• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Januari-tristess - köpa nåt nytt bara "för att", budget ca 2000kr

Är det värt att tråkshoppa en ca 2000krs klocka pga januaritristess?


  • Totala väljare
    101
  • Enkät stängd .
D

Deleted member 1154

Guest
Januari är ju så ruskigt trist och mörkt och vinter trötthet depp månad, och snart kommer de deppigaste januariveckorna, där inte ens glansen av mellandagar förgyller tillvaron...
sitter och lurar på att handla in nåt från utrikes...
vad tycker ni jag ska köpa, budget ca 2000kr (1-3k)

krav:
- Storlek större än 39mm
- Automatisk eller Manuell ej batteri
- helst nytt men vintage kan funka


Obs! detta är ingen köpes annons utan en tråd där man spånar lite krng vad man får för runt 2000kr, ni som vill skriva inlägg om lägg 18k till och köp en klocka för 20k kan skriva i andra trådar...

funderar på dessa
image.jpeg

image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nä, januari är ju en månad som brukar vara över i ett kick. Spara pengarna till april istället och köp en schyst vår/sommar-klocka.
 
D

Deleted member 1154

Guest
eller klocka som kan bli sommarklocka på sikt, samma som ovan fast orange

image.jpeg
 

larra64

Rolex
Du är inte ensam med funderingen. Jag shoppade två microbrands i dag. En William L 1985 kronograf, Quartz, och en Aragon-dykare som kan komma att bli min sommarbeater. Automatisk 45 mm, finns i tre färger och 50 mm version också. Ca 1300 spänn för den
image.jpg
plus ev moms och tull. Bägge har trolig leverans i slutet av januari.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Sea Gull klockan (21 zuan) är den inte fejk eller hur var det? nån som har en sån och vet mer om den?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sea Gull klockan (21 zuan) är den inte fejk eller hur var det? nån som har en sån och vet mer om den?

Som jag har förstått det är den klockan inte tillverkad av seagull (även om urverket är ett seagull st-19). På den där tavlan står det endast made in china och på den andra (mindre, riktiga) står det made in china tianjin watch factory. Tianjin watch factory var namnet på seagull innan de bytte namn och det företag som tillverkade klockor åt armén. Så i mina ögon står det seagull (tianjin watch factory) på de riktiga och de andra är bara homage.

(tänk marina militare och panerai fast där båda klockorna är billiga och kostar nästan lika mycket, samt att texten på tavlorna är skriven på kinesiska så få lägger märke till det) :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du verkar sugen på en orient, mer klocka för pengarna hittar du inte! Makon klarar ju även "is" testet ;). Bara å köp!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du är inte ensam med funderingen. Jag shoppade två microbrands i dag. En William L 1985 kronograf, Quartz, och en Aragon-dykare som kan komma att bli min sommarbeater. Automatisk 45 mm, finns i tre färger och 50 mm version också. Ca 1300 spänn för den
image.jpg
plus ev moms och tull. Bägge har trolig leverans i slutet av januari.
Var inne på deras sida och det ser onekligen intressant ut, blev lite intresserad av den här dykaren
http://www.aragonwatch.com/DIVEMASTER-9100-s/277.htm
Men vad är detta för ett märke??
 

larra64

Rolex

audotcom

Panerai
Januari är ju så ruskigt trist och mörkt och vinter trötthet depp månad, och snart kommer de deppigaste januariveckorna, där inte ens glansen av mellandagar förgyller tillvaron...
sitter och lurar på att handla in nåt från utrikes...
vad tycker ni jag ska köpa, budget ca 2000kr (1-3k)

krav:
- Storlek större än 39mm
- Automatisk eller Manuell ej batteri
- helst nytt men vintage kan funka


Obs! detta är ingen köpes annons utan en tråd där man spånar lite krng vad man får för runt 2000kr, ni som vill skriva inlägg om lägg 18k till och köp en klocka för 20k kan skriva i andra trådar...

funderar på dessa
image.jpeg

image.jpeg
vad är det för orient på bilden längst ner?
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
NY klocka för 2k? Då har du ju bara tråkiga alternativ. Köp något vintage istället för den summan så har du spännande alternativ.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kopierar detta! Det du köper kommer inte att kännas helt 100 och kommer därför att flippa inom 2 månader...

Men ibland räcker det! :)
Jag är duktig på små dåliga köp, men jag ångrar inte så många av dem sålänge en inte loosar mkt med pengar. Och kul bara testa lite klockor vare sig de kostar 3k eller 15k (skillnaden i kvalite är inte alltid extrem ändå beroende på vad en köper) :)

@Joshua3, inte sugen testa ex en mässingsklocka såsom Helson SD. Mikromärken som Helm Vanatau tycker jag är rätt fräck med, likaså Maranez Kata.
 
Topp