• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20160607-seiko2.jpg


Det har samlats en liten skräphög med Seiko-ur på skrivbordet sedan senast och det jag egentligen saknar är boett och armbant i en skön mörk matt färg för att ha en hommage som är tillräckligt nära för att jag skall känna mig nöjd. Nu akutlagade jag den här då ramen till datum/tid-fönstret hade lossnat. Det blev lite Kajsa Warg, så frågan jag vill ställa är; VIlket lim skulle jag ha använt?
 

Jeppe1976

Breitling
Hej allihopa. Satt och tittade på en B-film med Steven Seagal och uppmärksammade en klocka. Har verkligen försökt att leta på nätet men väldigt svårt när man inte ens vet märket. Hoppades på att ni kan hjälpa mig med det? Tack på förhand.
Vet att bilden ser suddig ut men det var det bästa läget jag kunde ta ett foto.
28a3l1c.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Hur kan du bli intresserad av en klocka som du inte ser hur den ser ut? Du vet att du blir inte Steven Segal för att du köper en klocka han hade i en b-film?
 
Hej!
Jag kom över en Nilax blindklocka för 50 spänn. Just nu går den inte. Den lokala urmakaren vill ha 1000 kr för att renovera den. Är det någon som har info om uret? Är det värt dem pengarna för att få den att gå igen?
 

Bilagor

  • 20170111_154437.jpg
    20170111_154437.jpg
    82.8 KB · Visningar: 96
  • 20170111_154415_HDR.jpg
    20170111_154415_HDR.jpg
    96.8 KB · Visningar: 79

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!
Jag kom över en Nilax blindklocka för 50 spänn. Just nu går den inte. Den lokala urmakaren vill ha 1000 kr för att renovera den. Är det någon som har info om uret? Är det värt dem pengarna för att få den att gå igen?
Nej det kan jag tyvärr inte tänka mig. Vill du bara sälja så kanske du kan få en hundring trasig på tradera.
Du kan ju dra en sökning på ebay efter braille watch vilket är namnet på den här typen av klocka.
 

gonza

Panerai
Någon som kan identifiera klockan?
Skulle verkligen vilja få fram ref.
Köptes av min mor på kaplans för en jävla massa år sedan.

Text på baksida;
Base metaltop
Stainless steelback
Shock resistent
Oris watch co. swiss


IMG_2150.JPG

IMG_2151.JPG
 

Esaias

Breitling
Hej!

Jag är helt ny på det här med klockor och har egentligen ingen koll alls, bara så ni vet :).

Det är så att min far har haft samma Seiko klocka i många många år nu, så länge jag kan minnas faktiskt.
Jag har försökt ta reda på vad det är för modell exakt då jag tycker det hade varit skitkul att skaffa en likadan, alternativt en nyare motsvarighet till hans klocka.

Men jag kan inte hitta vilken modell det är, jag kan inte hitta någon Seiko klocka alls som ser likadan ut.
Det finns ett par som är ganska lika, men jag kan inte hitta någon exakt likadan.

Här hoppas jag att ni lite mer kunniga kan hjälpa mig att antingen identifiera den exakta modellen, eller hitta motsvarande version i nutid.

seiko1.jpg
seiko2.jpg
seiko3.jpg
seiko4.jpg


Tack på förhand! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Jag är helt ny på det här med klockor och har egentligen ingen koll alls, bara så ni vet :).

Det är så att min far har haft samma Seiko klocka i många många år nu, så länge jag kan minnas faktiskt.
Jag har försökt ta reda på vad det är för modell exakt då jag tycker det hade varit skitkul att skaffa en likadan, alternativt en nyare motsvarighet till hans klocka.

Men jag kan inte hitta vilken modell det är, jag kan inte hitta någon Seiko klocka alls som ser likadan ut.
Det finns ett par som är ganska lika, men jag kan inte hitta någon exakt likadan.

Här hoppas jag att ni lite mer kunniga kan hjälpa mig att antingen identifiera den exakta modellen, eller hitta motsvarande version i nutid.

seiko1.jpg
seiko2.jpg
seiko3.jpg
seiko4.jpg


Tack på förhand! :D
September 1987 skulle jag tro.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så klockans "namn" är alltså Seiko 7N42-8209? Det är det jag skall söka på för att hitta samma modell?
Jag är som sagt helt okunnig när det gäller det här.

Otroligt vad snabbt jag fick svar! Tack så mycket :)
Sök på 7N42 , tvivlar dock på att du kommer hitta en likadan.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Hade samma funderingar på min lite äldre Seiko och på dess baksida stod det 4R15-00BO för urverket och boetten som jag först trodde var namnet. Men efter att jag googlat lite på det så kom det fram en annan beteckning, SRP021. Det är likt övriga Seiko-beteckningar och det gav fler träffar. Så, i ditt fall borde du hitta en liknande beteckning på din.
 

ScubaKing

Audemars
Har inte sett att det finns någon liknande tråd. En tråd där man postar bilder på klockor man ser till helhet eller delvis och önskar veta märke och modell.
Finns tråden redan så kan admin radera denna. Annars kör vi! :)

Jag börjar, någon som kan tipsa mig om vilken klocka Espen bär på bilden?

e8f4c2fe-5bf4-43cc-a5be-5ff2220329a5.jpg
 

Bilagor

  • w_nor_spcfdb0b.jpg
    w_nor_spcfdb0b.jpg
    142.2 KB · Visningar: 28

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp