• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

P

Philippe Stern

Guest
Köpte min senaste Rolex hos Nymans för några veckor sen. Fick bra service och skumpa, men även ett bra pris. Min förrförra Rolex köpte jag hos Rob. Även där bra service och pris. Men Nymans gav mig ännu bättre pris denna gång, så jag valde att vara otrogen. Man är ju bara människa/poser/snorunge.
 

E.Z.

Panerai
Håller med ang Jälmers i Borås! Har varit i kontakt med honom och han gav intrycket av att vara en hal typ som gav oklara svar på frågor om klockorns har hade ute. Ringde honom om en av blocketannonserna han kör men den var såld. Han kör ett system där han skriver ut att klockorns är sålda men fler kommer in på sina blocketannonser så de ligger kvar vilket är riktigt störande.
 
D

Deleted member 1749

Guest
En kan ikke ha en slik tråd uten å nevne Norges i särklasse beste urmaker, Lervik Ur fra Haugesund. Man skal lete lenge for å finne et vondt ord om disse gutta, de yter en fantastisk service uansett om du skal kjöpe en Daytona til 80k eller en Victorinox til 2k. Spörsmål besvarers alltid på rekordtid, å finnes klokken i butikken sendes den over natten, alltid med et signert takkekort av Knut Lervik himself. Anbefales på det sterkeste, også verdt å nevne att tax free shopping er mulig om muligheten finnes.
 

tictac62

Cartier
En kan ikke ha en slik tråd uten å nevne Norges i särklasse beste urmaker, Lervik Ur fra Haugesund. Man skal lete lenge for å finne et vondt ord om disse gutta, de yter en fantastisk service uansett om du skal kjöpe en Daytona til 80k eller en Victorinox til 2k. Spörsmål besvarers alltid på rekordtid, å finnes klokken i butikken sendes den over natten, alltid med et signert takkekort av Knut Lervik himself. Anbefales på det sterkeste, også verdt å nevne att tax free shopping er mulig om muligheten finnes.
Ja Knut Lervik är en trevlig kille, träffast honom för 15 år sedan i Gstaad, på Rados tennisturnering. Kul att han tar hand om er norrmän
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Gamla Bettan (17+ år and still tickin' ...) behövde ny strömförsörjning samt lite allmän tillsyn. Lidéns Urhandel i Linköping, där jag ursprungligen köpte den 1998, finns tyvärr inte kvar pga upprepade butiksrån. En mycket tråkig historia, inte minst för Johan Lidén själv. Som tur är för oss övriga i Östergötland (och mig i det här fallet) bedriver han och en kollega urmakeri sen ett par år tillbaka. Sagt och gjort, Bettan fick återvända till Johan ett par dagar (minispa) och kom tillbaka i toppskick med nytt batteri, ny kronpackning och lite allmän uppfräschning invändigt. Klarade trycktestet galant också, allt för en mycket anständig penning.

Förutom att Johan och Björn på Lidéns Urteknik är mycket sympatiska personer att ha att göra med, är dom auktoriserade på Omega, Longines, Rado, Tissot och Certina, men dom åtar sig även att serva och renovera andra märken. Vill ni veta mera finns lite info att få här:

http://www.lidensurteknik.se/

Jag och Bettan säger tack igen! :happyhappy:

Breitling 2015-04-13 (sol).jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har varit inne på Rob.E två gånger dem senaste dagarna och fick varje gång ett jättetrevligt bemötande. Första gången behövde jag få hjälp med att korta länken. Urmakaren var mycket trevligt och hjälpsam och efter några minuter kom hon tillbaka, och jag behövde inte betala en krona! Andra gången, dagen efter, märkte jag att den satt lite för tight, så jag gick in en gång till för att den här gången be dem att lägga till en länkbit på andra sidan. Lika bra service då, utan att behöva betala ett öre. Jättebra service![emoji2][emoji106]
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Förutom att Johan och Björn på Lidéns Urteknik är mycket sympatiska personer att ha att göra med, är dom auktoriserade på Omega, Longines, Rado, Tissot och Certina, men dom åtar sig även att serva och renovera andra märken. Vill ni veta mera finns lite info att få här:

http://www.lidensurteknik.se/
Jaha, det var dit de tog vägen. Länken sparar jag för framtida behov. Jag har precis lämnat in en gammal klocka hos Berlins Ur vid Trädgårdstorget för lite justering. Vi får se hur det resultatet blir.
 

tissoter

Audemars
Var inne på Rob idag och klämde på lite Explorer. Väldigt trevlig service måste jag säga. Även inne på franks ur för att spotta breitling, trevligt och snabb service där med.

Fasen va bra exp 11 satt...
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Vill hylla Werner/ABC Ur på Hornsgatan som fick liv i min gamla Omega Dynamic. Vilken kung. Tog tre arbetsdagar för karlsloken att serva, trolla fram krona och glas samt lösa en "konstruktionsmiss". Trevligt bemötande dessutom!

Hallå hallå! Tror du/KS att Werner kan laga ett Rolex 1570 om man kommer med delarna som behövs för reparationen?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Besökte Magnussons Ur (GBG) idag, trevligt bemött som alltid. Måste säga att det är som att stiga in i en godisbutik, utbudet är stort med många lite udda märken och sortimentet välfyllt, det blir toppbetyg i min bok.

För övrigt hade den en SS chronolink med svart urtavla och i nyskick inne, kan väl inte vara helt vanligt. Hade tydligen legat i lagret, bortglömd förmodar jag.

/Andy7750
 

Bjorkkis

Breitling
Hej!

Var inne hos Klockmaster Hansson idag på Frölunda Torg då de har Oris där som jag är intresserad av. Fick träffa stroppiga tanten som arbetar där och ja hon är stroppig, hälsade inte ens förens jag sa till hennes kollega att jag ville kolla på Oris, flög hon fram. Hon snackade verkligen ner uret.se vet inte om det är rätt eller fel men men.

Sen undrar jag om någon kan svara på om deras pris på en Oris Aquis Date är på tok för högt? Ca: 18 500:- tyckte det lät väldigt högt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Var inne hos Klockmaster Hansson idag på Frölunda Torg då de har Oris där som jag är intresserad av. Fick träffa stroppiga tanten som arbetar där och ja hon är stroppig, hälsade inte ens förens jag sa till hennes kollega att jag ville kolla på Oris, flög hon fram. Hon snackade verkligen ner uret.se vet inte om det är rätt eller fel men men.

Sen undrar jag om någon kan svara på om deras pris på en Oris Aquis Date är på tok för högt? Ca: 18 500:- tyckte det lät väldigt högt.
Oris har väl standardlistpriser hos alla svenska butiker?
Edit: Och ja, fjantigt att prata ner uret.se, speciellt om det var hon som tog upp ämnet.
 

VCalmen

Cartier
Hej!

Var inne hos Klockmaster Hansson idag på Frölunda Torg då de har Oris där som jag är intresserad av. Fick träffa stroppiga tanten som arbetar där och ja hon är stroppig, hälsade inte ens förens jag sa till hennes kollega att jag ville kolla på Oris, flög hon fram. Hon snackade verkligen ner uret.se vet inte om det är rätt eller fel men men.

Sen undrar jag om någon kan svara på om deras pris på en Oris Aquis Date är på tok för högt? Ca: 18 500:- tyckte det lät väldigt högt.

Haha. Hon är speciell men fantastisk. Stroppig är nog rätt ord, men man får ta henne lite med en klackspark. Jag köpte min Tag av henne. Suverän service och hon vet vad hon pratar om, förstår din syn dock - hon kan vara lite kort. Ge henne en chans. Hon är faktiskt riktigt bra!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha. Hon är speciell men fantastisk. Stroppig är nog rätt ord, men man får ta henne lite med en klackspark. Jag köpte min Tag av henne. Suverän service och hon vet vad hon pratar om, förstår din syn dock - hon kan vara lite kort. Ge henne en chans. Hon är faktiskt riktigt bra!
Vad är hon bra på? Brukar bara gå dit när Dennis jobbar. Han är bra på riktigt.
 
  • Like
Reactions: ZQT

VCalmen

Cartier
Jag kan bara prata för Oris och Tag, hon var otroligt påläst om båda märkerna och deras olika modeller.
 

Bjorkkis

Breitling
Jag kan bara prata för Oris och Tag, hon var otroligt påläst om båda märkerna och deras olika modeller.


Jo, det må hända att det är så. Hon var ju faktiskt inte otrevlig förutom att hon inte hälsade när jag kom in. Lite lustigt var att hon smackade ner Tag Aquaracer jämfört med Orisen. Vad tror ni om priset? Är det vettigt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, det må hända att det är så. Hon var ju faktiskt inte otrevlig förutom att hon inte hälsade när jag kom in. Lite lustigt var att hon smackade ner Tag Aquaracer jämfört med Orisen. Vad tror ni om priset? Är det vettigt?
Oris har väl som sagt listpriser som de flesta andra märken, så vad menar du?
 

Bluefire

Friends of KS
Oris har väl som sagt listpriser som de flesta andra märken, så vad menar du?
Det faktum att listpriserna inte sällan är bra mycket högre än det pris du rimligtvis "ska" få? Till Bjorkkis, hittade lite olika priser beroende på exakt konfigurering av den Oris:en, exakt vilken är det du frågade på? Allmänt tråkigt om de snackar ner Uret med mer eller mindre inkorrekta påståenden (själv vänder jag på klacken och handlar på annat ställe när det händer).
 

Bjorkkis

Breitling
Oris har väl som sagt listpriser som de flesta andra märken, så vad menar du?


Det faktum att listpriserna inte sällan är bra mycket högre än det pris du rimligtvis "ska" få? Till Bjorkkis, hittade lite olika priser beroende på exakt konfigurering av den Oris:en, exakt vilken är det du frågade på? Allmänt tråkigt om de snackar ner Uret med mer eller mindre inkorrekta påståenden (själv vänder jag på klacken och handlar på annat ställe när det händer).

Jag har kikat på en Oris Aquis Date Deep Blue, hade bara fått en uppfattning om att de kostar runt 12-13k när jag kollat runt på nätet, har inte sett att den kostar över 18k någonstans.
Så det ända jag ville veta var om ca: 18 500:- var ett rimligt pris för klockan om det är listpriset på den i Svea?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har kikat på en Oris Aquis Date Deep Blue, hade bara fått en uppfattning om att de kostar runt 12-13k när jag kollat runt på nätet, har inte sett att den kostar över 18k någonstans.
Så det ända jag ville veta var om ca: 18 500:- var ett rimligt pris för klockan om det är listpriset på den i Svea?
Är det priset i butik så är det listpriset. Om det är rimligt eller inte är upp till dig. Vill du köpa den i butik så får du väl pruta, men du lär inte ha vidare framgång med det i den butiken. Det finns dock fler butiker som säljer Oris om du vill handla i butik.
 

Bjorkkis

Breitling
Är det priset i butik så är det listpriset. Om det är rimligt eller inte är upp till dig. Vill EU köpa den i butik så får du väl pruta, men du lär inte ha vidare framgång med det i den butiken. Det finns dock fler butiker som säljer Oris om du vill handla i butik.


Jag tror inte jag vågar pruta något mot henne...
Känner du till några fler butiker i Göteborgsområdet som har Oris?
 
Topp