• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Efter att köpt några nya klockor (och begagnande) så måste jag ge en rejäl diss för hur Nymans ur i Stockholm sköter sin kommunikation med potentiella köpare. Jag hade bestämt mig för köp av en Cartier Santos eller Panerai Luminox Yacht challenge. Hade bestämt mig för detta i slutet av förra året och då fick jag att man skulle återkomma med besked om bägge. Har tills idag inte fått någon återkoppling alls. Tycker detta är väldigt oprofessionellt, vet inte hur man tänker på detta företag. Man tycker ju i dessa tider att de skulle vara måna av alla kunder..
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Andra köpet av @ERIKSON URHANDEL men denna gång på distans. Exemplarisk service och en trevlig affär rakt igenom.

Fick hem en Speedmaster .005 som hade ett märke på tavlan så jag skickade omgående bilder till Erikson och redan morgonen därpå så fick jag besked att jag kommer erhålla en helt ny klocka och box, inget snack om att skicka iväg på garantirep osv, vilket verkligen uppskattades.

Så idag, ~ en vecka senare så kom det hem ett helt nytt set + lite extra tillbehör/godis! 😍

HISS!
 
Senast ändrad:
En stor hiss till Krons.
Fint bemötande, som alltid
- "slå dig ner så kommer jag (eller namn) alldeles strax vill du ha någonting att dricka sålänge?"

Jag köpte/hämtade ut en klocka jag väntat länge på och det kändes verkligen som om hon (Margareta) kände sig uppriktigt glad över att "äntligen" kunna få leverera klockan! 👍

Jag lämnade samtidigt in tre av frugans klockor för batteribyte. När jag efter ett par timmar gick tillbaka för att hämta den nyköpta klockan och de tre som fått nya batterier, så bjöd Hampus på batteribytena! 👍😊
Så en stor hiss och ett tack till Krons ur i allmänhet och Margareta och Hampus i synnerhet! Fantastisk service!

Alltid trevligt! Mvh
 
Senast ändrad:

joF

Panerai
Stor hiss av Rob Engström i Stockholm.

Har på senaste tiden köpt två klockor därifrån, en Milgauss och en Submariner. Fått fantastiskt bemötande båda gångerna, ett rakt igenom trevligt bemötande.

Fått avnjuta en god kopp kaffe nedan klockornas länk justerats, ingen stor grej kanske - men uppskattat ändå :)
 

n1tro

Panerai
Stor hiss av Rob Engström i Stockholm.

Har på senaste tiden köpt två klockor därifrån, en Milgauss och en Submariner. Fått fantastiskt bemötande båda gångerna, ett rakt igenom trevligt bemötande.

Fått avnjuta en god kopp kaffe nedan klockornas länk justerats, ingen stor grej kanske - men uppskattat ändå :)
Själv (köpt fyra stålrollar där och en longines innan hypen drog igång och servat en klocka) skrattar de bara åt mig när jag ber om att få bli uppskriven på en lista för någon ny stålrolle. Har fått nog: imorgon ska jag ta ut min köpeshistorik från de och gå till Krons / Nymans och bevisa att jag kan köpa nytt, och be om att få bli kund där istället. Jag har nog inte rätt bakgrund för Rob E helt enkelt numera.
 

FlipSwede

Rolex
Själv (köpt fyra stålrollar där och en longines innan hypen drog igång och servat en klocka) skrattar de bara åt mig när jag ber om att få bli uppskriven på en lista för någon ny stålrolle. Har fått nog: imorgon ska jag ta ut min köpeshistorik från de och gå till Krons / Nymans och bevisa att jag kan köpa nytt, och be om att få bli kund där istället. Jag har nog inte rätt bakgrund för Rob E helt enkelt numera.
Vad ska Nymans med din historik hos Rob E till?
Battre du tar med dig ettpar hundratusen kronor och koper tingeltangel....
 

n1tro

Panerai
Vad ska Nymans med din historik hos Rob E till?
Battre du tar med dig ettpar hundratusen kronor och koper tingeltangel....
Jag har helt missat att tänka på det förslag du anger. Tack!

Är det det du undrar över? Inte varför Rob E dissar? Herre min skapare i himlen lawd have mercy on my soul, nivån på detta forum har verkligen sjunkit efter hypen kickade igång. Men men.
 
Senast ändrad:

Laz

Omega
Köpte en Planet Ocean på Franks Ur i Stockholm och fick ett proffsigt bemötande av Peter ägaren, plus att han rekommenderade klocksnack som jag faktiskt inte kände till innan
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har helt missat att tänka på det förslag du anger. Tack!

Är det det du undrar över? Inte varför Rob E dissar? Herre min skapare i himlen lawd have mercy on my soul, nivån på detta forum har verkligen sjunkit efter hypen kickade igång. Men men.
Vi skapade det här monstret tillsammans. Det fanns en tid när varenda ”jag vill köpa en klocka”-frågor besvarades med ”köp en sub”, vad gör det i förlängningen?
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Måste tyvärr bara spä på lite av kritiken till Nymans ur, här har jag trots telefonsamtal och Mail inte fått någon återkoppling sedan angående kontroll av köp av Cartier Santos eller Panerai Luminox Yacht challenge. Det sades vid första kommunikation att det skulle var fullt möjligt med bägge, men som sagt var detta var på telefon i början av januari där det svarades på Mail och telefon. Tycker det är oerhört respektlöst av en sådan stor butik som Nymans ur, men är väl bara att inse att nyköp där tidigare av 3 klockor är inte vatten värt..och då var man inte ute efter någon Rolex..som sagt var stor diss av Nymans ur för deras avsaknad av kommunikation.
 
  • Like
Reactions: PJZ

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste tyvärr bara spä på lite av kritiken till Nymans ur, här har jag trots telefonsamtal och Mail inte fått någon återkoppling sedan angående kontroll av köp av Cartier Santos eller Panerai Luminox Yacht challenge. Det sades vid första kommunikation att det skulle var fullt möjligt med bägge, men som sagt var detta var på telefon i början av januari där det svarades på Mail och telefon. Tycker det är oerhört respektlöst av en sådan stor butik som Nymans ur, men är väl bara att inse att nyköp där tidigare av 3 klockor är inte vatten värt..och då var man inte ute efter någon Rolex..som sagt var stor diss av Nymans ur för deras avsaknad av kommunikation.
Jag förstår inte. Beställde du?
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Jag kanske är puckad, men jag förstår fortfarande inte.
De säger ”inga problem” på frågan och du bestämmer inte? Klart att kontakten dör då.

Båda tillverkarna har webbshop, det kanske vore lättare för dig, bara att klocka hem.
Jag har tidigare handlat där och ville handla igen via dem. De skulle återkomma med köp/beställning som jag ville lägga men de har inte återkopplat alls, dvs inget har skett. Tycker du inte att en AD skall återkoppla när man vill köpa och att de sagt att de skall återkomma när de har det klart? Tycker väl det är något som ingår i uppgift för en en säljare? Jag tröttnade tyvärr på deras avsaknad av återkoppling så valde annan AD och annat märke istället.
 

FlipSwede

Rolex
Jag har tidigare handlat där och ville handla igen via dem. De skulle återkomma med köp/beställning som jag ville lägga men de har inte återkopplat alls, dvs inget har skett. Tycker du inte att en AD skall återkoppla när man vill köpa och att de sagt att de skall återkomma när de har det klart? Tycker väl det är något som ingår i uppgift för en en säljare? Jag tröttnade tyvärr på deras avsaknad av återkoppling så valde annan AD och annat märke istället.
Ja nagonting har hant med Nymans.

Som du skriver sa var det supesnabb aterkoppling via email fram till borjan pa Mars.
Darefter total tystnad trots manatligt forsok till kontakt/uppdatering fran min sida.
Vem vet. Det kan ju vara penningtvattshistorien som gor dem restriktiva till kommunikation via email?

Fick du kontakt via telefon,for det har jag inte provat annu. Men jag far val kliva upp tidigt och ringa nar de oppnar nagon dag.

Trevlig Eftermiddag pa Er alla
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Ja nagonting har hant med Nymans.

Som du skriver sa var det supesnabb aterkoppling via email fram till borjan pa Mars.
Darefter total tystnad trots manatligt forsok till kontakt/uppdatering fran min sida.
Vem vet. Det kan ju vara penningtvattshistorien som gor dem restriktiva till kommunikation via email?

Fick du kontakt via telefon,for det har jag inte provat annu. Men jag far val kliva upp tidigt och ringa nar de oppnar nagon dag.

Trevlig Eftermiddag pa Er alla
Har haft kontakt på både telefon och Mail.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja nagonting har hant med Nymans.

Som du skriver sa var det supesnabb aterkoppling via email fram till borjan pa Mars.
Darefter total tystnad trots manatligt forsok till kontakt/uppdatering fran min sida.
Vem vet. Det kan ju vara penningtvattshistorien som gor dem restriktiva till kommunikation via email?

Fick du kontakt via telefon,for det har jag inte provat annu. Men jag far val kliva upp tidigt och ringa nar de oppnar nagon dag.

Trevlig Eftermiddag pa Er alla
Eller så kan det röra sig om ”manfall” pga COVID. Behöver inte vara helt långsökt att butiker har problem med det. Om man sedan likt andra butiker inte vill ta in vilken tonåring som helst för att jobba extra kan det bli kärvt. Man kan likväl anpassat personalen efter omsättningen. Vi vet ju att stödet till näringslivet för de som sökt släppar. Sedan plockade ju Hufvudstaden ut stöd för sina lokaler men valde att ta det själva istället för att ge hyreslättnader till butikerna vilket var tanken.
Ren admin och svara på mail etc. lär ju inte stå högst på dagordningen.
…..säger inte att det är just detta. Men med tanke på rådande omständigheter vet jag inte om det är fair att kritisera för att man inte får svar på sina mail (även om det kan vara ordentligt irriterande). :cool:
 

FlipSwede

Rolex
Eller så kan det röra sig om ”manfall” pga COVID. Behöver inte vara helt långsökt att butiker har problem med det. Om man sedan likt andra butiker inte vill ta in vilken tonåring som helst för att jobba extra kan det bli kärvt. Man kan likväl anpassat personalen efter omsättningen. Vi vet ju att stödet till näringslivet för de som sökt släppar. Sedan plockade ju Hufvudstaden ut stöd för sina lokaler men valde att ta det själva istället för att ge hyreslättnader till butikerna vilket var tanken.
Ren admin och svara på mail etc. lär ju inte stå högst på dagordningen.
…..säger inte att det är just detta. Men med tanke på rådande omständigheter vet jag inte om det är fair att kritisera för att man inte får svar på sina mail (även om det kan vara ordentligt irriterande). :cool:
Sjalvklart kan det ju vara som sa.

Jag far helt enkelt ta och ringa upp butiken. Da bor jag ju fa svar pa mina fragor.
 

ScubaKing

Audemars
Eller så kan det röra sig om ”manfall” pga COVID. Behöver inte vara helt långsökt att butiker har problem med det. Om man sedan likt andra butiker inte vill ta in vilken tonåring som helst för att jobba extra kan det bli kärvt. Man kan likväl anpassat personalen efter omsättningen. Vi vet ju att stödet till näringslivet för de som sökt släppar. Sedan plockade ju Hufvudstaden ut stöd för sina lokaler men valde att ta det själva istället för att ge hyreslättnader till butikerna vilket var tanken.
Ren admin och svara på mail etc. lär ju inte stå högst på dagordningen.
…..säger inte att det är just detta. Men med tanke på rådande omständigheter vet jag inte om det är fair att kritisera för att man inte får svar på sina mail (även om det kan vara ordentligt irriterande). :cool:
Inte fair att kritisera för att man inte får svar på sina mail? En butik som säljer lyxprodukter för flera hundra tusentals kronor bör veta hur viktig kundkontakten är. Kan man inte sköta den, ja då skulle jag personligen välja att köpa min klocka någon annan stans, men det kanske bara är jag.
 

FlipSwede

Rolex
Inte fair att kritisera för att man inte får svar på sina mail? En butik som säljer lyxprodukter för flera hundra tusentals kronor bör veta hur viktig kundkontakten är. Kan man inte sköta den, ja då skulle jag personligen välja att köpa min klocka någon annan stans, men det kanske bara är jag.
Jag tycker nog att i dagens internetsamhalle bor man fa minst ett generiskt svar.
Har man personalbrist/begransade mojligheter att svara via mail etc sa racker det med ett Auto-Reply i stil med

Pga radande situation har vi begransade mojligheter att svara pa mail.
Vanligen ring under vara oppettider eller besok oss personligen sa hjalper vi dig sa gott vi kan.

Det racker och da vet kunden vad som galler.
 

FlipSwede

Rolex
Absolut detta kan jag helt instämma med. Samtidigt som med andra saker så om det är bråttom eller viktigt så ring.
Da galler det ju att butiken svarar.

Email tycker jag personligen ar lattast om jag sjalv inte kan komma till butiken.
Jag kan maila 0200 om jag vill och butiken svara nar de har tid.
Men tar det mer an 72timmar att fa svar ar det bra att fa veta att det kan droja.

Tycker iallfall jag....😉
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker nog att i dagens internetsamhalle bor man fa minst ett generiskt svar.
Har man personalbrist/begransade mojligheter att svara via mail etc sa racker det med ett Auto-Reply i stil med

Pga radande situation har vi begransade mojligheter att svara pa mail.
Vanligen ring under vara oppettider eller besok oss personligen sa hjalper vi dig sa gott vi kan.

Det racker och da vet kunden vad som galler.
Precis så.
 

Robbanc76

Cartier
Som vanligt ypperlig service av Fredrik på Engströms Urmakeri. Två täthetskontroller, kontroll av Seikon och en pouch rikare. Helt gratis 😊
20210512_160045.jpg
 
Senast ändrad:
Topp