmord m,m. Han är en gangster som visat sig svår att sätta dit ordentligt, dem har satt honom på en del grejor men allt stort försvinner.

Vittnen ångrar sig, försvinner (ja på riktigt) o.s.v. Det har till och med talats om kopplingar till SINALOA-kartellen.
Visst, mycket kan vara snack/rykten från konkurenter och så, men då han faktiskt åkt dit på en del av dem mindre brotten, och att vittnen faktiskt har försvunnit spårlöst så tror jag det finns grund för det.

När det gäller penningtvätten så erkände han sig skyldig rätt snabbt och gjorde en deal med åklagaren.

Skulle personligen inte gynna hans verksamhet. Nu har jag inte råd ändå, men om pengarna fanns så att säga....

pEJTfrTC2SBl.jpg
Shady värre... det finns nog en hel del smuts bakom den där välpolerade fasaden.
 

TomGanks

Panerai
Angående Jacob Arabo så finns även misstankar om narkotikahandel i större skala, beställningsmord m,m. Han är en gangster som visat sig svår att sätta dit ordentligt, dem har satt honom på en del grejor men allt stort försvinner.

Vittnen ångrar sig, försvinner (ja på riktigt) o.s.v. Det har till och med talats om kopplingar till SINALOA-kartellen.
Visst, mycket kan vara snack/rykten från konkurenter och så, men då han faktiskt åkt dit på en del av dem mindre brotten, och att vittnen faktiskt har försvunnit spårlöst så tror jag det finns grund för det.

När det gäller penningtvätten så erkände han sig skyldig rätt snabbt och gjorde en deal med åklagaren.

Skulle personligen inte gynna hans verksamhet. Nu har jag inte råd ändå, men om pengarna fanns så att säga....

pEJTfrTC2SBl.jpg
Ja jag är ytlig men den looken bara skriker mafioso!
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Angående Jacob Arabo så finns även misstankar om narkotikahandel i större skala, beställningsmord m,m. Han är en gangster som visat sig svår att sätta dit ordentligt, dem har satt honom på en del grejor men allt stort försvinner.

Vittnen ångrar sig, försvinner (ja på riktigt) o.s.v. Det har till och med talats om kopplingar till SINALOA-kartellen.
Visst, mycket kan vara snack/rykten från konkurenter och så, men då han faktiskt åkt dit på en del av dem mindre brotten, och att vittnen faktiskt har försvunnit spårlöst så tror jag det finns grund för det.

När det gäller penningtvätten så erkände han sig skyldig rätt snabbt och gjorde en deal med åklagaren.

Skulle personligen inte gynna hans verksamhet. Nu har jag inte råd ändå, men om pengarna fanns så att säga....

pEJTfrTC2SBl.jpg
Låter ungefär som det man hört kring Franck Muller. Ljusskyggt, minns sagt.
 
Topp