• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ett nytt band piggar alltid upp!
IMG_8305.jpeg
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.
 
Senast ändrad:

Exekys

Cartier
Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.
Den i bilden innan ditt inlägg är 26x42 mm och jag har 18 cm handleder. Sitter som gjuten, även till vardags.
 

DrDre

Patek
Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.

Här är min. (Ursäkta dålig bildkvalitet, det blir lite grynigt utan bra ljus/solljus). Personligen tycker jag att GT är den helt perfekta storleken. Den är inte stor/bulkig/vulgär, men inte heller så pytteliten att det ser ur som om man bär en ”tjejklocka”.

EC6E38D4-CBC1-41CC-A4C5-13899874D0BF.jpeg
 

Exekys

Cartier
Någon här som antingen besitter eller har haft en Grande Taille som har ungefär 18cm handleder som kan bjuda på några WS alternativt reflektioner kring storleken? Intresset för modellen har alltid funnits och är på jakt efter en snygg klocka att ha till vardags på läder och är rädd att den hade sett för dressig ut på mig.
Det ligger en 270.8.62 på köp/sälj, hygglig timing med din fråga.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Det ligger en 270.8.62 på köp/sälj, hygglig timing med din fråga.
Föredrar nog den med guilloche-tavla, men det var den som väckte ett behov!

Har dock snöat in mig på en Reserve de marche. Någon som har input på 37mm-versionen? Eller är 39:an man bör sikta på? Vill ha en snygg klocka till vardags på läderband för att komplettera en Submariner.

Bifogar bilder snodda från nätet. Och en bild på min handled med en 35/36mm ~18cm.

37:
IMG_8436.jpeg

39:
IMG_8437.jpeg

IMG_8438.png
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Föredrar nog den med guilloche-tavla, men det var den som väckte ett behov!

Har dock snöat in mig på en Reserve de marche. Någon som har input på 37mm-versionen? Eller är 39:an man bör sikta på? Vill ha en snygg klocka till vardags på läderband för att komplettera en Submariner.

Bifogar bilder snodda från nätet. Och en bild på min handled med en 35/36mm ~18cm.

37:
IMG_8436.jpeg

39:
IMG_8437.jpeg

IMG_8438.png
Jag föredrar den tidigare referensen på 37mm. 140.8.98.S.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Jag föredrar den tidigare referensen på 37mm. 140.8.98.S.
Något som gör att den tilltalar mig mer också.


Någon duktig här som kan ge utlåtande på ovan klocka? Om priset är rimligt - säljaren kunde gå ner några tusenlappar också.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

konkret

Cartier
2-Faktor
Landat i att det är en Reverso jag ska köpa. Av Grande Taille (42x26) och Grande Reverso Ultra Thin (46x27), vilken av dessa lämpar sig bäst till en vardaglig användning? På kontoret (skjorta och tröja/ ibland kavaj), ledigare klädsel men även vid något mer dressade tillfällen. Kort och gott, vilken av dessa två är mest all round skulle ni säga? Har en stabil handled på 18,5cm.

En 116610ln som referens på min handled.

IMG_8536.png

Har dessvärre inte möjlighet att testa någon variant i Göteborg!
 
Senast ändrad:

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Landat i att det är en Reverso jag ska köpa. Av Grande Taille (42x26) och Grande Reverso Ultra Thin (46x27), vilken av dessa lämpar sig bäst till en vardaglig användning? På kontoret (skjorta och tröja/ ibland kavaj), ledigare klädsel men även vid något mer dressade tillfällen. Kort och gott, vilken av dessa två är mest all round skulle ni säga? Har en stabil handled på 18,5cm.

En 116610ln som referens på min handled.

IMG_8536.png

Har dessvärre inte möjlighet att testa någon variant i Göteborg!
Jag har platt 18.5cm handled och jag hade en reverso tribute ett tag som fick lämna just för att den var för stor (lång) med sina 45.6mm. När den hamnade mitt på handleden var den perfekt men så fort den gled upp lite så hängde liksom bandhornen ut. Den kändes betydligt större än vad en rund klocka med 45.6 L2L gör.
IMG_4259.jpeg

Så min röst faller på den mindre av de två du överväger

Edit: så jäkla snygg så man funderar på att köpa en igen. Isf skulle jag köra den på oem tygband. Men som sagt, 46 är långt på reverso.
IMG_4229.jpeg
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Jag har platt 18.5cm handled och jag hade en reverso tribute ett tag som fick lämna just för att den var för stor (lång) med sina 45.6mm. När den hamnade mitt på handleden var den perfekt men så fort den gled upp lite så hängde liksom bandhornen ut. Den kändes betydligt större än vad en rund klocka med 45.6 L2L gör.
IMG_4259.jpeg

Så min röst faller på den mindre av de två du överväger

Edit: så jäkla snygg så man funderar på att köpa en igen. Isf skulle jag köra den på oem tygband. Men som sagt, 46 är långt på reverso.
IMG_4229.jpeg
Tack för input!

Ja den är farligt läcker på tygbandet! Lutar mer åt den mindre storleken för att hålla den lite mer åt det dressade hållet men förhoppningsvis tillräckligt stor för att kunna ha med mer casual klädsel som jeans och tshirt.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tack för input!

Ja den är farligt läcker på tygbandet! Lutar mer åt den mindre storleken för att hålla den lite mer åt det dressade hållet men förhoppningsvis tillräckligt stor för att kunna ha med mer casual klädsel som jeans och tshirt.
Tycker den är klart bäst när den bärs casual. Det band jag använde mest till min var ett mocka från @Feskarn. Passade bra iom att det var lite tjockare och lirade rakt av med OEM viklås

IMG_3493.jpeg
 

Rymdhamstern

Panerai
Landat i att det är en Reverso jag ska köpa. Av Grande Taille (42x26) och Grande Reverso Ultra Thin (46x27), vilken av dessa lämpar sig bäst till en vardaglig användning? På kontoret (skjorta och tröja/ ibland kavaj), ledigare klädsel men även vid något mer dressade tillfällen. Kort och gott, vilken av dessa två är mest all round skulle ni säga? Har en stabil handled på 18,5cm.

En 116610ln som referens på min handled.

IMG_8536.png

Har dessvärre inte möjlighet att testa någon variant i Göteborg!
Jag har ca 18,5 cm och en Reverso large (45,6 * 27,4 mm). Tycker den funkar utmärkt till både casual och lite mer kontorsklädd.
20231109_083135.jpg

20230726_234831.jpg

20230706_190127.jpg
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Var inte lättare efter att ha provat Reverson.

Av dessa två (medium och large), vilken ser ut att passa mig bäst? Jag har helt klart oftare mer informell klädsel än formell vilket gör att jag med störst sannolikhet kommer bära denna till mer vardaglig klädsel. Vidare kikar jag främst på Duoface-alternativet. Där den i Medium är i samma storlek som i bilden men i Large är den större med ungefär 1,5mm (47mm istället för 45,6).

Min farhåga är att Large kommer till slut kännas för stor och att Medium kommer kännas för dressad till vardags..

Medium:
IMG_8630.png IMG_8627.png

Large:
IMG_8629.png IMG_8628.png
 
Topp