• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ofta växlar ni band?

Sebastian

Breitling
Hej kära klocksnackare!

Ex. låt säg att ni klock-kloka människor bestämmer sig för att köra samma klocka i 2 veckor, kör ni då samma band eller byter ni någon/flera gånger under denna tidsperiod?

Dåligt exempel, frågan vara bara mellan vilka tidsintervaller på ett ungefär växlar ni band på en & samma klocka? =)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Beror på klocka, på suben typ en gång om dagen och på de övriga väldigt sällan. Ska kanske tilläggas att suben används 90% av tiden :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tjena,

Byter ca 1 gång i veckan. Förut bytte jag varje dag om jag körde samma klocka.
 

Amme

Cartier
Förut bytte dagligen, sen blev det varje vecka som sedan blev 1 gång i månaden. Nu försöker jag ha en klocka med varje material på "strap" så jag slipper byta :)
Dvs en på gummi, en på oyster, en på skinn osv
 

Coromo

Omega
En gång i veckan brukar det bli, alltid skoj med lite variation.
Om man vill använda alla band man har så måste man byta ofta :)
 

sveol

Cartier
Jag har olika klockor av den anledningen. Tex 2 divers, en som alltid sitter på SS och den andra på nato. Nato kan jag byta 2-3ggr om dagen, allt beroende på klädsel och tillfälle. Love Nato :)

Som nu tex. Redo för IKEA. Om man någonsin kan vara redo för IKEA? ;)

IMG_20140501_130443.jpg
 

Maro

Audemars
Ofta innan, nu sker det inte så ofta! Händer ju självklart om det trillar in en ny klocka!
 
För mig brukar en bra kombo på en klocka utkristallisera sig efter en tids ägande och då får den ofta stanna på. Växlar mellan olika klockor ofta istället. Enda undantaget är vissa klockor som ofta körs på nato, men även där brukar vissa kombos uppstå efter en tid.

Ibland önskar jag att det blev lite fler bandbyten, men jag är nog för lat helt enkelt :)
 

Erikd

Cartier
Växlar typ varannan vecka mellan gummi och länk på min PO. Tycker det är skönt att byta lite och första dagen vid byte så är jag alltid lite extra nöjd. En skön känsla av nått slag att klockan för lite annat utseende.
Har en liten gammal klocka efter morfar också men den körs mest på samma läderband hela tiden.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Har inte bytt på min sub sen jag fick den. Funderar på att testa nato, men oysterlänken är för skön:)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
För mig brukar en bra kombo på en klocka utkristallisera sig efter en tids ägande och då får den ofta stanna på. Växlar mellan olika klockor ofta istället. Enda undantaget är vissa klockor som ofta körs på nato, men även där brukar vissa kombos uppstå efter en tid.

Ibland önskar jag att det blev lite fler bandbyten, men jag är nog för lat helt enkelt :)


+1
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Som vissa andra om det är nato till nato kan det bli flera gånger i veckan om jag behöver ta fram verktyg så blir det väl varannan vecka!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Byter tills jag hittar en strap som känns bra, då får den ofta stanna ett par månader.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Nån gång i månaden.. Oftast kommer ett sug krympandes, typ undra om det inte är dags att slänga på hajskinnet på speedyn till helgen :)
 

joh.jonsson

Panerai
va tvungen att byta när jag såg den här tråden =)
haft zulu sen i måndags o nu vart det cheepo läder. blir nog original gummi igen om ett par dagar. omväxling förnöjer!
 

Sgt Hal

Omega
Bytar band som jag bytar kläder, dvs det skall matcha. Min profilbild talar väl sitt tydliga språk... ;-)
 
Topp