• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag var till Banken idag, så...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
nu är hela familjen samlad igen. Tänkte byta lite ur så att man får några nya att klämma på. Fråga! Finns det något kassaskåp som är säkert för hemmabruk, alltså att man har full täckning från försäkringsbolagen om det händer något. Är ju så tråkigt och behöva planera tiden det tar för att hämta klockorna från bakfacket.


Triss i Omegor!
DSC_5446_zps7a575740.jpg


omegabakboett.jpg


Par i Breitlings!
DSC_5461_zpsc7031549.jpg


Lite blandat!
DSC_5458_zps55d847d5.jpg


DSC_5473_zps18b2b1be.jpg







Gott & Blandat!
DSC_5482_zps1c92fff0.jpg


DSC_5479_zps6c7d283a.jpg


DSC_5488_zps1bf22ac0.jpg


Slit och släng klockor!




Och sist men inte minst Några Rolex!
DSC_5441_zpsc5513b52.jpg

DSC_5435_zpsc355e7e9.jpg



Hmm...tråkigt nog så skall man till banken imorgon igen för dumpning utav klockor.
 

Bolio

Panerai
Tror det bästa tipset är att ringa ditt försäkrings bolag och fråga dem. Med den samlingen skulle i allafall jag vilja vara helt säker på att försäkringen täcker om nått händer, tror inte du kan få den infon här om det nu inte är någon som jobbar på ett försäkrings bolag som kan hitta något.
Och grattis till en riktigt fin samling.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilken godispåse. Jag skulle kunna sträcka mig så långt att byta min Vostokbox mot Rolexboxen;)!

Jag bommade ju din svarta Tankist som lyser likt en juvel!;)

Grattis till en supersamling!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Enda skåp du du behöver är det vi använder i Norrland, vapenskåp.
Vad är det för "slit och släng" på nedersta raden nr6?Af Sjodahl
 

Kim

Panerai
Trevlig samling :)
Ring direkt till ditt försäkringsbolag och kolla, finns en hel drös olika klasser av värdeskåp/kassaskåp.

"Kassaskåp / Värdeskåp

Kassaskåp har samma inbrottstest som säkerhetsskåp med tillägget att de även är brandklassade. Testnormen heter då SS 3493 och brandskyddet är vanligen 60P enligt NT Fire 017.

Passar bra för den lilla butiken, man kan försäkra 20-30.000 kr i skåpet, det varierar mellan olika försäkringsbolag. Vidare bra för skydd av viktiga dokument med krav på oåtkomlighet eller varför inte låsa in hemmets värdesaker och viktiga papper.
I ett värdeskåp får man försäkra kontanter och värdeföremål. Avgörande för hur stort försäkringsvärdet blir, är skåpets inbrottsklassning. Det finns värdeskåp, godkända för nattförvaring av 40.000 kr. upp till miljonbelopp.

Värdeskåp är oftast testade och certifierade enligt Europanormen EN 1143-1 där skåpen finns i olika nivåer, så kallade Grades (Grade 0-Grade X). Ju högre Grade desto högre förvaring. Ett värdeskåp är inte med självklarhet brandklassat men detta alternativ finns också.. Ett värdeskåp skaffar man för att kunna försäkra sitt innehåll och försäkringsförbundet jobbar med en gemensam lista för alla försäkringsbolag med rekomenderade beloppsbegränsningar för de olika klassningarna."
 
Topp