• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag en OWG? – The Rolex SUB experience

Boris Balkan

Fark you!
photo.JPG


De senaste veckorna har min 16800 tagit över mitt klockliv. Det skedde inte gradvis utan plötsligt blev den det självklara valet och nu sitter den på min arm under alla vakna timmar. Kallad"tråkrolle" av vissa - för mig lockar ingen av de andra klockorna i samlingen längre...inte ens Memovoxen...
Någon som känner igen sig? Går det över?

Eder Boris BalkanRolex über alles!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har en polare som föredrar sin Submariner före sin Daytona. Personligen gillade jag inte min Submariner alls och sålde den ganska omgående. Smaken är som baken!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tell me about it.
Köpte min 14060 för ca 3 månader sen, den har vart på alla dagar utom någon.

Jag kan dock tycka den är lite färglös ibland men tänkte att nästa köp blir en 1675 pepsi så det borde lösa problemet.
 
Det där händer liksom aldrig för mig... Även när jag har nyinkommet som jag är "upp över öronen i" fortsätter jag att byta klockor. Har nog svårt att tänka mig att inte rotera klockor och bara köra en, kanske borde testa att tvinga mig till det nån gång och se vad som händer? :) Enda undantaget för mig är när jag är på resa, då orkar jag oftast inte plocka med mig fler klockor.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
I hear you!
Min submariner 116610 har nästan dödat mitt klockintresse. Sedan jag köpte den för 1,5 år sedan har den suttit på nin arm nästan konstant. Jag har under tiden också ägt och sålt flera andra klockor inkl DJ 1601, gmt 16710, PO, sinn div seiko mm. Nya klockor är kul under en kort stund sen går jag tillbaka till subben.
Min nya 116200 är fortfarande kul men jag har ändå subben 90% av tiden, min DJ kommer nog ur på köp o sälj inom kort :(
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Det är en alldeles fantastisk klocka som besitter sjukligt perfekta mått för min handled:)
Mina två tråk-SUBar tillsammans med min tråk-Datejust är i princip det enda jag behöver, allt annat har jag för att kunna påvisa lite variation i min samling..typ
Helt rätt analys Boris Balkan !
 

vekktah

Cartier
Känns igen!
Haft min subC snart ett år. Den har punkterat mitt klockintresse totalt. Har köpt en milgauss och en choronoris efter men de ligger bara. Inget slår en sjysst sub. För mig tror jag klockresan slutar här faktiskt. Har tappat suget totalt och jag är lika förtjust varje dag. Enda gången jag inte har den är om jag tror det finns risk att den ligger mig till last vid möten.

(Pm om nån är sugen på spence's gamla chronoris btw)
 

Ryttaren

Rolex
Kan sälla mig till tråk-skaran. Haft min SD i ett halvår nu och suget efter annat har minskat rejält. Sugen på en ljustavlad speedy, mest för att komplettera med nåt ljust och en chronograf igen men antagligen skulle den också bara bli liggande :)
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Samma här, ett par veckor nu, men som Jonulf skriver så skulle en vit Explorer II sitta som ett smäck att matcha med. :cigar:
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Känner igen mig!
Sedan jag köpte min 16710 och ett gäng inserts får jag tillräckligt med variation för att släcka törsten på nytt. Det märks av på min aktivitet om inte annat..
Jag är dock sugen på en äldre sportrolex.. Men det får vänta, har precis köpt lägenhet.. :p
 
Topp