• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Triumf

Rolex
2-Faktor
Bildkvaliten är väl sådan att det kan vara en äkta, en fake, en hommage (Steinhart) eller dagens lunch.
Menar att även om bildkvalitén skulle vara tiptop skulle jag ändå inte kunna vare sig döma eller fria. Om det nu inte skulle vara så uppenbara fel så t.o.m en blind höna skulle kunna peka ut den som fake. Typ. :p
 
Menar att även om bildkvalitén skulle vara tiptop skulle jag ändå inte kunna vare sig döma eller fria. Om det nu inte skulle vara så uppenbara fel så t.o.m en blind höna skulle kunna peka ut den som fake. Typ. :p
Nix, det var inte riktat mot dig direkt, blev lite otydligt i och med att jag citerade dig :)
Det jag menade var att bilden är ju av så dålig kvalitet så oavsett kunskapsnivå går det inte att säga med någon säkerhet exakt vad det är.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
William Nylander med en Sjöö Sandström Royal Capital

9b355fee-3afd-4244-b550-72605e40b257.jpeg

Skärmavbild 2017-05-17 kl. 15.36.08.png
 

Zalath

Panerai
Har jobbat i Norge. Pulsklocka och gympaskor (inte sneakers utan träningsskor!) är fullt normalt till kostym.
Grr, sneakers eller löparskor är inte okej till kostym. Undantaget möjligtvis om du har någon skada eller liknande och behöver extra dämpning. Folk borde lära sig att skaffa ordentliga skor, då skulle de inte bli lika trötta i fötterna och tro att sneakers är universallösningen..
 

SCLT-GBG

Omega
2-Faktor
David Lagercrantz skrev på ett trovärdigt sätt om en Patek i senaste Milleniumboken. Såg honom sen i en intervju med en dinka som såg riktigt trevlig ut. Tänkte att han kanske var klockintresserad, kanske sportade en PP själv. Blev smått besatt av vilken klocka han kör. Var övertygad om IWC ett tag. Men så tillslut lyckades jag hitta en bild som gick att zooma så till den grad att antalet bokstäver vid loggan gick att se. Förde omedelbart tankarna till Certina och där: Bingo!
lagercrantz.jpg

image_667.jpg

Författaren bakom bla Zlatans självbiografi har en Certina ds1 som han tycks bära flitigt.
 
Senast ändrad:

Krabbeluring

Cartier
Nog för att han bara är unions-svensk, men kungligheter borde väl ha något mer passande än löparskräp på högtider?
Prins Haakon
IMG_6561.JPG
IMG_6562.JPG

En Patek Philippe Calatrava hade gjort sig bra med tanke på sammanhang och person!

Någon som sett någon skymt av vad Henke Lundqvist kör?;)

Han har ju någon typ av samarbete/spons med/från TAG Heuer - så troligtvis något därifrån!
 
Topp