• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med långvarig GADA i rätt prisklass

jacoby

Cartier
Spana in dom nya C63 modellerna av CW som släpptes igår. Väldigt Explorer men ändå lite av CW design.
 

slugg

Omega
Spana in dom nya C63 modellerna av CW som släpptes igår. Väldigt Explorer men ändå lite av CW design.
Inte illa!
 

slugg

Omega
Med risk för att gå lite OT, men såg denna och tycker den var extremt tjusig. Iofs en chronograf, men sällan som jag ser klockor och känner WOW. Har någon den blekaste vad det kan vara för något? Någon vintage Tag Heur?
 

Bilagor

  • 886CB37C-7DF8-48F5-9FE7-64F8087557D8.jpeg
    886CB37C-7DF8-48F5-9FE7-64F8087557D8.jpeg
    48.4 KB · Visningar: 116

wallmark

Breitling
Med risk för att gå lite OT, men såg denna och tycker den var extremt tjusig. Iofs en chronograf, men sällan som jag ser klockor och känner WOW. Har någon den blekaste vad det kan vara för något? Någon vintage Tag Heur?
Kanske en Daytona 6263
 

Bilagor

  • 734407CE-C09E-4584-AF52-63295D406D6F.jpeg
    734407CE-C09E-4584-AF52-63295D406D6F.jpeg
    183.8 KB · Visningar: 96

slugg

Omega
Lärdom: OWG blir svårt att leva upp till, smaken svänger både hit och dit. Jag får helt enkelt kanske nöja mig med min Seiko 5 DressKX (ett Jubilee armband är på ingång för att tjusa till den), hålla ögonen ute efter någon fin prisvärd kronograf att komplettera till den, och klippa en Smiths Everest när tillfälle ges!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Lärdom: OWG blir svårt att leva upp till, smaken svänger både hit och dit. Jag får helt enkelt kanske nöja mig med min Seiko 5 DressKX (ett Jubilee armband är på ingång för att tjusa till den), hålla ögonen ute efter någon fin prisvärd kronograf att komplettera till den, och klippa en Smiths Everest när tillfälle ges!
Njaaa skulle nog köra på en BB36 den kan sedan med fördel kompletteras med en kronograf. Har en Speedy och tidigare min 36:a. Eftersom 36:an är tåligare på bra många mer sätt än en Speedy så var den mer brukbar.
 

slugg

Omega
Njaaa skulle nog köra på en BB36 den kan sedan med fördel kompletteras med en kronograf. Har en Speedy och tidigare min 36:a. Eftersom 36:an är tåligare på bra många mer sätt än en Speedy så var den mer brukbar.
Ja om jag var stenrik hade jag utan att tveka gjort så, men har lite svårt att rättfärdiga en så dyr klocka i dagsläget. Än värre två stycken 😅
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Själv varit extremt nära att köpe en Serica och vill se någon köpa en och visa upp på forumet så tipsar om den: https://www.serica-watches.com/en/

Enligt mig snygg som få och tål det mesta. Negativa är väl att ingen kommer veta vad för klocka du bär, om sånt påverkar.

Bild stulen.

720cfbe14e7355d496e431c7f3db4303.jpg
Alltså, det där var ett jäkligt bra tips! Det fick bli en sådan här:
serica-Commando-4512-side.jpg

(Bild från Sericas hemsida).
Ska bli spännande att se hur bra den är när den anländer. Men det verkar väldigt lovande.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Med risk för att gå lite OT, men såg denna och tycker den var extremt tjusig. Iofs en chronograf, men sällan som jag ser klockor och känner WOW. Har någon den blekaste vad det kan vara för något? Någon vintage Tag Heur?
Om du vill ha en billig vintage-inspirerad kronograf tycker jag du kan spana in Dan Henry. De har flera olika. De på bilderna kostar bara drygt 2000kr. Jag har den översta fast med silverfärgad tavla.
Screenshot_20210502-134216_Chrome.jpg

Screenshot_20210502-133844_Chrome.jpg
 

slugg

Omega
Om du vill ha en billig vintage-inspirerad kronograf tycker jag du kan spana in Dan Henry. De har flera olika. De på bilderna kostar bara drygt 2000kr. Jag har den översta fast med silverfärgad tavla.
Screenshot_20210502-134216_Chrome.jpg

Screenshot_20210502-133844_Chrome.jpg
Har kollat på dom! Sjukt fina. Vad landade det på i frakt och tull kostnader för dig, för jag antar att man bara kan beställa från USA?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
För mig är historiken viktig för en long term gada-klocka också. Behöver inte vara dyr, men den ska ha något än bara utseende. Ska kunna åldras med stil tycker jag. Och när den efter 20 år i tjänst behöver lite kärlek ska den gå att serva. Så även om man kan hitta riktigt fina gada-klockor för billig peng faller longtermgrejen bort. Satsa lite nu och gläd dig många år framåt. Någon föreslog beggad AT - är väl en ypperlig idé...
//Elitist-Airbus
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jasså. Berätta gärna mer, sp jag kan rättfärdiga en åt mig själv. Jämförde spontant med Smiths 36mm som ligger i köp o sälj för 4.000. tex.
Weiss är ett kul litet familjeägt märke som tycks lägga stor vikt vid sina kunder. Som sagt, jag har till och med läst att de skickar ut julkort! Värderar man inte såna mjuka värden, och det faktum att man kommer vara ganska ensam om att ha en Weiss, ja då kan man säkert hitta både billigare och häftigare.
 

slugg

Omega
Hör och häpna! Fick precis hem min dyrgrip. GADA blev det då inte tyvärr, men 2-3st klockor kan man väl få ha ändå. Blev en Smiths Everest. Mycket pang för pengen och är väldigt nöjd!
 

Bilagor

  • 23353D75-C224-4ECF-B26A-BB0E53A83F8F.jpeg
    23353D75-C224-4ECF-B26A-BB0E53A83F8F.jpeg
    338.9 KB · Visningar: 61

slugg

Omega
Trivs ni fortfarande?
Har inte tagit av den sedan dess, sålde min Seiko. Så det blev verkligen en GADA i rätt prisklass och kommer nog ha svårt att se mig bära något annat än Everest på ett bra tag. Perfekt urtavla i min mening. 3-6-9 gör den, av någon anledning så mycket mer läsbar än t.ex. bb36 i min mening. Håller tiden väldigt bra (+30 sek efter att bara haft den på armen i 2 veckor). Rekommenderas starkt!

Kan dock höja ett varningens finger för att fästet (eller själv klämman) på länken är fullkomligt värdelöst. In till urmakaren för att sätta på ett nytt.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Har inte tagit av den sedan dess, sålde min Seiko. Så det blev verkligen en GADA i rätt prisklass och kommer nog ha svårt att se mig bära något annat än Everest på ett bra tag. Perfekt urtavla i min mening. 3-6-9 gör den, av någon anledning så mycket mer läsbar än t.ex. bb36 i min mening. Håller tiden väldigt bra (+30 sek efter att bara haft den på armen i 2 veckor). Rekommenderas starkt!

Kan dock höja ett varningens finger för att fästet (eller själv klämman) på länken är fullkomligt värdelöst. In till urmakaren för att sätta på ett nytt.
Mmm- mycket sugen på en. Synd att de är så svårköpta bara!
 
Topp