• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

larra64

Rolex
Då dagens bild blev så bra så dubbelpostar jag. Min årsklocka, en 1601 från 1964. Utan tvekan en keeper.
IMG_1243.JPG
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor

Kejsaren

Audemars
2-Faktor

rogart-63

Patek
Sportat till DJ2 med ett midnattsblått mockanatoband som herr @rogart-63 gjort till mig. Han har plundrat ett annat 22mm Natoband och sytt på det på mocka biten, jag tycker det blev riktigt bra, vad tycker ni! Återigen visar DJ2:an att det är Rolex ultimata klocka och varför den ständigt är så populär!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Inte plundrat ett annat nato utan fick hem ett gäng ringar från Singapore.
Blev ju riktigt nice det där @Margarinkungen . Kanske kunde gjort några färre hål med facit i hand. Och något kortare så flärpen inte behövs vikas tillbaka.
 

Stetes

Omega
Kan någon förklara för mig som är nybörjare på Rolex den stora prisskillnaden mellan dessa två?
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-68.54304/
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-full-set-65.54263/
Att den ena är fullset + länk, gör det den dubbelt så dyr eller är det något annat jag missat eller är det helt enkelt en av dom som är galet prissatt?
Jag tänker att jag i framtiden skulle vilja ha en DD, skulle vara intressant att höra vad som man kollar efter till vilket pris.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kan någon förklara för mig som är nybörjare på Rolex den stora prisskillnaden mellan dessa två?
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-68.54304/
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-full-set-65.54263/
Att den ena är fullset + länk, gör det den dubbelt så dyr eller är det något annat jag missat eller är det helt enkelt en av dom som är galet prissatt?
Jag tänker att jag i framtiden skulle vilja ha en DD, skulle vara intressant att höra vad som man kollar efter till vilket pris.

Det är som du säger länken och fullset som är prisskillnaden. Säg att länken ger 30-35 och fullset 20-25. Fullset på en så gammal klocka är mycket ovanligt och ger en stor premium, för de som gillar sånt. Finns ju en annan DD ute för 73.000 kr med länk, som jämförelse.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Innan jag beställde lädret läste jag om problemen med avstånd mellan bandstift och boett, därför blev det lite av en chansning. Jag tyckte dock att avståndet kändes större än av vad jag föreställt mig så det känns som det bör funka. Men än så länge har jag bara haft lädret på några timmar så jag får återkomma med rapport när jag använt det en längre tid.
Ca en månad nu. Hur har det gått?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej, tack för den infon. Jag håller med, det ska såklart vara original :) Vad på tavlan var det som avslöjade den?
Jag tycker ändå inte att du ska låta tavlan bli en dealbreaker om du gillar klockan i övrigt. Men som sagt, det finns många att välja på och detta är den vanligaste konfigurationen med silvertavla, stålring och jubilee.
Detta ex verkar helt ok och ca 25.000 kr är väl vad man får betala för ett vettigt ex. Kanske går att hitta 16030 ett par tusen billigare, men detta verkar vara ett bra ex med garanti och box.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag tycker ändå inte att du ska låta tavlan bli en dealbreaker om du gillar klockan i övrigt. Men som sagt, det finns många att välja på och detta är den vanligaste konfigurationen med silvertavla, stålring och jubilee.
Detta ex verkar helt ok och ca 25.000 kr är väl vad man får betala för ett vettigt ex. Kanske går att hitta 16030 ett par tusen billigare, men detta verkar vara ett bra ex med garanti och box.

Sjukt svårt med både DJ och Dates just nu. Prisbilden har ju ökat markant. Jag skulle satsa på en 5-siffrig med vitguldsring, då får man ju räkna på iaf 27-28 + service.. Sjukt vad det har dragit iväg!
 

Bebitz

Cartier
Jag tycker ändå inte att du ska låta tavlan bli en dealbreaker om du gillar klockan i övrigt. Men som sagt, det finns många att välja på och detta är den vanligaste konfigurationen med silvertavla, stålring och jubilee.
Detta ex verkar helt ok och ca 25.000 kr är väl vad man får betala för ett vettigt ex. Kanske går att hitta 16030 ett par tusen billigare, men detta verkar vara ett bra ex med garanti och box.

Det viktiga för mig är att det är en årsklocka, så då har jag inte lika många att välja på. Den ser fin ut, men vet inte om jag vill ha en med ej originaltavla. Förvisso kanske det ger lite prutmån?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det viktiga för mig är att det är en årsklocka, så då har jag inte lika många att välja på. Den ser fin ut, men vet inte om jag vill ha en med ej originaltavla. Förvisso kanske det ger lite prutmån?

Tycker inte att du ska hänga upp dig på tavlan om den är fin i övrigt. Inga svårigheter att komplettera med 'rätt' tavla i efterhand.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det viktiga för mig är att det är en årsklocka, så då har jag inte lika många att välja på. Den ser fin ut, men vet inte om jag vill ha en med ej originaltavla. Förvisso kanske det ger lite prutmån?
Du kan ju ha det som ett argument, men vanliga modeller av DJ tavlor är det inte så stort värde i. Jag skulle hellre ha en fräsch servicetavla än en patinerad originaltavla. Detta gäller Datejust. Snackar vi Sub, GMT, mm säger jag tvärtom.
 
Topp