• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka föredrar du?

  • OMEGA Speedmaster

    Röster: 96 76.2%
  • Omega Seamaster Planet Ocean

    Röster: 30 23.8%

  • Totala väljare
    126

MoniZ

Omega
Har bara sett dem IRL men aldrig testat en på handleden. Men du har rätt, jag borde inte vara så snabb på att döma! Kan säkert vara så att den skulle växa och vara bättre än min nuvarande SMPC;) Om jag skulle köpa en PO skulle nog 42 vara första prio. 43,5 skulle nog kännas aningen för stor.
Såg att din SMPC hade åkt ut på annons nu. Kliar lite för hår för att behålla och komplettera upp med en Speedy? Oavsett väldigt fin klocka så den lär inte bli svårsåld! Lycka till!!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såg att din SMPC hade åkt ut på annons nu. Kliar lite för hår för att behålla och komplettera upp med en Speedy? Oavsett väldigt fin klocka så den lär inte bli svårsåld! Lycka till!!
Problemet är att en Speedy är en bit ifrån om jag inte säljer min SMPC... Många som hört av sig men jag är riktigt kluven om hur jag ska göra. Att ett klockintresse ska vara så komplicerat och svårt ibland:D Tack!!
 

MoniZ

Omega
:omega::omega::omega:
Problemet är att en Speedy är en bit ifrån om jag inte säljer min SMPC... Många som hört av sig men jag är riktigt kluven om hur jag ska göra. Att ett klockintresse ska vara så komplicerat och svårt ibland:D Tack!!
Kul att du gasar!
Det svåraste är inte att hitta nya intressanta klockor, det svåra är att göra sig av med någon
man har :( Bra att du har några intresserade. Hoppas det bär frukt.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu jagas en Speedy för fullt. Vad tror ni rutinerade Klocksnackare. Är det värt att köpa en beggad? Vill isåfall ha en från 2019 eller 2020 i mycket bra skick, men känns som att det blir nästintill samma pris som att köpa nytt. Varit i kontakt med några AD:s och de var inte alls omöjliga på lite prutande:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu jagas en Speedy för fullt. Vad tror ni rutinerade Klocksnackare. Är det värt att köpa en beggad? Vill isåfall ha en från 2019 eller 2020 i mycket bra skick, men känns som att det blir nästintill samma pris som att köpa nytt. Varit i kontakt med några AD:s och de var inte alls omöjliga på lite prutande:)
Varför 2019 eller 2020?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Inget måste, men tänkte mer att jag vill ha en rätt ny, men om det är en 2017 eller 2018 i riktigt bra skick så funkar det med såklart.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nu jagas en Speedy för fullt. Vad tror ni rutinerade Klocksnackare. Är det värt att köpa en beggad? Vill isåfall ha en från 2019 eller 2020 i mycket bra skick, men känns som att det blir nästintill samma pris som att köpa nytt. Varit i kontakt med några AD:s och de var inte alls omöjliga på lite prutande:)
Beror på vad du är ute efter, kan du hitta en med schysst patina som har några år på sig kanske det kan vara ett alternativ?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Känns det inte överflödigt med garanti för en Speedmaster? Man kan nog spara en rejäl slant om man kikar på något äldre (inte för gammalt nu) innan den ohyggligt stora lådan.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
4 år närmere en service på en 2015 vs en 2019 også og når mange vil ha samme pris for en som er 4-5 år gammel kjöper nok de fleste en som er så ny som mulig.
Ja precis, det var lite så jag tänkte. Känns lite sjukt att betala nästan lika mycket för en fem år gammal som för en helt ny.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Om den 2015 är servad då? Och mint condition?
Är det en ny modell så hadde jeg alltid valgt en så ny som möjligt så heller en 2019 enn en myservad 2015, men samtidig hadde jeg ikke valgt bort en nyservad 2015 for rett pris. Ikke alltid man kan velge, ibland får man jo ta det som dukker opp på köp och sälj :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det en ny modell så hadde jeg alltid valgt en så ny som möjligt så heller en 2019 enn en myservad 2015, men samtidig hadde jeg ikke valgt bort en nyservad 2015 for rett pris. Ikke alltid man kan velge, ibland får man jo ta det som dukker opp på köp och sälj :)
Vettigt resonemang @Bjornj. Håller helt med dig i det du säger
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu jagas en Speedy för fullt. Vad tror ni rutinerade Klocksnackare. Är det värt att köpa en beggad? Vill isåfall ha en från 2019 eller 2020 i mycket bra skick, men känns som att det blir nästintill samma pris som att köpa nytt. Varit i kontakt med några AD:s och de var inte alls omöjliga på lite prutande:)
Var hamnar du i pris efter lite prutande?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är det en ny modell så hadde jeg alltid valgt en så ny som möjligt så heller en 2019 enn en myservad 2015, men samtidig hadde jeg ikke valgt bort en nyservad 2015 for rett pris. Ikke alltid man kan velge, ibland får man jo ta det som dukker opp på köp och sälj :)
Jag hade köpt bästa möjliga ex inom min budget, och då tittat på saker som skick, service, garantitid etc. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara den nyaste klockan.
 
Topp