• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har vi ngr glashutte orginal

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Panoreserve var inte illa.. Det är väl storleken som känns lite tilltagen.
40mm på ett dressur är mycket..

Mvh.
Återupplivar denna tråd. Var inne på Franks ur i veckan och till min stora glädje hade dom flera versioner av seventies inne. Dessvärre upplevde jag (den makalöst snygga) limiterade kronografen som alldeles för hög och utav kronografen kändes urtavlan för stor. Men, och här är anledningen till att jag citerar Roffe, jag provade också panoreserve i guld. Jag brukar precis som du dra en gräns vid 39mm men denna var riktigt schysst! Min rekommendation är att testa den på. iom att tavlan ser ut som den gör upplevde jag den inte alls som särskilt stor! Den fyller liksom inte ut hela vägen i kanterna.
 

Martin11338

Breitling
Hej. Jag har ärvt av min farfar en äkta Glashutte Bison Spezimatic GUB 26, från 60-talet som han fick i present av sitt jobb som tack för en trogen och lång tjänstgöring.

Märker att klockan behöver lite kärlek och service, så min fråga till er är om ni vet var man kan lämna in den i Stockholm med omnejd? Glashütte har jag redan kontaktat, så andra alternativ för att se vad priserna för sådant landar på :)

Tack på förhand för tips!

//Martin
 

Jons53

Omega
2-Faktor
Måste säga att den här väcker riktigt habegär.
IMG_3217.PNG

chronograph with 30 minutes display, numerical 12 hours display, stop second, flyback Power reserve display small second (off-centre) second stopPanorama Date hour and minute (central)
Såg att de hade en med grön tavla, den skulle man verkligen inte tacka nej till 😁
 
Topp