• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I behov av en sportig dressare...

Nästa klocka, vilken?

  • PP 5711

    Röster: 46 51.1%
  • AP 15202

    Röster: 30 33.3%
  • DD40 - vilken?

    Röster: 14 15.6%

  • Totala väljare
    90

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter och funderar på valet av nästa klocka och skulle uppskatta lite input!

Samlingen består av en Speedmaster och även en BLNR men troligtvis kommer min BLNR att vandra vidare snart så detta ska bli som ett komplement till speedyn.

Just nu består valet mellan en PP 5711, en AP 15202 och ett par olika DD40.

Bilder här nedan:

NvduDoV.png

b2319e6397a43617d18b54f4c40480c592f74a58_desktop.jpg

Rolex-day-date-40-1.jpg

HHBuYlh.jpg
 

POO

Panerai
Rolex gör kanon bruksklockor. Förmodligen de bästa. Men går man ur den kategorin, och inte bara vill trycka upp pengar i ansiktet på folk, så är de inte längre bäst. Patek, AP eller nått annat ultratunt är enormt mycket roligare.
 

97522583

Breitling
Kanske bara jag men undrar lite om du undrar vilken klocka du bör köpa eller vilken som passar som sportigaste dressklocka.

skulle nog tycka PP är den bästa sportiga dressaren av dom ovan. Skulle nog helst vilja ha AP dock.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jättesvårt val. Men sjyssta klockor att välja mellan :)
För mig skulle valet stå mellan AP och PP.
Båda tunna och sportiga som även kan fungera åt det lite dressigare hållet.
AP Jumbo är ju ursprunget och originalet vad gäller dyra, fina och eleganta sportur.
Men Patek är ju just Patek och jag tycker mig märka att just 5711 är ett litet snäpp över 15202 i klockkretsar.
Jag kan faktiskt inte råda åt det ena eller andra hållet. Båda är underbara klockor i absoluta toppskiktet vad gäller haute horology och har en fantastisk historia.
Mitt råd blir att gå på magkänsla och givetvis försöka prova dem om du har möjlighet. Tyckte mig se en 5711 i fönstret hos LW idag.
Du kan inte göra fel om du väljer någon av dessa klockor :)

Bjuder på en inspirationsbild från i sommras
image.jpeg
 

Chagall

Cartier
"Sportig dress" låter lite som ett kvasibegrepp. Vad innebär det ens? Jaja. Skitsamma.

Men OnT: Patek. Alltid Patek. Köper du Rollen så blir jag lite besviken. Ingen vacker sak...
 
Senast ändrad:

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Jättesvårt val. Men sjyssta klockor att välja mellan :)
För mig skulle valet stå mellan AP och PP.
Båda tunna och sportiga som även kan fungera åt det lite dressigare hållet.
AP Jumbo är ju ursprunget och originalet vad gäller dyra, fina och eleganta sportur.
Men Patek är ju just Patek och jag tycker mig märka att just 5711 är ett litet snäpp över 15202 i klockkretsar.
Jag kan faktiskt inte råda åt det ena eller andra hållet. Båda är underbara klockor i absoluta toppskiktet vad gäller haute horology och har en fantastisk historia.
Mitt råd blir att gå på magkänsla och givetvis försöka prova dem om du har möjlighet. Tyckte mig se en 5711 i fönstret hos LW idag.
Du kan inte göra fel om du väljer någon av dessa klockor :)

Bjuder på en inspirationsbild från i sommras
image.jpeg
Bra bild Niklas! Vad är det den står på där? Är det ett slags klockställ? :)
 

Chattras

Cartier
Du har inte funderar på en VC? Jag har haft både Patek 5164, AP 15400 och en 40mm DD. Men, tycker min VC slår dom alla. Utav dom du listar skulle jag gå för AP´n utan att tveka.

Här kommer en bild på min VC. Kanske kan få dig på andra tankar ;).
image1.JPG
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Du har inte funderar på en VC? Jag har haft både Patek 5164, AP 15400 och en 40mm DD. Men, tycker min VC slår dom alla. Utav dom du listar skulle jag gå för AP´n utan att tveka.

Här kommer en bild på min VC. Kanske kan få dig på andra tankar ;).
image1.JPG

Jo den är jättefin! Men skulle vara konstigt med två kronografer i samlingen. Här är förövrigt en wristshot när jag provade en sådan:
KLsUphV.jpg
 
Topp