• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

kmg

Patek
2-Faktor
Har ändrat lite. Tanken var att sälja av, men det är lika antal som senast... Dock finns det osunda avyttringstankar som spökar.

IMG_7267.JPG
IMG_7269.JPG
IMG_7270.JPG


Och som alltid när man har lust/tid att fota så är det pissigt ljus.
Fint!!! Vilka ligger dig varmast om hjärtat?
Edit: jag gillar speciellt din lemania och den med beige tavla i mitten på nedre raden (märke?).
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Fint!!! Vilka ligger dig varmast om hjärtat?
Edit: jag gillar speciellt din lemania och den med beige tavla i mitten på nedre raden (märke?).
Tack!
Jag är nöjd, men samtidigt så finns det annat som lockar:) Tråkigt svar kanske, men Rollen är den som ligger varmast om hjärtat. Det är grundpelaren i samlingen, en plexisub. Nämnd Lemania är grymt trevlig, men militärhistoria och lågt tillverkningsantal. Dock så börjar den ekonomiska sidan tala och jag funderar på att avyttra den... Lemacen(den med nikotingul tavla) är väldigt trevlig också.
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack!
Jag är nöjd, men samtidigt så finns det annat som lockar:) Tråkigt svar kanske, men Rollen är den som ligger varmast om hjärtat. Det är grund pelaren i samlingen, en plexisub. Nämnd Lemania är grymt trevlig, men militärhistoria och lågt tillverkningsantal. Dock så börjar den ekonomiska sidan tala och jag funderar på att avyttra den... Lemacen(den med nikotingul tavla) är väldigt trevlig också.
Är själv ingen Rolexkille, men det är ju något speciellt med en gammal plexisub i bruksskick. Visst är fina (menar oslitna) exemplar också roliga, men det bästa är väl ändå klockor man vågar använda?
Fin samling helt klart.
 

Kim

Panerai
Klockwindern/lådan är idag överfylld, Christopher Ward och Tissot klockorna fick inte plats för tillfället, sedan lämnas några in i bankfack och kassaskåp beroende på ur.
Rolex Oysterdate Precision 6694
Audemar Piguet Royal Oak 15189 ST
Omega Speedmaster (FOIS) CK2998
Cartier Santos Galbee (two tone)
Rolex Milgauss Z-blue 116400GV
_20170809_235540.JPG
Kul samling, ser många klockor där som ingår i min egen samling.
:)
 

Fadershan

Patek
Min blyga samling av idag:


Hyllan:
Seiko Prospex SRPB11
Squale 1521
Omega Speedmaster Pro. 005
Omega Genève
Tag Heuer Carrera Calibre 5 Day-Date

Beaterhyllan:
Polar RC3 GPS Tour de France
Certina DS Pro
Casio A158W
Casio G-Shock DW5600E

Har lovat mig själv ytterligare en dinka att rotera med på övre raden. Velar lite fram och tillbaka dock. Sugen på Bratte, Sinn, Bell & Ross, Longines kommande superkvartsare.. Vi får se.. Jakten är ju halva nöjet. :)
Fina! Älskar squalen!
 

Leafvalley

Cartier
Kul samling, ser många klockor där som ingår i min egen samling.
:)

Tack, va kul, jag noterade det när du la din winder till försäljning ;) det var snyggt med stållänk till CK2998, vilken använde du och hur sitter den på? Du kanske noterade att jag bytt den blåa armbandet från min och satt den på min Oysterdate istället :happyhappy:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har ändrat lite. Tanken var att sälja av, men det är lika antal som senast... Dock finns det osunda avyttringstankar som spökar.

IMG_7267.JPG
IMG_7269.JPG
IMG_7270.JPG


Och som alltid när man har lust/tid att fota så är det pissigt ljus.

Riktigt kul samling! Mycket i min smak! Kul att du delar.

Lemacen (aldrig hört talas om mörket förr) med Val 72 är ju helt brutalt bra!
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Riktigt kul samling! Mycket i min smak! Kul att du delar.

Lemacen (aldrig hört talas om mörket förr) med Val 72 är ju helt brutalt bra!
Tack! Lemac känner jag inte heller till, men det är en 40-talare som delar boett med (bl.a.) Breitling. Vet inte om @Kamelen har mer info? Och det är faktiskt Venus 178 under huven:) Och håller med om att den är mycket bra!
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tack!
Jag är nöjd, men samtidigt så finns det annat som lockar:) Tråkigt svar kanske, men Rollen är den som ligger varmast om hjärtat. Det är grundpelaren i samlingen, en plexisub. Nämnd Lemania är grymt trevlig, men militärhistoria och lågt tillverkningsantal. Dock så börjar den ekonomiska sidan tala och jag funderar på att avyttra den... Lemacen(den med nikotingul tavla) är väldigt trevlig också.
Baaaaad thoughts. :)
 
Topp