• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stor klocka kan en kvinna ha?

POO

Panerai
Jag tycker såna klockor ser helt jävliga ut. Spelar ingen roll vem som bär dom


Jag har en bekant med en 26 mm datejust på oyster-länk, riktigt snyggt och bra i storlek på ett mindre fruntimmer. Förövrigt tycker jag att kring 36 mm är max, om det nu inte är amasoner vi talar om. Kan tycka en "vanlig" datejust blir för stor på vissa kvinnor.
 

Carolin

Cartier
J
Jag har just fått hem en jättefin liten godisbit från Hermés. Den är endast 23x23 och mycket smäcker. Modellen är Cape Cod med svart tavla. Jag föredrar mindre klockor och tycker tom att min 32mm från SS är i största laget. Skall tilläggas att jag är kort i rocken och har handled på 14,5mm. Det har kanske lite med ålder att göra också. Min mor har en pytteliten (20mm) omega i helguld från 50-talet tror hon. Den är superflott.
Handledsmåttet skulle vara i centimeter och inte millimeter. Så klen är jag inte. :sorry:
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

38.5mm

IMG_7820_zpsebabc07e.jpg
 
  • Like
Reactions: Man

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur stor kvinna kan en klocknörd ha? :bored:
Tycker genusproblematiken lyser igenom på tok för mycket på detta forum och vill ställa en motfråga:

Hur liten arm kan din man ha? :happyhappy:
Själv har jag en 34mm Date som sitter som hand i handske på mina taniga armar. Hade en 55mm Ploprof förut och alla kan väl räkna ut vad den kompenserade för :)

Passar på att pinga den kvinnliga delen av forumet:
Danielle forzacaroline
 

Apansson

Torpare
En kvinna kan ha en så stor klocka hon känner sig bekväm i! Ska man vara väldigt rak på sak så kan jag tycka att någonstans 36-39mm är absolut max, då jag är en konservativ jävel vad gäller manligt och kvinnligt. Det snyggaste en kvinna kan bära är en gulgulds DD på presidentlänk, en länk som är 2-3 länkbitar för lång. Det är perfektion.
 

sveol

Cartier
Helt rätt! Min fru med taniga armar och handleder går runt och stortrivs med den här helikopterplattan på armen:


Gillar också när klockan syns på damen. 40mm är lite lagom för min bättre hälft. Allt beror på vad hon kan bära upp.

Grymt snygg B-42 btw (det tyckte damen hemma också som nu vill ha en).
 

Bexa

Omega
Äntligen har den rätta tråden kommit för mig att dela Bilder på sexiga Heidi Klum sin PAM00103 Rose Gold Panerai Radiomir
40MM Elite 680 Base Zenith Movement. :happyhappy:
Heidi-Klum-Panerai.jpg
Heidi-Klum-Panerai-Wrist.jpg
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
34mm sitter perfekt på min fru. Hon skulle utan problem kunna ha 36mm men 40mm tycker framförallt hon känns för stort.
 
Topp