• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag trotsade Svea o fann lite Guld (Paketöppning)

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag var ju uppe i ottan o gav en hint om destinationen för dagens utflykt vilka några av er noterade i fredagstråden :). Dagens resmål var Rob E. En resa på ca 90-95 mil beroende lite på hur fel man kan köra med GPS...Det varnades ganska mkt för nån storm som heter svea oxå vilket gjorde att tåg gick helt bort o flyg ville jag inte ens tänka på. Så det fick bli bilen. Ber om ursäkt för svamel o ev stavfel o bilder i fel ordning...helt paj i knoppen efter några timmar i bilen...:D

Jag har varit en sökare efter något som inte finns i lådan idag och som ska vara dressigt men ändå funka ok som en vardagsklocka (om man nu kan kalla det så). Varit nära några ggr att slå till på DD ref 1803 men det har nästan alltid fallit på att de varit för "gamla" o i behov av service samt lite väl polerade. Jag är van vid nytt så det är säkert det som gjort mig osäker. Ny DD har aldrig varit ett alternativ, ännu...

Valet föll på en DJ med ref 116234 (vitgulds ring, oyster länk, blå tavla med index, roulette datum) Clean och en jäkla vass kombo enligt mig. Användbar då den klarar bad till 100m samt enkel att mastcha både till uppklätt o casual. (just nu i mysbralor o t-shirt med barnkräk, funkar kanon)
Fann denna via lite lurkande på Chrono24 och drog ett PM till Daniel på Rob som svarade att de hade en på lagret..WOW! Detta inköp hade jag tänkt vänta lite med till framåt våren men kunde nu inte hålla mig. Övertygande mig själv att jag måste ha en dressare nu. Kan inte bara ha sportklockor. Fast ännu en rolex alltså, går det? Klart det gör! Valet av min dressiga klocka känns helrätt. Den kan enkelt ändra look med tex läder band, tavelbyte eller varför inte den underbara jubile länken (denna övervägs att inköpa) Sen har den ju iaf lite guld vilket aldrig kan bli fel.

Så skål på er alla KS bröder. Nu ska jag posta en gång till i fredagstråden oxå
IMG_4837.JPG
IMG_4821.JPG
IMG_4836.JPG
IMG_4839.JPG
IMG_4838.JPG
 

cab

Audemars
2-Faktor
Fina de där, fixa tråden nu med info så mod stänger den direkt :)

och såklart grattis!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Den är grym! Personligen tycker jag den gör sig ännu bättre på jubilee dock så de låter som en bra idé att införskaffa en sådan :)
 
Topp