• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med Rolex datejust! :) Plz

Wiliamo

Panerai
Fördelen mot en vanlig 1601 är att 16014 har quickset. Kanske är bildernas vinklar som luras men ser inte de högra bandhornen ganska polerade ut? Oavsett en bra instegs-Rolex och en relativt lättflippad klocka, är själv sugen på en. Priset låter helt ok, ungefär där omkring de brukar gå för :) är det den du vill gå för så säger jag kör hårt. Har typ aldrig hört någon som varit missnöjd med sin DJ.
 

Samps

Cartier
Hej!
Sitter och letar datejust och hittat denna, vad tror ni om den? Från 1983, nyservad med 12 mån. garanti. Trusted seller på chrono24.
http://timekeeper.watch/product/rolex-datejust-plexy/

Pris drygt 21.500 kr efter avgifter och frakt :)
Håller med föregående talare, högra bandhornen ser rätt välpolerade ut. Nedre högra ser ut att vara och nudda vid hålet för bandstiftet.
Det brukar nästan alltid finnas någon här på forumet som har en till salu på Köp & sälj. Tryggare och smidigare att handla här och att kanske kunna ses och titta på klockan vid köp.
 

Bebitz

Cartier
Ni har ögonen med er alltså! Tack för era synpunkter..grymt hjälpsamt när man är ny inom området :)

För att göra köpet av en vintage Datejust lite roligare, kan du ju satsa på en från ditt födelseår. Gå in på www.chrono24.se och titta. Sen kan du skriva i tråden för just rolex datejust och fråga de mer erfarna medlemmarna om skick etc. Den finns här: https://klocksnack.se/threads/datejust-och-date-tråden.6866/page-86

Jag själv är på jakt just efter en från 1983, som du visade här. Denna här tycker jag dock inte ser tillräckligt fin ut.
 
Topp