• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

denjohan

Rolex
Pledge Member
Här är dagens primärsamling:

image.jpeg


En 16570 Explorer 2, en 16750, två Seiko 6139 och en Zodiac Super Seawolf som ska på spa/service i veckan.
 

Leif

Cartier
Har kompletterat min samling med en dykare efter råd av er här i tråden. Nu börjar jag känna mig nöjd. På ingång är svart plast plus guldfärgad variant av terroristen.
Vad skulle ni köpa härnäst om ni skulle bygga vidare på samlingen nedan?
DSC_0002.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Min nuvarande samling:

En rätt ovanlig modell med 8f32 urverket. Skall hålla +- 20 sek per år. Har fortat sig 2 sekunder senaste halvåret. Har även perpetual calendar. Den integrerade länken är inte helt fel heller.
2015-09-24 05.15.48 1-01.jpeg


En 7548 från 81. Nyligen servad av plattfot. Har även bytt glas till ett nytt spencer klein glas. Ser riktigt fräsch ut. Efter en vecka håller den +- 0 sek
DSC_0017.jpg


En svart seiko turtle. Ena dagen älskar jag den, andra dagen tycker jag den är klumpig. Grym finish iaf.
DSC_0012.jpg


Ännu en 7548, denna gången från 87. Tycker inte man ser dom här pepsivarianterna så ofta, framförallt inte med en blå tavla vilket får mig att tro att majoriteten är svarta med pepsi bezels som egentligen inte hör till.
DSC_0024.jpg


Hittade denna skx033 i nästintill nyskick från en brittisk ägare som knappt använt den. Ser väldigt fräsch ut. Gillar den främst för den behagliga storleken på 39 mm. Även den tunnaste automatklockan jag har.
IMG_0024.jpg


Min GWM-5610. Riktigt bra beater. Denna har följt med mycket nu i sommar. Mkt tack vare den låga vikten.
DSC_0161.jpg
 

Jakob95

Omega
image.png
Givetvis ingenting som får majoriteten av er att flyga av stolen, eller ens någon av er för den delen, men jag är nöjd. En fin vardagsklocka och en fin dressare. Rollen är dock mammas, men det är sällan hon använder den, så då tar jag vara på varje tillfälle som ges
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
image.png
Givetvis ingenting som får majoriteten av er att flyga av stolen, eller ens någon av er för den delen, men jag är nöjd. En fin vardagsklocka och en fin dressare. Rollen är dock mammas, men det är sällan hon använder den, så då tar jag vara på varje tillfälle som ges
Jag har en sådan Certina, riktigt bra och fortfarande en av mina favoriter!
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Dykare, kronograf och en dress
på 6 månader. Hur kommer detta sluta då Orisen och Certinan bara fungerar som substitut, för att under tiden spara ihop till en Fifty fantoms och en El primero:nailbiting:
Tack KS för all inspiration och kunskap man dagligen får här.
DSC_0006-01.jpeg
Tycker Navitimern är grym.. Vad är det för ref och år?
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Inser att det var drygt ett år sedan jag postade i denna tråd. Då var jag för en gångs skull riktigt nöjd och tänkte inte förändra "uppställningen" nämnvärt. Även om jag inte anser mig som en "flippare" var det ju inte helt sant. Ut åkte en IWC Aquatimer och Rolox ExpII, som båda var/är grymma klockor. In kom dock en vintage JLC Memovox, PP Aquanaut och nu senast en "toolig" Sinn EZM3.
image.jpeg

Nu är jag nöjd...om det vore för att jag börjar sakna en Rolex :banghead:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Inser att det var drygt ett år sedan jag postade i denna tråd. Då var jag för en gångs skull riktigt nöjd och tänkte inte förändra "uppställningen" nämnvärt. Även om jag inte anser mig som en "flippare" var det ju inte helt sant. Ut åkte en IWC Aquatimer och Rolox ExpII, som båda var/är grymma klockor. In kom dock en vintage JLC Memovox, PP Aquanaut och nu senast en "toolig" Sinn EZM3.
image.jpeg

Nu är jag nöjd...om det vore för att jag börjar sakna en Rolex :banghead:
Fin samling! Inte många som har tre JLC. Det är du nog ensam om på klocksnack.
 
Topp