• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

OAC

Breitling
image.jpeg

Här har du färgkombon du undrar över @OAC

Grymt! Stort tack - den där ser ju galet snygg ut också, riktigt bra alternativ om man vill dressa ner lite.

Är du verkligen säker på att stål med svart tavla säljs hos vanliga ADs? Jag är nämligen ganska säker på att båda stålversionerna av JLC MUT Perpetual är Botique editions.

@Nymans Ur 1851 , vad säger ni? Är de Botique edition eller inte?
Jag är rimligt säker - Krons Ur har erbjudit sig att sälja den iaf.
 

Nymans Ur 1851

Företag
Forumsponsor
Pledge Member
Är du verkligen säker på att stål med svart tavla säljs hos vanliga ADs? Jag är nämligen ganska säker på att båda stålversionerna av JLC MUT Perpetual är Botique editions.

@Nymans Ur 1851 , vad säger ni? Är de Botique edition eller inte?

Officiellt säljs endast modellen i Jaegers egna butiker, Dock brukar större AD's kunna beställa hem klockan utan problem.
Stål med svart urtavla beräknas komma under maj-juni.
 

MånsT

Rolex
Jag har börjat intressera mig för JLC Master Compressor Chrono 2, häftig modell från en utomordentlig tillverkare. Är här någon med erfarenhet om hur den upplevs på armen? Tjock? Tung? Klumpig eller smidig? Första oron är just storleken. Det andra jag är förundrad över är begpriserna; låg en full set 2010:a på K&S för 51k, vilket känns helt otroligt för vad man får, det är ju Datejust-pengar! Är det en fråga om skyhöga servicekostnader eller bara tveksamt andrahandsvärde?

Slänger med en stulen bild också så att man inte somnar av tristess :)

jl086_im.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag har börjat intressera mig för JLC Master Compressor Chrono 2, häftig modell från en utomordentlig tillverkare. Är här någon med erfarenhet om hur den upplevs på armen? Tjock? Tung? Klumpig eller smidig? Första oron är just storleken. Det andra jag är förundrad över är begpriserna; låg en full set 2010:a på K&S för 51k, vilket känns helt otroligt för vad man får, det är ju Datejust-pengar! Är det en fråga om skyhöga servicekostnader eller bara tveksamt andrahandsvärde?

Slänger med en stulen bild också så att man inte somnar av tristess :)

jl086_im.jpg
Den känns klossig men sitter rätt bra på armen. Grundpriset för service är 8700....
 

MånsT

Rolex
So what? Typ 6000kr eller 8700kr / service, spelar väl ingen roll vart 5-7de år? Med tanke på att JLC har så dåligt andrahandsvärde så får man se det som en del av kostnaden.
Nä du har rätt, so what ingenting egentligen. Jag skulle jämföra klockan med en Daytona som kostar vad, 40k mer? Då köper jag hellre JLC:n och servar den 4-5 gånger om innan det blir Rolex-pengar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä du har rätt, so what ingenting egentligen. Jag skulle jämföra klockan med en Daytona som kostar vad, 40k mer? Då köper jag hellre JLC:n och servar den 4-5 gånger om innan det blir Rolex-pengar.
Men en Daytona kostar ju 7900kr att serva enligt Nymans prislista, det skiljer alltså 800kr..... :bored:
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det var en trevlig berättelse, som återigen visar att de som får besöka dessa urfabriker blir riktigt väl bemötta, för att inte säga kungligt!.

Kommer inte riktigt ihåg nu om @yonssons äventyr på klockfabrik förra året inkluderade lunch, men jag tror att de tog emot kungligt där också har jag för mig....fast det inte var hos JLC-fabriken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ascool! Dit vill man ju, anmäler mig frivilligt om någon vill bjuda på en resa dit. ;)

image.jpeg
image.jpeg

Har glömt posta dessa bilder i tråden. Provade ju en Master Ultra Thin Perpetual på flygplatsen under Baselresan. Satan vad bra den satt, klockren storlek för mig och riktigt mysig pappersstruktur på tavlan. Nu var ju detta WG-versionen och inte stålversionen vilken jag siktar på men bra var den, riktigt bra.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Ascool! Dit vill man ju, anmäler mig frivilligt om någon vill bjuda på en resa dit. ;)

image.jpeg
image.jpeg

Har glömt posta dessa bilder i tråden. Provade ju en Master Ultra Thin Perpetual på flygplatsen under Baselresan. Satan vad bra den satt, klockren storlek för mig och riktigt mysig pappersstruktur på tavlan. Nu var ju detta WG-versionen och inte stålversionen vilken jag siktar på men bra var den, riktigt bra.

Den är sjukt bra den där. Hade gärna haft den i roséguld. Den ser ut att sitta som ett smäck på dig, har för mig att den är 39mm?
 
Topp