• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER Black Coral - Är detta en franken?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Är min Heuer franken!

Köpte denna Heuer i god tro att den skulle vara bland det sista modellerna innan
Heuer blev Tag-Heuer!? Tavlan är märkt Heuer men alla andra delar är märkta
Tag-Heuer!?

Tror ni att fabriken använde äldre och nya reservdelar på detta sätt eller är det ett verk av en frankemästare!?

Vore tacksam för all info!

Ivn5llG.jpg


kDM3ExX.jpg


CVae9k3.jpg


za9lXiz.jpg










 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du behöver inte vara orolig, allt ser ok ut. Som Aurum säger så har man använt de sista delarna man hade kvar :)
Har själv haft en likadan men som tyvärr fick batterisyra över hela verket :(
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tackar för era svar! Uppskattas!
Du behöver inte vara orolig, allt ser ok ut. Som Aurum säger så har man använt de sista delarna man hade kvar :)
Har själv haft en likadan men som tyvärr fick batterisyra över hela verket :(


Trist att hör Donkii! Rock-N-Ron är intresserad av denna. Men vi var osäkra båda två om den är ok eller inte!
Den läcker lite vid kronan så det blir ju lite pyssel att få den ok!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tackar för era svar! Uppskattas!


Trist att hör Donkii! Rock-N-Ron är intresserad av denna. Men vi var osäkra båda två om den är ok eller inte!
Den läcker lite vid kronan så det blir ju lite pyssel att få den ok!


Tror som sagt inte att ni ska vara oroliga för att den inte är ok, var rätt vanligt att det blandades delar i övergången innan dem blev TAG.

Packning som ska bytas eller?
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Nu kommer jag inte ihåg vilken årgång min är, men jag kollade och antagligen är den väl några år äldre. På min så finns bara Heuer med på lock, krona osv. Dessutom verkat det vara ett annat urverk eftersom mitt är ett "heuer 4.85" inte ett Tag Heuer 3.88. Det är sannolikt inte heller bara en omdöpning, för batteriet är flippat 180 grader på min (pluspolen uppåt)
 

_jonte

Patek
Detta verkar iofs redan utrett, men kan väl ändå instämma med kören i att den ska vara helt kosher i det utförandet. Antar också att den bör ha ett högre värde än de med Tag Heuer tavla(?).
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Det går ju sådär för mitt lag :confused:

ActJlAl.jpg


Hursom så låter det väl högst rimligt att de gjorde slut på gamla delar och att det finns några half and half
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Nja, erftersom min aldrig varit öppnad (jag är enda ägaren) så inbillar jag mig att det är originalverket.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Det står "Heuer 4.85" alldeles bredvid spolen, men Ifönen kan inte få det att fastna på biild.

På batterihållaren står det "dia 9.50 H3.60; One Jewel 1 Unadjusted, Swiss"
Och jag hade fel, det verkar som det lilla fältet är negativ pol på dessa batterier...
 

_jonte

Patek
Det står "Heuer 4.85" alldeles bredvid spolen, men Ifönen kan inte få det att fastna på biild.

På batterihållaren står det "dia 9.50 H3.60; One Jewel 1 Unadjusted, Swiss"
Och jag hade fel, det verkar som det lilla fältet är negativ pol på dessa batterier...
Aah, då beklagar jag mitt antagande! :)
 
Topp